Fallas 2019 [Wie gaan er]

Voor de mensen die liever de drukte willen gaan ontwijken op de 19e. Er komt een hele grote mascleta in het noorden van Valencia (levante stadion) op de 19e. Hier werken een flink aantal casals aan mee en zal een spektakel gaan worden.

Hou de pagina van Fallas Fans en Fallas Festival in de gaten de komende tijd :)

Is het al zeker dat het een hele grote wordt? Hoorde juist dat het nogal vaag was en het qua aantal kilo's tegen viel als het door 7 casals gedaan werd. Maar hopelijk het tegenovergestelde. Wij waren zeker van plan om daar een kijkje te gaan nemen, maar door het programma tog zwaar te twijfelen om op het plein te blijven.

in principe kan je elke dag prima een uur van te voren komen, maar niet veel later. behalve als het in het weekend valt, tegenwoordig na al die jaren pak ik zelf in het weekend dan straat mascletas ipv het plein, hoef je ook niet zo lang te wachten, tijd gaat altijd wel vlot met een biertje en een hoop gezellige mensen. maar heb het plein al zovaak geweest, vindt de straten intrekken dan veel leuker dan zo lang van te voren op het plein te staan. wel ben ik van plan om valenciana en ricasa op het plein ff te kijken, heel benieuwd naar, die andere mascleta in het noorden klinkt ook zeer intressant, zal een dillema worden welke ik dan kies.

Ik lees ook iets over een macro mascleta die waarschijnlijk doorgaat in de wijk Benicalap?
Is dat wat? Lees dat dat gigantisch moet zijn..

Ik lees ook iets over een macro mascleta die waarschijnlijk doorgaat in de wijk Benicalap?
Is dat wat? Lees dat dat gigantisch moet zijn..

Niet gigantisch, wél meer dan de helft dan een gemiddelde mascletà op het plein qua hoeveelheid en dat is best fors voor een mascletà in de straten. (Dit is trouwens wel in een hele brede straat waar nog veel meer ruimte is als op het plein)...Hij wordt om 14:30 afgestoken, dat betekent dat het vrijwel zeker is dat je er nog één kan zien in de buurt om 14:00 en misschien om 15:00 ook nog wel. Wordt nog onderzocht :)

Wat betreft het wachten op het plein, dat is gewoon gezellig. Neem een klapstoeltje, je maat, eten en drinken mee. Niet te veel drinken want dan zit je rond 13:30 met een probleem wat velen hier wel herkennen. Na de mascletà loop je naar het hek toe om in -redelijke rust en ruimte- wat na te praten in plaats van als een halve sardine met de menigte mee richting een zijstraat, waar je vervolgens uitgeperst wordt.

Thanx die ga ik zeker proberen te halen

Thanx die ga ik zeker proberen te halen

Hoogstwaarschijnlijk komt er 19 Maart een Macro Mascleta in de noordelijke wijk Benicalap, zeven fallas verenigingen slaan de handen ineen om dit mogelijk te maken, deze beloofd groter/krachtiger te worden dan de ayuntamiento mascleta dus zeker weten dat ik hierbij ben!

Bedankt voor de info , ik ga eens uitzoeken hoe ik daar kan geraken .:bonk:

Dus je zal van te voren moeten kiezen welke je laat springen (19 maart) want je kan nooit op tijd bij de ander zijn in deze drukte van mensen. Of op het ''plein'' of die in benicalep, en nog eentje in de wijk Russafa. En dat in een tijdsbestek van een (half)uur.

Vandaag besloten (beetje last minute) na het veelbelovende programma toch te gaan dit jaar! Samen met Darksoul van de partij van 16-20 maart. We vliegen van Amsterdam op Alicante en verblijven in een hostel vlakbij de avondshows.

Ik heb zojuist ook Fallas geboekt! :D
M'n eerste keer Fallas. Heb er zin in.
Van 16 maart tot en met 20 maart. We vliegen via Alicante (retourtje nu 110 euro, dus nog prima betaalbaar) en nemen dan de trein.

Dus je zal van te voren moeten kiezen welke je laat springen (19 maart) want je kan nooit op tijd bij de ander zijn in deze drukte van mensen. Of op het ''plein'' of die in benicalep, en nog eentje in de wijk Russafa. En dat in een tijdsbestek van een (half)uur.

Er zijn daar in die wijk ook heel veel Mascleta's en normaal gesproken zul je die nooit zien. Voor de doorgewinterde fallas bezoekers is dit een uitgelezen kans om die wijk eens te bezoeken en daar andere mascleta's mee te pikken/

Heb je misschirn een overzicht waar ze hamgen en evt de tijden? Mijn redenering zou zijn, omdat de macro mascleta door verschillende verenigingen wordt georganiseerd zullen er daardoor een stuk minder in die wijk zijn....

Of zit ik er compleet naast? Ben idd nog nooit in die hoek geweest (tijdens fallas dan)

Het wordt een lastige keus dit jaar hoor. Pak je het plein de 19de, nu Ricasa eindelijk weer terug is? Gaan we tog weer naar Mislata of pakken we die in benicalep mee. Sochtends maar vroeg op het fietsje om een keus te maken gok ik.

Het begin van de opbouw van de kooi is inmiddels gestart:

51868922_1470040233125979_1603502675339509760_n.jpg

https://www.facebook.com/gentedefallas.ondacero/

In bovenstaand artikel word gesproken over 1500(!) Kilo kruit? Dat is wel erg veel lijkt mij. Verder geen bezwaar als het waarheid blijkt overigens :-)

Back
Bovenaan