Fallas 2017

Wil dit jaar voor het eerst gaan. Ben ik telaat om te boeken? En hebben jullie gepast advies voor mij als nieuweling? :D

Ter hoogte van bloemenhuisje nummer 7 Daar zit grotendeels van de nederlanders waaronder ik. Voeg inderdaad hierbij samen en je gaat een top tijd tegemoed met een hoop showtjes

Thanks man, ja, baal er wel een beetje van, heel blij met het huis, maar Fallas blijft gewoon een super feestje.

Jullie veel plezier in ieder geval, ik zal als ik tijd heb kijken of ik jullie op de stream kan spotten, kan nooit heel moeilijk zijn ;)

Bedankt paulus. Ik zal heel hard naar je zwaaien als ik de camera zie

Belangrijke tips, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk;

-Ga er niet heen om te stoken. Wij stoken al jaren niet meer, de sfeer in de bedding is er niet naar en je hebt meer dan genoeg te kijken/beleven daar.

-Huur een fiets. Fiets voor de Mascleta van 14:00 een beetje door de stad en kijk waar de straat mascleta's hangen. Zo kun je snel nadat de mascleta op het plein klaar is de straatje in, je weet nu waar ze hangen. En het scheelt je een paar kapotte voeten.

-Trek in het begin van de week een middag uit om lekker poppen te gaan kijken. De laatste paar dagen heb je daar steeds minder tijd voor ivm de vele straatmascleta's.

- Ga sowieso een avond naar de verlichte straten. Als ik het goed heb gaan deze om 20:00 aan, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Je kijkt je ogen uit wat ze daar met lichtjes kunnen.

Belangrijke tips, maar dat is persoonlijke voorkeur natuurlijk;

-Ga er niet heen om te stoken. Wij stoken al jaren niet meer, de sfeer in de bedding is er niet naar en je hebt meer dan genoeg te kijken/beleven daar.

-Huur een fiets. Fiets voor de Mascleta van 14:00 een beetje door de stad en kijk waar de straat mascleta's hangen. Zo kun je snel nadat de mascleta op het plein klaar is de straatje in, je weet nu waar ze hangen. En het scheelt je een paar kapotte voeten.

-Trek in het begin van de week een middag uit om lekker poppen te gaan kijken. De laatste paar dagen heb je daar steeds minder tijd voor ivm de vele straatmascleta's.

- Ga sowieso een avond naar de verlichte straten. Als ik het goed heb gaan deze om 20:00 aan, maar dat weet ik niet helemaal zeker. Je kijkt je ogen uit wat ze daar met lichtjes kunnen.

Die fiets is leuk, maar als je vooraan wilt staan bij de mascleta zul je daar 3 a 4 uur van te voren al moeten zitten. Afgelopen jaar was het moeilijk om uit de massa weg te komen richting de andere straatmascleta's!

Fietsen een straat verderop zetten. Is prima te doen hoor, gaat echt perfect. Wij rennen altijd eerst naar de kooi, maar als de schieters langs zijn geweest gaan wij direct na de fietsen. Probeer het maar eens, zal reuze mee vallen en je ziet er zo veel meer shows door.

Lekker en cheap eten doe je bij Lemongrass. En ja als je van chaos houd is de bedding echt wel cool hoor bij Palau. Wat een gekken ieder jaar weer. Prachtig haha. Biertjes overal een euro bij de straatverkopers in de hele stad. Shiiiiiiit is het al 15 maart?? :D

Man man man, hoe dichter we bij Fallas komen hoe meer het begint te kriebelen :bonk::bonk:
Als ik die berichten zo lees verlang ik weer naar die sfeer.
Maar dit jaar gaat het 'm echt niet worden, ik heb het mezelf beloofd :rolleyes:

Voor diegenen die er wel heen gaan (hetzij voor het eerst of voor de zoveelste keer): geniet er van!
Fallas is echt een geweldige beleving waar ik tot nog toe 2 keer bij heb mogen zijn.
In 2018 hoop ik weer te gaan :cool:

Jwtjuh :bye:

Die fiets is leuk, maar als je vooraan wilt staan bij de mascleta zul je daar 3 a 4 uur van te voren al moeten zitten. Afgelopen jaar was het moeilijk om uit de massa weg te komen richting de andere straatmascleta's!

3 a 4 uur is een beetje veel, over het algemeen is 2 uur van tevoren (12.00uur) genoeg. De laatste 2-3 dagen is het wel handig om er een half uur tot een uur bij op te tellen.

Fietsen een straat verderop zetten. Is prima te doen hoor, gaat echt perfect. Wij rennen altijd eerst naar de kooi, maar als de schieters langs zijn geweest gaan wij direct na de fietsen. Probeer het maar eens, zal reuze mee vallen en je ziet er zo veel meer shows door.

Ben wel een beetje benieuwd naar welke dagen je dan echt iets aan die fiets hebt gehad, als het om de straatmascleta gaat. Vooral de laatste 1-2 dagen kun je daar voordeel van hebben en natuurlijk is het handig om je makkelijk te verplaatsen, maar vraag me wel of hoeveel meer je ziet....Afgelopen jaar vond ik het qua hoeveelheid straatmascleta's best tegenvallen (maar ik had dan ook geen fiets ;))....

Ik zie veel wisselende berichten over Palau, ik denk dat iedereen dat gewoon voor zichzelf moet uitmaken. Ik kom er altijd tijdens Fallas en het is gewoon een aparte ervaring...hou e.e.a. wel goed in de gaten, het gaat soms best tekeer, en er is echt niks mis met op jezelf en anderen passen ;)

Zelfde met de bedding tijdens de castillos, dichterbij de show kom je bijna niet, maar vooral de laatste avond is het opletten geblazen....

Ik kan een ticket boeken via transavia, directe vlucht, 178pp. Is dat duur? Ik weet namelijk niet wat normaliter de prijzen zijn!

Ik kan een ticket boeken via transavia, directe vlucht, 178pp. Is dat duur? Ik weet namelijk niet wat normaliter de prijzen zijn!

Valt wel mee, met of zonder koffer, vanaf waar en welke data?

Als je er echt op tijd bent kun je een ticket voor 100,- excl bagage scoren.

Dit jaar wil ik ook graag samen met mijn vriendin richting spanje.
Toch een feestje wat je eens mee moet maken.
Wie heeft er advies voor mij waar ik het beste kan verblijven en tickets.
Zou me zelf omdat ik nog nooit ben geweest voegen bij een ploegje kenners / mensen die al geweest zijn.
Om de beleving wat completer te maken zullen we maar zeggen.
Als je info hebt / kamer wil delen / samen reizen etc,
Stuur me gerust een bericht!

Heb er ook weer zin in! :-) straat mascletas, avondshows. Altijd kippenvel de eerste dag op het plein als de muziek aan gaat 😃 14-21 maart aanwezig vanaf amsterdam/VLC

Het is wel begrijpelijk dat die avisos en alle andere shellkitjes niet meer verkocht worden in Valencia. Jammer, maar begrijpelijk.

Ben wel een beetje benieuwd naar welke dagen je dan echt iets aan die fiets hebt gehad, als het om de straatmascleta gaat. Vooral de laatste 1-2 dagen kun je daar voordeel van hebben en natuurlijk is het handig om je makkelijk te verplaatsen, maar vraag me wel of hoeveel meer je ziet....Afgelopen jaar vond ik het qua hoeveelheid straatmascleta's best tegenvallen (maar ik had dan ook geen fiets ;))....

Uiteraard de laatste twee dagen, dan zijn de meeste straat mascleta's. De jaren dat wij alles lopend deed zagen wij echt wat minder shows, en heel wat minder poppen. Je bent gewoon veel sneller bij de andere straten.

Ik ben dit jaar ook voor het eerst van de partij, samen met mijn vader. Zo veel zin in :D

Tips zijn ook zeer welkom. Wat is de bedding precies eigenlijk? :p

Back
Bovenaan