Fallas 2016

Twee Nederlanders overleven Spaans busongeluk

Aan boord van de bus die zondag in de buurt van de Spaanse stad Tarragona op een personenauto botste zaten twee Nederlanders.
Beiden hebben het ongeval overleefd, liet een woordvoerder van Buitenlandse Zaken zondag weten. Het ministerie heeft contact gehad met de familie van de twee landgenoten.

Door het ongeval kwamen dertien mensen om het leven. Er raakten 43 mensen gewond, van wie dertig zwaar.

Volgens reddingswerkers zat de touringcar vol met ongeveer zestig studenten die in Valencia naar een vuurwerkfeest waren geweest en op de terugweg waren naar Barcelona. Het zou gaan om zogenoemde Erasmusstudenten van de universiteit van Barcelona.

RTL Nieuws had zondag contact met een huisarts uit Amersfoort wiens zoon Joost in de bus zat. ''Mijn zoon is ontzettend geschrokken. Hij heeft veel bebloede gezichten gezien en kende enkele slachtoffers", zei Wim Opstelten op de website van RTL Nieuws.

Joost Opstelten studeert geschiedenis in Utrecht. Voor een uitwisselingsproject zit hij een half jaar in Barcelona.

De Spaanse autoriteiten hebben nog geen lijst met dodelijke slachtoffers bekendgemaakt, maar er zijn geen indicaties dat daar Nederlanders op staan.

Bron: Nu.nl

Kwam het bericht al meerdere malen tegen, verschrikkelijk nieuws zeg.
Het zal je gebeuren zeg, bah.

Donderdag 24e was de meest betaalbare vlucht. Andere optie was de gratis omboeking van Vueling. Helaas is die maandag 28e pas. Gekken.

Is dit altijd zo?
Wij hebben een aantal jaren terug namelijk 9 uur vertraging gehad en hebben na de tijd wel geld gekregen. Weet niet precies meer waardoor die vertraging er was.

Is dit altijd zo?
Wij hebben een aantal jaren terug namelijk 9 uur vertraging gehad en hebben na de tijd wel geld gekregen. Weet niet precies meer waardoor die vertraging er was.

Wij hadden destijds dezelfde vlucht en hebben er ook wel wat tijd ingestopt om geld terug te krijgen maar dat is toen niet gelukt..

Vliegtuig was stuk en er moest een nieuwe kist komen vanaf Barcelona of Madrid, dat weet ik niet meer.

Sowieso klote maatschappij dat Vueling, nooit meer!

Is dit altijd zo?

ik zat dit jaar (toen ik ook uren moest wachten dankzij die fransosen) een paar uur met een Valenciaans meisje te lullen en die zei dat ze eigenlijk ieder jaar flinke vertraging heeft, maarja dat kan ook toeval zijn want het kwam nu vooral door die stakingen.

Is dit altijd zo?

Ze proberen het altijd wel in ieder geval. En in het geval met die staking zal ze dat ook zeker lukken. In jullie geval was er misschien iets aan de hand waar zij wel wat aan konden doen. En 9 uur vertraging is natuurlijk niet niks. Ik las in mijn reisverzekering dat er vanaf 6 uur vertraging uitbetaald wordt door de verzekering. €50,- per 6 uur vertraging met een maximum van €250,-.

Ook wij hadden last van de staking. Onze vlucht op 21-03 met Ryanair werd nadat we al 1,5 uur in het vliegtuig hadden gezeten geannuleerd. Vervolgens 3,5 uur in de rij voor een nieuw ticket.

Toen bleek dat we werden omgeboekt naar een vertrek vanaf Murcia op 23-03. Ryanair heeft vervolgens de kosten van het hotel betaald en de overige kosten mochten we zelf voorschieten en konden we mogelijk terugkrijgen... Dus hebben we 7 uur (op eigen kosten) moeten reizen naar Murcia om daar te kunnen vertekken!

Nu dus maar hopen dat we alle kosten vergoed krijgen, gaat toch om ruim 200 euro bij elkaar...

Ook wij hadden last van de staking. Onze vlucht op 21-03 met Ryanair werd nadat we al 1,5 uur in het vliegtuig hadden gezeten geannuleerd. Vervolgens 3,5 uur in de rij voor een nieuw ticket.

Toen bleek dat we werden omgeboekt naar een vertrek vanaf Murcia op 23-03. Ryanair heeft vervolgens de kosten van het hotel betaald en de overige kosten mochten we zelf voorschieten en konden we mogelijk terugkrijgen... Dus hebben we 7 uur (op eigen kosten) moeten reizen naar Murcia om daar te kunnen vertekken!

Nu dus maar hopen dat we alle kosten vergoed krijgen, gaat toch om ruim 200 euro bij elkaar...

Ach iig wel extra vakantie gehad Daniel. Bekijk het positief :D

Iemand een idee hoe die vrolijke liedjes heten die ze steeds draaien daar?

'Vaaaalencia Fallas lalalaaalaalaaa'

En let op haha :

'Ooooooo lalalala ooooooooo'

Wie o wie :bonk:

Back
Bovenaan