Fallas 2009

Giron

VWC lid
Beste freaks en andere VW liefhebbers.
Ik begin zo langzaam het idee te krijgen dat Valencia al aan het dicht lopen is qua hotel reserveringen voor 2009
In het centrum ken ik in ieder geval niets meer vinden voor 5 man.
Echter daar buiten is hier en daar nog wel wat te vinden met een beetje geluk, maar dan ben je al snel 700 tot 1200 eurotjes kwijt voor een week.

De vluchten zijn inmiddels geboekt en een appartement hebben we inmiddels ook geboekt.
Alles op spuugafstand van de show's.
Heerlijk, I love to smell napalm in the morning :D
Groetjes Giron
Plaats_kaartje_Valencia.jpg

Laatst bewerkt:
Vliegen kun je het beste via vueling doen maar die bieden pas reizen 6 maanden vantevoren aan zoals 90% van alle maatschappijen. Maar vueling vliegen op de beste tijden.

Verblijfruimte is ook niet zow moeilijk das gewoon een kwestie van goed zoeken :)

Wow, loopt dat nu al zo hard?! :shocked:

Misschien toch maar gauw een verblijfplaats zoeken daarginds...
Een vliegticket is later altijd nog wel te fixen.
Desnoods met de auto een mooie roadtrip maken :wink:

Is het weer de week van 13-03 t/m 20-03?

Wow, loopt dat nu al zo hard?! :shocked:

Misschien toch maar gauw een verblijfplaats zoeken daarginds...
Een vliegticket is later altijd nog wel te fixen.
Desnoods met de auto een mooie roadtrip maken :wink:

Is het weer de week van 13-03 t/m 20-03?

Jep, helemaal.
De 19e is altijd de Mas crema, de grote verbranding.
Kijk eens op gifmeanappartment.com.

En je ticked ken je bij Vueling boeken, die heeft rechtstreekse vluchten.
Succes.
Giron

Vliegen kun je het beste via vueling doen maar die bieden pas reizen 6 maanden van tevoren aan zoals 90% van alle maatschappijen. Maar vueling vliegen op de beste tijden.

Verblijfruimte is ook niet zow moeilijk das gewoon een kwestie van goed zoeken :)

Vueling bied ze veel sneller aan zoals 4 weken geleden. Vorig jaar hadden we de tickets ook in Juni of Juli. Maakt allemaal ook niet uit. De tickets zijn er in ieder geval en een aantal andere maatschappijen bieden ze ook al aan.

Wel zou ik goed denken wie je dit jaar neemt. Vueling heeft zijn tijden namelijk veranderd. Ze vliegen nu pas in de avonduren. Dus geen mascleta dezelfde dag. Transavia vliegt nog wel dezelfde tijden (aankomst 14.30) en het voordeel hierbij is dat je nog heel de dag in de stad heb.

Vanaf Eindhoven vliegt ik dacht ryan air of Hapag en die hebben wel mooie tijden en de goedkoopste prijzen.

Vueling is daarin tegen dit jaar erg duur geworden. Althans niet duur maar het kost wel een beetje meer dan de jaren hiervoor. Zo betaalde wij 3 jaar geleden nog 80 euro voor een ticket, vorig jaar 140 euro en dit jaar 200 euro voor een ticket. Ook vanaf Brussel gelden deze prijzen. Bij Tansavia ben je ongeveer hetzelfde kwijt.

Een TIP voor mensen die veel spullen mee moeten nemen zoals cameras en statieven. Een camera tas mag je meenemen als handbagage, een statief niet en het gewicht van het statief word bij je gewone bagage geteld waardoor ik altijd teveel KILO's bij me heb en flink moet dokken.

Nu kan je bij Vueling een extra koffer meenemen van 20 kilo voor ik dacht 12 euro per traject. Dus wil je extra spullen meenemen betaald dan die 12 euro voor een extra koffer en je mag tot 40 kilo gaan per persoon...(wel in 2 koffers, max 20 per koffer)

Waarschijnlijk bedoelt hij dan getmeanapartment.com :wink:

Zie: http://www.getmeanapartment.com/

Wel irritant dat je er zo vroeg bij moet zijn...
Ik weet het wel zeker, maar nu nog een aantal vrienden overtuigen en aansporen.

Aanvullend vraagje trouwens;
Appartementje willen we het liefst niet heel ver van de show plekken hebben.
Welke straat kan ik aanhouden alszijnde plek waar omheen ik het beste kan zoeken?
Dichtbij de Plaza del Ayuntamiento is een goed plan?
Of zijn er betere plekken?

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk bedoelt hij dan getmeanapartment.com :wink:

Zie: http://www.getmeanapartment.com/

Wel irritant dat je er zo vroeg bij moet zijn...
Ik weet het wel zeker, maar nu nog een aantal vrienden overtuigen en aansporen.

Aanvullend vraagje trouwens;
Appartementje willen we het liefst niet heel ver van de show plekken hebben.
Welke straat kan ik aanhouden alszijnde plek waar omheen ik het beste kan zoeken?
Dichtbij de Plaza del Ayuntamiento is een goed plan?
Of zijn er betere plekken?

Ja die ja, je heb m gevonden dus, :bonk:
Ik zou zeggen, gaat er google earth bij pakken.
Dan heb je een goed beeld en alle straatnamen staan er bij.
Dan kan je zelf kijken wat je dichbij of te ver vind.
Ik weet die straten ook niet uit me hoofd. :frusty:
Wat ik wel weet, hoe dichter bij je bij het vuurwerkgebeuren zit, des te duurder de appartementen worden.:angry:

Succes met zoeken man :bye:
Giron

ps. aansporen is niet zo moeilijk hoor.
Laat die avond show van Pirotecnia Valenciana 2008 maar eens zien. :shocked::shocked:
Of de mascleta van Ricasa 2007 ''Señor Pirotecnic Pot Comensar l'a ultima Mascleta'' :shocked::shocked::shocked:
of de mascleta Alaquas 2007 van Europla. :D:shocked::D:shocked::D:shocked::shocked:
Al ben je geen vuurwerkliefhebber of twijvel je aan wel of niet mee te gaan, maar dit wil iedereen een keer mee gemaakt hebben.
By my Guest

Laatst bewerkt:
Naar wat ik me heb laten vertellen zal de Fallas in 2009 de laatste zijn in zijn hoedanigheid zoals het al de jaren daarvoor is geweest.
Met het komen van de nieuwe europesche wet gaan er geruchten dat de vuurwerkshows naar het strand verplaats moeten gaan nworden.
Of hier idereen zo blij me is trek ik sterk ten twijvel.

Ook de toegestane 120db zal niet meer overschreden mogen worden.
In dat geval zal een Mascleta nooit meer zo zijn als al die jaren daar voor.
Een traditie is dan in zo'n geval linea recta aan gruzelementen gegooit.

Laten we hopen dat dit alles niet zal gebeuren en als het wel zo zou zijn dat ze in dat geval eens even lekker los gaan in 2009, want dan staat ons in dat geval dan nog een behoorlijk portie polvora wat er om ons oren heen gegooit kan gaan worden.

Afwachten maar, en weet dat 2009 wel eens de laatste Fallas zou kunnen zijn zoals we hem nu kennen. :frusty:

Groetjes Giron

Ik denk dat je jezelf vergist Stef.

Zo ie zo zijn er geruchten geweest dat ze de shows naar het strand wilden verplaatsen maar dat staat buiten de EU wetgeving. En elke keer als ze het erover hebben word het idee onderuit gehaald. Ik zie het zelf niet zo snel gebeuren. En als het gebeurt is het jammer maar dat betekend niet dat de shows er kleiner op worden, het enige nadeel is dan dat je er niet even heen loopt.,

De 120DB heeft verder niks met shows te maken. Dit gaat om knallers voor de consument zoals we dat in Nederland kennen. Maar ook dit is iets wat niet helemaal zeker is want tot nu hebben/hadden ze in Spanje nog steeds geen DB limiet alleen een poeder limiet. Maar het staat dus ook weer los van Fallas.

Oke mensen, de een zegt dit en de ander hoort weer dat.

Wat gaat het dan worden, er zijn in onze hechte groep freaks genoeg mensen die hier een goed antwoord op kunnen geven, want Tony overtuigd mij ook niet.

Dus pluis het even met zn allen goed uit?

Oke mensen, de een zegt dit en de ander hoort weer dat.

Wat gaat het dan worden, er zijn in onze hechte groep freaks genoeg mensen die hier een goed antwoord op kunnen geven, want Tony overtuigd mij ook niet.

Dus pluis het even met zn allen goed uit?

Het antwoord zoals ik geef is zoals het is.
120DB wat betreft de knallers geld voor de consument en niet voor de professionele shows. Show naar het strand kan altijd gebeuren. Het is maar net welke mensen er de dienst uit maken al zullen de mensen in Valencia daar tegen veel weerstand bieden.

Wat Giron verteld zijn allemaal gedeeltes uit verhalen die hij samen smelt tot 1 verhaal.

Groeten aan Beekje! :bye:

Toon

Ik denk dat je jezelf vergist Stef.

Zo ie zo zijn er geruchten geweest dat ze de shows naar het strand wilden verplaatsen maar dat staat buiten de EU wetgeving. En elke keer als ze het erover hebben word het idee onderuit gehaald. Ik zie het zelf niet zo snel gebeuren. En als het gebeurt is het jammer maar dat betekend niet dat de shows er kleiner op worden, het enige nadeel is dan dat je er niet even heen loopt.,

De 120DB heeft verder niks met shows te maken. Dit gaat om knallers voor de consument zoals we dat in Nederland kennen. Maar ook dit is iets wat niet helemaal zeker is want tot nu hebben/hadden ze in Spanje nog steeds geen DB limiet alleen een poeder limiet. Maar het staat dus ook weer los van Fallas.

Gelukkig maar, dan is dat in ieder geval nu opgehelderd.
Thanx man.
Groetjes Giron

Back
Bovenaan