Fallas 2009

VALENCIA - Zondag was het slecht weer in Valencia maar dat weerhield het publiek en de organisatie er niet van om 133 kilo vuurwerk de lucht in te knallen tijdens de eerste mascletà de Fallas. Op het Plaza de Ayuntamiento waren duizenden bezoekers aanwezig om de traditionele combinatie van vuurwerk en rotjes te aanschouwen. Vanaf 1 maart wordt elke dag om 14.00 uur tot 19 maart een mascletà afgeschoten op de Plaza de Ayuntamiento om de aankomende Fallas feesten aan te kondigen.

Een mascletà is een combinatie van vuurwerk en knallende rotjes die samen aangestoken worden en een oorverdovend geluid voortbrengen. Volgens sommigen klinkt dit als muziek, of zoals anderen denken een symfonie, in de oren terwijl anderen het een hels kabaal vinden. Feit blijft dat het spectaculair is om te aanschouwen en aan te horen. In totaal duren de traditionele mascletà’s slechts 6 minuten maar dat is genoeg om je oren te laten piepen.

De echte Fallas week begint op 15 maart en duurt tot 19 maart en dat feest zet de hele stad op zijn kop waarbij honderden poppen verbrand worden en veel, heel veel vuurwerk en knallende rotjes worden afgeschoten. Als het zover is dat de Fallas beginnen zal Spanjevandaag een uitgebreider beschrijving geven.

http://www.spanjevandaag.com/slecht...e-steken-tijdens-de-mascleta-de-fallas-video/

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

80 euro aan proviand.. per dag..
Beetje overdreven vind je niet?
Voor een grove inschatting vond ik dit niet overdreven nee.
Ontbijtje 5 euro, lunchbroodje(s) 10 euro, en dan voor 25 avondeten.
Het is misschien royaal, maargoed :wink:
40 aan drinken is misschien wel wat veel, maar als je elke avond de kroeg induikt.. dan tikt het wel aan :)

Ach, als je van veel uit gaat dan kan het alleen maar mee vallen.
Alles wat overblijft wordt toch verstookt :D

Voor een grove inschatting vond ik dit niet overdreven nee.
Ontbijtje 5 euro, lunchbroodje(s) 10 euro, en dan voor 25 avondeten.
Het is misschien royaal, maargoed :wink:
40 aan drinken is misschien wel wat veel, maar als je elke avond de kroeg induikt.. dan tikt het wel aan :)

Ach, als je van veel uit gaat dan kan het alleen maar mee vallen.
Alles wat overblijft wordt toch verstookt :D

Tsja 40 euro aan bier uitgeven per nacht ben ik dan weer niet van.
Als ik zo de verhalen hoor, heb je daar tijdens Fallas je nachtrust erg hard nodig en ga ik in ieder geval niet iedere avond na de castillo de kroeg in. :wink:

Wel zo verstandig :)

-Roy-

Laatst bewerkt:
Aan die 80 euro kom ik wel hoor, zit ik nog dik overheen denk ik.
Smorgens eten vaak 2 broodjes bij 1 van de broodjeszaken bij t plein, das al 8 euro.
Dan een tasje drinken halen bij het eiswinkeltje, das ook weer een tientje.
Na de mascleta op t terras zitten pilsje erbij en een paar tappas, zit je ook zo aan 10-20 euro.
Avondeten ligtt eraan wat we doen maar restaurant ben je ook zo weer 30-40 kwijt.

Na t avondeten effe in t appartement, dan tasje bier halen voor mee naar palau te nemen, weer een tientje.
Na de castillo de black sheep ik, lappen we meestal 20 pp en daarna nog een keer 10 als t op is.
Daarna als we eruit worden geschopt noch effe naar Rashid kebabje halen weer 4 euro.
Dan kom ik op een totaal van boven de 100 euro.
Maarja dat scheelt natuurlijk per persoon, niet iedereen leeft hetzelfde als mij daar, maar je vergist je er in wat je kwijt bent daar in de stad, tikt toch hard aan allemaal.

Maarja 't is ook maar 1 keer Fallas per jaar he:)

Het is echt puur wat je zelf gewend bent. Ik maak geen 100 euro per dag op maar eet wel in heerlijke restaurants en kwa vocht komt er ook genoeg naar binnen. Die kebab is niet duur maar ik persoonlijk pak altijd liever het Spaanse voedsel en dat is ook niet duur.

Er is eigenlijk geen pijl op te trekken. De 1 heeft genoeg aan 20 euro en de ander heeft 150 euro nodig om de dag door te komen. Je moet er een beetje vanuit gaan wat je zelf normaal op maakt op Vakantie want er zal niet veel verschil in zitten.

Dus Roel .... in 1 week geef jij 700 euro uit aan eten en drinken?

Zoveel geld heb ik daar niet voor over in ieder geval..
Maar goed ........................... :rolleyes:

Nog 10 dagen, 12 uren, 3 minuten tot vertrek naar Fallas de Valencia
:cool:

-Roy-

Laatst bewerkt:
Het enige waar veel geld aan op gaat is vuurwerk:P

Ik hou ook van lekker eten en een biertje in de black sheep maar ik denk dat ik toch echt niet aan de 100 euro per dag kom. Om eerlijk te zijn lett ik er nooit echt op wat ik op maak met vakantie. maar die 80 euro is best wel rieel

Dus Roel .... in 1 week geef jij 700 euro uit aan eten en drinken?

Zoveel geld heb ik daar niet voor over in ieder geval..
Maar goed ........................... :rolleyes:

Nog 10 dagen, 12 uren, 3 minuten tot vertrek naar Fallas de Valencia
:cool:

-Roy-

Kan goed zijn, als ik alle punten bekijk waar ik straks langs ben gelopen dan kom ik wel op dat bedrag uit ja.
Lekker genieten ervan vind ik, maarja dat is natuurlijk voor iedereen anders hoe het financieel zit.
Ik spaar voor fallas en kijk dan ook echt nergens naar als ik daar ben, dat is voor mij echt vakantie.
En naast het eten en drinken moet je ook nog het vuurwerk bij tellen wat je allemaal koopt daar, dat is ook niet misselijk.

ZO is dat roel, je leeft maar 1 keer en je kan het lijen ! vakantie is vakantie...

Geld spaar je voor 2 dingen in het leven: VUURWERK EN VAKANTIE.

Denk dat de meeste jongeren/studenten ervan uit moeten gaan dat wat ze op vakantie besteden plus een klein bedrag meer kwijt zijn tijdens Fallas. Ik spendeer op vakantie meestal 50 a 60 euro dus dat zou bij Fallas wel richting de 70 zijn.

wie heeft de shirts ontworpen?

Ik. Heb het ontwerp van vorig jaar iets aangepast, ben geen ontwerper, maar is toch leuk als je een eigen shirt hebt. Overigens is de tekst dus in oud Valenciaans schrift, kregen we veel complimenten over, veel mensen keken ook naar het shirt. :D

Ik. Heb het ontwerp van vorig jaar iets aangepast, ben geen ontwerper, maar is toch leuk als je een eigen shirt hebt. Overigens is de tekst dus in oud Valenciaans schrift, kregen we veel complimenten over, veel mensen keken ook naar het shirt. :D

Waarom geen staart aan de vlinder?

Wel geinig dat jullie voor elke fallas een nieuw shirt laten drukken. :p
Want dit shirt zou je niet aan kunnen trekken naar fallas 2010, aangezien op het t-shirt groot "Fallas 2009" staat vermeld.:rolleyes:

BTW... vette mascleta fred, dank je wel voor het opzoeken !

-Roy-

Back
Bovenaan