Extra heffing op vuurwerk

Gerwin

VWC lid
WOERDEN - Er zou een toeslag van 10% op de verkoop van vuurwerk moeten komen. Daarvan zouden de kosten van de jaarwisseling moeten worden betaald.
Dat Heeft burgemeester Schmidt van de gemeente Woerden voorgesteld.

Tijdens de gemeentelijke nieuwjaarsreceptie sprak Schmidt z’n afschuw uit over de vele vernielingen die in de nieuwjaarsnacht plaatsvonden. In Woerden moesten bushokjes het ontgelden, werden telefooncellen kort en klein geslagen, waren er brandjes en werd veel klein straatmeubilair kapot gemaakt. ‘U en ik zijn het die voor de kosten opdraaien’, zei Schmidt. Z’n uitspraken werden met applaus beloond.
Schmidt riep Den Haag op om met wegving te komen die het mogelijk maakt om op de verkoop van vuurwerk een heffing in te voeren.

Weet je waar ze Extra heffing op moeten geven? de belagelijk hoge salarisen van die hoge piefen die deze onzin bedenken!!!! gooi hun belasting maar met 10% omhoog :D

Mogen ze mij laten zien hoe je met een kosmonautje een bushokje opblaast :bonk:

idd.
de meeste vernielingen worden door illigaal vuurwerk aangericht
dus dan heeft het geen nut om gewoon legaal vuurwerk duurder te maken :bonk:(tenminste niet voor die reden) ik denk dat ze gewoon iets zoeken om nog wat meer geldt aan te verdienen aan vuurwerk wordt jaarlijks in nederland 6miljoen euro aan uitgegeven en als je daar 10% van berekent (600.000 euro) heeft de regering weer verdient:mad:

het wordt steeds mooier en mooier, volgensmij is het die gasten een beetje in de bol geslagen al dat getureluur over vuurwerk opeens. De jager ruikt z'n prooi. Het moet toch niet gekker worden, dat de gewone Nederlandse burger en wij vuurwerkfreaks moet opdraaien voor het trammalant van een ander. Ze spreken over het opblazen van bushokjes ed. en dan willen ze 10% gaan heffen op legaal vuurwerk. Te triest voor woorden gewoon.

Nou nu ieder individuele ambtenaar zijn "Moment of Fame" heeft gehad met hun belachelijke voorstellen, lijkt het me tijd terug te keren uit dromenland en zich bezig te houden met relevante zaken.

Herr Schmidt , graag vuurwerk en vandalisme een beetje gescheiden houden.
het hele jaar door vinden er vernielingen plaats.

Dan kunnen alle voetbalstadia /disco,s / kroegen en ga zo maar door,ook hun deuren wel sluiten.

Ook kunnen alle benzinepompen wel sluiten , waar denk je trouwens waar al die uitgebrande scholen en auto,s mee aangestoken worden.

Volgens mij een beetje te diep in het glaasje gekeken Herr schmidt op
die nieuwjaarsreceptie !!:bonk:

Welnee, die zoekt gewoon extra financiële middelen om de schulden die hij opgebouwd heeft met wanbeleid af te kunnen lossen.

:D

mij maakt die 10% niks uit. Ik kijk nooit om naar nederlands vuurwerk!
ik haal nooit wat in dit land. 130 euro vragen voor een 500-grammer, da spoort toch niet. nee ook 40 euro bvoor een 500-grammer met goed effect is mij te duur!
daarom hup grens over, klaar!
mij maakt het niets uit, als het gebeurt lach ik me kapot:rolleyes::D

ik haal nooit wat in dit land. 130 euro vragen voor een 500-grammer, da spoort toch niet. nee ook 40 euro bvoor een 500-grammer met goed effect is mij te duur!

Reageer dan gewoon niet.... :shocked:

wil je dan wel met mij meeleven ik mag niet in het buitenland kopen van mijn ouders:mad:

Reageer dan gewoon niet.... :shocked:

waarom zou ik niet mogen reageren, het gaat over het bericht wat je ervan vind. Ik wist al dat er mensen op mijn bericht zouden reageren, ik leef best met jullie mee fireworkfan. maar wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is, dat het al zo duur is....

waarom zou ik niet mogen reageren, het gaat over het bericht wat je ervan vind. Ik wist al dat er mensen op mijn bericht zouden reageren, ik leef best met jullie mee fireworkfan. maar wat ik eigenlijk duidelijk wil maken is, dat het al zo duur is....

idderdaad ik had pas op een duitste vuurwerk shop gekeken en die prijzen waren echt laag vergleken. met hier en dan hier nog eens 10% duurder worden:shocked:

idd.
de meeste vernielingen worden door illigaal vuurwerk aangericht
dus dan heeft het geen nut om gewoon legaal vuurwerk duurder te maken :bonk:(tenminste niet voor die reden) ik denk dat ze gewoon iets zoeken om nog wat meer geldt aan te verdienen aan vuurwerk wordt jaarlijks in nederland 6miljoen euro aan uitgegeven en als je daar 10% van berekent (600.000 euro) heeft de regering weer verdient:mad:

Mag het een nulletje meer zijn:)

60 miljoen euro is er omgezet legaal, btw hier over is 19%, de staatskas heeft dus dit jaar bijna 12 miljoen euro binnen gekregen, dit lijkt me meer dan genoeg om het milieu te compenseren.

Als je het goed bekijkt heeft ecotax helemaal geen effect, wat voor maatregelen wil de overheid treffen om de schade aan het milieu te verminderen met deze inkomsten?

Zitten waarschijnlijk al accijnsen bij dus ik denk dat de staat wel meer binnen heeft gekregen dan alleen BTW.

Daarnaast geldt er voor vuurwerk al een verhoogd tarief qua BTW. Niet 19%, maar 21%.

Dat heb je goed mis; dit jaar kocht 13% van de mensen vuurwerk, tegen 18% vorig jaar...

Daarbij moet je ook bedenken dat deze 13% in tegenstelling tot de 18% vorig jaar wel ca. 5 miljoen euro meer uit heeft gegeven aan vuurwerk. En idd 13 % is een flink aantal mensen, het animo is nou eenmaal hoog voor vuurwerk. Het blijft een traditie met fanatieke aanhang, neem vwc als voorbeeld, hieruit blijkt maar weer hoe geliefd het vuurwerk onder ons is en we proberen ons "liefje" dan ook zo goed mogelijk te beschermen:rolleyes:

Back
Bovenaan