Event Flash of the God's 232's [Uitloop]

Misschien een super blackpowder gebruikt ipv perchloraat flash? Dan gelden die regels voor een kooi toch niet? Doen ze voor de Amerikaanse markt volgens mij ook wel.

Nee dat zal geen nut heben denk ik.
Dan moet er zoon extreem goede opsluiting toe gepast worden.. dat zal de sterren niet ten goede komen.
Maar je weet nooit. Ik laat me verassen.

Tot op heden is een kooi boven de 0.75gr flash per schot dus nog verplicht.
Dat betekend dat deze box een burst bevat van 0.01 tot 0'75gr per schot.
Ben benieuwd.. wie weet wordt rubro de eerste importeur die een goede verspreiding voort zet uit een kooiloos product.

Niet helemaal correct.
Een kooi is wettelijk verplicht om de gevaren-klasse van 1.3G onverpakt omlaag te krijgen naar 1.4G verpakt. 1.3G geldt voor al het vuurwerk wat ten minste 20% flash kruit ten opzichte van de totale kruitinhoud zit. Bij kleine single shots met weinig sierkruit zit je daar al gauw aan. Maar dikke cakeboxen met veel kruit voor een boeket, hebben relatief gezien minder flash, dus zullen ze soms geen kooi nodig hebben. Ondanks dat er een harde knal vanaf komt. Het grotere aandeel op buskruit gebaseerd siereffect, zorgt dat het kleinere aandeel flash zich minder als massa-explosief gedraagt.

Niet helemaal correct.
Een kooi is wettelijk verplicht om de gevaren-klasse van 1.3G onverpakt omlaag te krijgen naar 1.4G verpakt. 1.3G geldt voor al het vuurwerk wat ten minste 20% flash kruit ten opzichte van de totale kruitinhoud zit. Bij kleine single shots met weinig sierkruit zit je daar al gauw aan. Maar dikke cakeboxen met veel kruit voor een boeket, hebben relatief gezien minder flash, dus zullen ze soms geen kooi nodig hebben. Ondanks dat er een harde knal vanaf komt. Het grotere aandeel op buskruit gebaseerd siereffect, zorgt dat het kleinere aandeel flash zich minder als massa-explosief gedraagt.

Een jaar geleden gaf je in deze post aan dat er vanaf 5% massa flash op het totale kruitgewicht een kooi nodig is. Wat is nu waarheid? Of is de wetgeving veranderd?

Is 5% knal massa per shot totale kruitinhoud.
Dus 25 gr is 1.25 gr flash maximaal.
Dat betekend dat dit product maximaal 1.25 gr flash maximaal per schot bevat.

Een jaar geleden gaf je in deze post aan dat er vanaf 5% massa flash op het totale kruitgewicht een kooi nodig is. Wat is nu waarheid? Of is de wetgeving veranderd?

Scherp opgemerkt. Ik twijfelde vanmiddag al over die 20%, maar het was weer een tijd terug dat ik het percentage op had gezocht.
Je hebt gelijk; het moet 5% zijn :)

Bij ons alles in kooi.
Behalve de flash of

Dit begint wel heel vaag te worden. Ik weet dat dit het topic is van de Flash, maar toch even over de Transbomber. We hebben nu een 1e batch die een hele andere cake 2 heeft en we hebben nu Transbombers met kooi en zonder kooi :bonk:

Is 5% knal massa per shot totale kruitinhoud.
Dus 25 gr is 1.25 gr flash maximaal.
Dat betekend dat dit product maximaal 1.25 gr flash maximaal per schot bevat.

Niet helemaal:

Flash of the Gods
4500 gram / 232 shots = 19,40 gram per shot
5% = 0,97 gram flash per shot

Escape from Hell
4150 gram / 216 = 19,21 gram per shot
5%= 0,96 gram flash per shot

Omdat de Escape from Hell voorzien is van een kooi is het aannemelijk dat deze minimaal 0,96 gram flash per shot heeft. De Flash of the Gods is niet voorzien van een kooi en zou theoretisch gezien dus minder dan 0,97 gram flash per shot moeten bevatten.

In de praktijk zou het dus zo kunnen zijn dat beide combiboxen 0,96 gram flash per shot hebben, terwijl bij de een wel een kooi benodigd is en bij de ander niet.

Volgens de wet is overigens max. 2 gram flash per shot toegestaan. Kans is dus groot dat de Escape from Hell meer dan 0,96 gram flash per shot bevat, omdat de importeur met een minimale verlaging anders de kosten van een kooi had kunnen besparen.

Back
Bovenaan