Ervaring met Rubro Vuurwerk

Betrouwbaarheid en veiligheid van het vuurwerk krijgt een goed cijfer.

Kwaliteit en prijs/kwaliteit in mijn ogen een minder cijfer. Weinig cakes die mij echt konden bekoren. De boxen die ik heb gezien (immortal gold, red aura en die met de 6 waaiers) doen toch wel wat onder bij de royal boxen. Ook is de prijs behoorlijk hoog.

Volgend jaar vollere boeketten of een wat scherpere prijs, dan kan deze importeur zich meten met de besten.

Edit: In mijn opzicht he, haha :)
 
Kun je dat uitleggen, Rob/Rowy? Jij hebt er als winkeliers misschien toch een heel andere kijk op dan de normale consument. Wil jij niks meer van Rubro als winkelier zijnde, of als liefhebber zijnde? Vielen producten je tegen, of was het juist een probleem met bv. de levering?


Ik heb zelf dit jaar niet zo veel van Rubro gezien. Ik ben na afgelopen jaar übervoorzichtig geworden met het aanschaffen van Rubro. Ik wacht tot de allerlaatste demo's medio december totdat ik bepaal of een artikel goed genoeg is, of dat ik rare taferelen kan verwachten. De dingen die ik gezien heb, waren over het algemeen erg goed, maar dat had ik op basis van de demo's van die productne ook wel verwacht. Rock the Show was subliem (jaar 2012), Blinking Willows was super, Heavy Legend 25 gewoon weer prima. Die crackling waaier (Secret Wave, zeg ik even uit mn hoofd) vond ik wat tegenvallen, maar niet slecht.
 
Vanuit liefhebberij vielen sommige produkten tegen.
Zoals de hvl6, deze is niet meer zoals hij altijd geweest is.
Heb 3 cakes gehad die explodeerden, nl de delicious thunder final edition, hvl49 en 1 cake van de 6 elements. Daarbij de 6 elements, wat een gare kwaliteit van de cakes, lonten die weggeplakt waren of te kort afgeknipt zodat deze niet eens zichtbaar waren, en dit niet bij 1 box, maar praktisch bij allemaal
( ook erg veel klachten hier over gekregen van klanten ).
Zakelijk gezien waren de leveringen zwaar K*T en komen ze hun gemaakte afspraken NIET na.
Kortom, Rubro komt er bij ons dit jaar niet meer in, heb ze afgelopen jaar nog een kans gegeven om het goed te maken, maar helaas.


Kun je dat uitleggen, Rob/Rowy? Jij hebt er als winkeliers misschien toch een heel andere kijk op dan de normale consument. Wil jij niks meer van Rubro als winkelier zijnde, of als liefhebber zijnde? Vielen producten je tegen, of was het juist een probleem met bv. de levering?


Ik heb zelf dit jaar niet zo veel van Rubro gezien. Ik ben na afgelopen jaar übervoorzichtig geworden met het aanschaffen van Rubro. Ik wacht tot de allerlaatste demo's medio december totdat ik bepaal of een artikel goed genoeg is, of dat ik rare taferelen kan verwachten. De dingen die ik gezien heb, waren over het algemeen erg goed, maar dat had ik op basis van de demo's van die productne ook wel verwacht. Rock the Show was subliem (jaar 2012), Blinking Willows was super, Heavy Legend 25 gewoon weer prima. Die crackling waaier (Secret Wave, zeg ik even uit mn hoofd) vond ik wat tegenvallen, maar niet slecht.
 
Vanuit liefhebberij vielen sommige produkten tegen.
Zoals de hvl6, deze is niet meer zoals hij altijd geweest is.
Heb 3 cakes gehad die explodeerden, nl de delicious thunder final edition, hvl49 en 1 cake van de 6 elements. Daarbij de 6 elements, wat een gare kwaliteit van de cakes, lonten die weggeplakt waren of te kort afgeknipt zodat deze niet eens zichtbaar waren, en dit niet bij 1 box, maar praktisch bij allemaal
( ook erg veel klachten hier over gekregen van klanten ).
Zakelijk gezien waren de leveringen zwaar K*T en komen ze hun gemaakte afspraken NIET na.
Kortom, Rubro komt er bij ons dit jaar niet meer in, heb ze afgelopen jaar nog een kans gegeven om het goed te maken, maar helaas.

Waar moet ik nu mijn 4 seasons halen :shocked: haha

Ik heb gelukkig geen problemen gehad met rubro dit jaar, maar misschien komt dit ook doordat ik maar 2 producten van ze had.

De 4 seasons ging perfect ook het doorlonten gelukkig.
HL 16 ging ook goed.
En het buurtass die blijft natuurlijk top!
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk om te lezen dat een importeur die nog relatief kort bestaat, al zoveel klachten heeft! De consument is toch het allerbelangrijkste voor een importeur? Een importeur moet luisteren naar de kritiek en ervaringen van de consument om zo een optimaal product te leveren en de kwaliteit te behouden! Zeker naar ons als liefhebbers! Ook ik kon hier en daar niet tevreden zijn over de teruglopende kwaliteit van de rubroproducten die ik had. Maar er waren ook zeker een aantal toppers bij! Jammer dat hierin toch een kloof is ontstaan. Dit geldt niet alleen voor Rubro, maar ook voor een aantal andere importeurs. Afijn, ze zullen het wel merken als de winst fors terugloopt eind van dit seizoen... De consument spreekt de waarheid!

Kortom, ik zou me als importeur kapot schrikken als ik dit las...!
 
Hier wil ik toch even op reageren. Rubro komt bij ons namelijk WEL altijd hun afspraken na, leveringen waren dit jaar ook dik in orde!

Zakelijk gezien waren de leveringen zwaar K*T en komen ze hun gemaakte afspraken NIET na.
Kortom, Rubro komt er bij ons dit jaar niet meer in, heb ze afgelopen jaar nog een kans gegeven om het goed te maken, maar helaas.
 
Als ik dit zo lees jammer
Overal worden fouten gemaakt (wie werkt maakt fouten, wie geen fouten maakt werkt ook niet)
Je mag er van uit gaan dat als er iets misgaat je het jaar erop je stinkende best gaat doen om dit recht te zetten, lijkt me bij rowy niet gelukt:sad:
 
Vanuit liefhebberij vielen sommige produkten tegen.
Zoals de hvl6, deze is niet meer zoals hij altijd geweest is.
Heb 3 cakes gehad die explodeerden, nl de delicious thunder final edition, hvl49 en 1 cake van de 6 elements. Daarbij de 6 elements, wat een gare kwaliteit van de cakes, lonten die weggeplakt waren of te kort afgeknipt zodat deze niet eens zichtbaar waren, en dit niet bij 1 box, maar praktisch bij allemaal
( ook erg veel klachten hier over gekregen van klanten ).
Zakelijk gezien waren de leveringen zwaar K*T en komen ze hun gemaakte afspraken NIET na.
Kortom, Rubro komt er bij ons dit jaar niet meer in, heb ze afgelopen jaar nog een kans gegeven om het goed te maken, maar helaas.

Sorry hoor, maar snap niet dat je dit op een forum zet met allemaal freaks/consumenten. Bespreek dit probleem met Rubro en hou het zakelijk. Ook al ben je er klaar mee, dat merkt Rubro wel bij een volgende bestelling/order, maar vind het niet netjes om dit zo te melden op dit forum.
 
Sorry hoor, maar snap niet dat je dit op een forum zet met allemaal freaks/consumenten. Bespreek dit probleem met Rubro en hou het zakelijk. Ook al ben je er klaar mee, dat merkt Rubro wel bij een volgende bestelling/order, maar vind het niet netjes om dit zo te melden op dit forum.

Waarom niet?
Er is ruimte voor kritiek en dat mag dan ook best worden geuit naar mijn mening.
De leden van dit forum vragen aan deze betreffende winkelier ook waarom hij deze mening heeft, deze winkelier geeft door zijn mening een bredere kijkhoek in het verhaal met Rubro.
Elke winkelier zal dit anders ervaren, maar in mijn mening mag hij dit zeker wel uiten.
 
Waarom niet?
Er is ruimte voor kritiek en dat mag dan ook best worden geuit naar mijn mening.
De leden van dit forum vragen aan deze betreffende winkelier ook waarom hij deze mening heeft, deze winkelier geeft door zijn mening een bredere kijkhoek in het verhaal met Rubro.
Elke winkelier zal dit anders ervaren, maar in mijn mening mag hij dit zeker wel uiten.

Mening over de kwaliteit vh vuurwerk kan en mag iedereen geven, ook een winkelier. Een mening over zakelijke afspraken etc. vind ik niet gebruikelijk dat zo te melden op een forum zoals dit, maar dat is mijn mening.
 
Ongelooflijk om te lezen dat een importeur die nog relatief kort bestaat, al zoveel klachten heeft! De consument is toch het allerbelangrijkste voor een importeur? Een importeur moet luisteren naar de kritiek en ervaringen van de consument om zo een optimaal product te leveren en de kwaliteit te behouden! Zeker naar ons als liefhebbers! Ook ik kon hier en daar niet tevreden zijn over de teruglopende kwaliteit van de rubroproducten die ik had. Maar er waren ook zeker een aantal toppers bij! Jammer dat hierin toch een kloof is ontstaan. Dit geldt niet alleen voor Rubro, maar ook voor een aantal andere importeurs. Afijn, ze zullen het wel merken als de winst fors terugloopt eind van dit seizoen... De consument spreekt de waarheid!

Kortom, ik zou me als importeur kapot schrikken als ik dit las...!

Wat ik nog bizarder vindt is dat ze 2 jaar geleden op nummer 1 stonden en nu uitgekakt worden.
Wat is er binnen Rubro aan de hand, Wim hoor of zie je ook nergens meer.
 
Mening over de kwaliteit vh vuurwerk kan en mag iedereen geven, ook een winkelier. Een mening over zakelijke afspraken etc. vind ik niet gebruikelijk dat zo te melden op een forum zoals dit, maar dat is mijn mening.

Maar jij zal ook wel eens commentaar op een winkel leveren op het forum gok ik? Als die iets niet leveren of te laat? Dat komt dan toch op hetzelfde neer?

Dat is ook een zakelijke afspraak. Rob(rowy) is net zo goed een klant van rubro als wij van hem. Als ik problemen zou hebben met rowy zou ik dat ook aangeven.
 
Vanuit liefhebberij vielen sommige produkten tegen.
Zoals de hvl6, deze is niet meer zoals hij altijd geweest is.
Heb 3 cakes gehad die explodeerden, nl de delicious thunder final edition, hvl49 en 1 cake van de 6 elements. Daarbij de 6 elements, wat een gare kwaliteit van de cakes, lonten die weggeplakt waren of te kort afgeknipt zodat deze niet eens zichtbaar waren, en dit niet bij 1 box, maar praktisch bij allemaal
( ook erg veel klachten hier over gekregen van klanten ).
Zakelijk gezien waren de leveringen zwaar K*T en komen ze hun gemaakte afspraken NIET na.
Kortom, Rubro komt er bij ons dit jaar niet meer in, heb ze afgelopen jaar nog een kans gegeven om het goed te maken, maar helaas.

Dit wil ik toch wel even ontkrachten, bij ons was rubro juist acuraat en stipt met leveringen. fijne korte lijnen met de winkeliers wat betreft bestellingen. ook na de eerste hectische verkoopdag nog flink wat bijbesteld wat 4,5 uur later al in de bunker lag.
Tegenvallende producten kan mijn inziens de importeur niks aan doen, die krijgt het ook maar uit china, die toch wel wisselende kwaliteit leveren.
De korte reservelonten is inderdaad waar.
 
Tegenvallende producten kan mijn inziens de importeur niks aan doen, die krijgt het ook maar uit china, die toch wel wisselende kwaliteit leveren.

Dat vind ik echt een dooddoener. Als een product tegenvalt dan is de in eerste instantie de importeur aansprakelijk. Die krijgt het uit china, maar hij is opdrachtgever. Dus moet je er bovenop zitten en duidelijk zijn naar je fabriek toe. Als ik een probleem heb ga ik terug naar de winkel. Die regelt het met importeur. Hier in Nederland zijn zij aansprakelijk voor hun producten.
greetzz
 
Die krijgt het uit china, maar hij is opdrachtgever. Dus moet je er bovenop zitten en duidelijk zijn naar je fabriek toe.



Was het maar zo makkelijk
 
Ook vanuit Huisman Vuurwerk niets dan lof voor en over Rubro. De producten presteerden wederom zeer goed, de lijnen zijn inderdaad kort, de leveringen vlot en er wordt echt meegedacht met de winkelier. Alles blijft mensenwerk, ook hier in NL, en natuurlijk gaat er dan wel eens iets mis. Als we daar dan melding van maakten werd dat nog binnen een paar uur hier op locatie opgelost. Verder is het natuurlijk geen geheim dat er 2 artikelen waren die totaal anders presteerden dan verwacht en ook daar hebben we samen met Rubro naar kunnen handelen als klanten vroegen of vervanging mogelijk was. Wij zijn wederom zeer tevreden en kijken nu alweer uit naar de nieuwe Rubro-artikelen voor het komende seizoen!!
 
Ook vanuit Huisman Vuurwerk niets dan lof voor en over Rubro. De producten presteerden wederom zeer goed, de lijnen zijn inderdaad kort, de leveringen vlot en er wordt echt meegedacht met de winkelier. Alles blijft mensenwerk, ook hier in NL, en natuurlijk gaat er dan wel eens iets mis. Als we daar dan melding van maakten werd dat nog binnen een paar uur hier op locatie opgelost. Verder is het natuurlijk geen geheim dat er 2 artikelen waren die totaal anders presteerden dan verwacht en ook daar hebben we samen met Rubro naar kunnen handelen als klanten vroegen of vervanging mogelijk was. Wij zijn wederom zeer tevreden en kijken nu alweer uit naar de nieuwe Rubro-artikelen voor het komende seizoen!!
Doel je met die artikelen o.a. op de event cake 01? Zo niet, dan wil ik die er aan toevoegen ;)
 
Hier ben ik het helemaal mee eens. Rubro doet echt wel z'n stinkende best om kwaliteit te leveren, afspraken na te komen en alles uit te leveren voor een betaalbare prijs. En dat er enkele artikelen te verbeteren zijn op kwaliteit dat mag duidelijk zijn. Maar om Rubro nu keer op keer neer te zetten als slechte leverancier is iets wat gewoon niet klopt! Elke leverancier heeft (helaas) wel een paar missers in z'n assortiment zitten.

Ook vanuit Huisman Vuurwerk niets dan lof voor en over Rubro. De producten presteerden wederom zeer goed, de lijnen zijn inderdaad kort, de leveringen vlot en er wordt echt meegedacht met de winkelier. Alles blijft mensenwerk, ook hier in NL, en natuurlijk gaat er dan wel eens iets mis. Als we daar dan melding van maakten werd dat nog binnen een paar uur hier op locatie opgelost. Verder is het natuurlijk geen geheim dat er 2 artikelen waren die totaal anders presteerden dan verwacht en ook daar hebben we samen met Rubro naar kunnen handelen als klanten vroegen of vervanging mogelijk was. Wij zijn wederom zeer tevreden en kijken nu alweer uit naar de nieuwe Rubro-artikelen voor het komende seizoen!!
 
Back
Bovenaan