EOD naar Bataviahaven om vuurwerk.

Status
Niet open voor verdere reacties.

omepje

VWC Moderator
Forumleiding
De Explosieven Opruimingsdienst Defensie (EOD) is woensdag in de Bataviahaven in Lelystad geweest om onderzoek te doen naar professioneel vuurwerk.

Een medewerker van Bataviahaven laat weten dat het projectiel was aangespoeld op een strand van de Marker Wadden. De mensen die het vuurwerk vonden hebben het vervolgens in een emmer nat gehouden en naar de haven gebracht.

Vanwege de vondst kwamen meerdere politie-auto's en motoragenten naar de haven. Ook werd een deel van de haven afgezet. Uiteindelijk hebben de medewerkers van de EOD het vuurwerk onderzocht en meegenomen.

https://www.omroepflevoland.nl/nieuws/167144/eod-naar-bataviahaven-om-vuurwerk

Werkelijk?

We zouden dit soort nieuws eens moeten verzamelen en daar aan het eind van het jaar een compilatie van maken. Soort Dit Was Het Nieuws 2019

Zal wel een thunderking geweest zijn

Wel stom dat ze hem nat gehouden hebben.

Dan doet ie het niet meer......

(voor er maffe reactie komen: geintje he, dat snappen jullie)

Een granaat voor een mortier uit de tweede wereldoorlog. Gelukkig waren ze er op tijd bij :P

Dit zou aangetroffen zijn:

190109_explosief_vuurwerk_bataviahaven5_8E80FB3C794D9A6BC125837D00672195.jpg

Wat zou zo’n eod denken wanneer ze steeds voor zo’n krempel moeten uitrukken ?
Die zullen toch ook wel langzaam pislink worden lijkt mij .
B5C3A860-77E5-48E3-A5E9-3770E1DDE43E.jpg

Op YouTube staan nogal wat oud-en nieuw compilaties. Dit soort projectielen zag ik ook voorbij komen, misschien dat iemand zich aangesproken voelt?

Gewoon op de kachel nieuwe lont eraan en afsteken :D
Waar gaat de wereld toch heen met deze onzin.

Ik vraag me af of het nog lukt om zoiets aan steken. Visco brand gewoon onder water en kruit levert z'n eigen zuurstof.

Als dit bijvoorbeeld een salute shell is gevuld met Flash dan knalt ie zelfs nog wel met verzwakt omhulsel want Flash knalt al zonder huls.

Iemand zin om dit te testen :p

Ik vraag me af of het nog lukt om zoiets aan steken. Visco brand gewoon onder water en kruit levert z'n eigen zuurstof.

Als dit bijvoorbeeld een salute shell is gevuld met Flash dan knalt ie zelfs nog wel met verzwakt omhulsel want Flash knalt al zonder huls.

Iemand zin om dit te testen :p

Wat spreek jij jezelf tegen zeg, normaal mag dat niet van jou...

en krijg je een halve beroerte als men twee rotjes tegelijkertijd afsteekt...

grapjes/sarcasme kent vuurvent blijkbaar niet men neemt liever elk woord letterlijk om iemand zo te kunnen aanvallen...

mijn punt was dat ik benieuwd ben of het flash in zon natte shell nog iets doet.

grapjes/sarcasme kent vuurvent blijkbaar niet men neemt liever elk woord letterlijk om iemand zo te kunnen aanvallen...

mijn punt was dat ik benieuwd ben of het flash in zon natte shell nog iets doet.

Van jou moeten we alles maar accepteren maar wee je gebeente als een ander iets zegt wat je niet aanstaat dan gaat die blaasbalg van je gelijk open... zeer irritant

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan