Emmerich: Emmerich in lichterglanz 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.
Pfff dit was een regelrechte aanfluiting, sorry dat ik het zeg.. :bonk: En als meer dan de helft niet is afgegaan is dan vind ik dat erg onprofessioneel.

Het publiek is overigens hartstikke mopperend weer weggegaan en ik geef ze groot gelijk, want als de omroeper aankondigt dat het het gróótste vuurwerk ooit voor de regio is en vergelijkbaar met Kölner Lichter nou dan schep je toch bepaalde verwachtingen.

Laatst bewerkt:
Pfff dit was een regelrechte aanfluiting, sorry dat ik het zeg.. :bonk:

Iets anders kon je het ook niet noemen ;) wij stonden bij een watertoren en daar klaagden ze behoorlijk af :frusty: nee erg slecht geschoten maar er waren zover ik gehoord heb problemen met het systeem :( maar als je zown grote show verkloot dan weet ik het ook niet meer :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor wie er nog zin in heeft :shy:

http://www.vuurwerkfan.nl/emmerich.html

De geknipte versie.. Het begin heb ik sowieso maar weggelaten want dat was 3 minuten lang 1 bengaals potje en een paar fonteintjes, sloeg nergens op. Wat er over is van het geheel zonder alle lange pauzes duurt maar 15 minuten i.p.v 26, overgrote deel is alleen maar candles e.d. 't échte hoogte vuurwerk komt pas aan t eind. Ik moet zeggen daar zaten op zich wel mooie shells tussen.

Bedankt voor het plaatsen van het filmpje AFC Ajax.
Dat je daar nog zin in had om na zo,n fiasco een filmpje te gaan zitten monteren.
Ik ben er zelf niet geweest, maar het commentaar en het filmpje zeggen voldoende.
Zeer teleurstellend voor iedereen, vooral omdat er zulke hoge verwachtingen waren.
:angry: :angry:

Bedankt voor het plaatsen van het filmpje AFC Ajax.
Dat je daar nog zin in had om na zo,n fiasco een filmpje te gaan zitten monteren.
Ik ben er zelf niet geweest, maar het commentaar en het filmpje zeggen voldoende.
Zeer teleurstellend voor iedereen, vooral omdat er zulke hoge verwachtingen waren.
:angry: :angry:

Monteren :shocked: Knippen, knippen en nog eens knippen, 2 minuutjes werk.. Monteren kan je het niet eens noemen :bonk: Meer aandacht verdient het ook niet :frusty:

Inderdaad, het was een slechte show.
Vooral in het begin met de zeer lange 'pauzes'.
Ik had er hoge verwachtingen van, maar is helaas weer niet uitgekomen.
En inderdaad, er zaten wel een paar mooie shells tussen.

:mad: :mad:

Ompeje

Ik heb bij ons op het forum al een heel verhaal geschreven en zal het hier dus maar niet doen. Maar ik kan niet anders zeggen dat het echt fucked up was. Ik hoopte op een goede show ook voor Hayo zelf maar wederom was het een aanfluiting.

Het is altijd wat..

Was ook weer de laatste keer een show van Laser en Fireworks, misschien kunnen ze beter gaan tuinieren ofzo.
Dan vind ik de shows van Vangelabeek vele malen beter.
Jammer voor hun maar dit was de laatste show die ik van L&F heb gezien.
Ze moeten maar eens leren hoe je vuurwerkshows moet bouwen en schieten.
Ben benieuwd welk smoesje ze nu weer hebben.
Met grote kalibers alleen bereik je niks, er is maar 2x 12inch afgegaan.
Hoe kun je in vredesnaam zoveel weigeraars hebben?
Als wij een show schieten gaat altijd 99% van al het vuurwerk af??????

Groetjes Kevin

Ik pas bij deze toch maar even mijn reactie aan,
Ik heb helaas tesnel mijn mening geuit, helaas is mijn auto precies die nacht
bekrast dus dat maakte mijn gedachtegang er niet beter op.
Allereerst aan Laser en fireworks mijn excuses voor het bovenstaande bericht.
Ik weet hoe vreselijk het is als er een deel van de show blijft staan ( wij hebben het eens een keer gehad dat een onderdeel is blijven staan en ik ging er bijna van janken) Maar dan 75% van je show blijft staan lijkt me een ramp.
Echter na het bekijken van het filmpje werd pas duidelijk hoeveel tijd en moeite er in was gestoken om het tot op de kleinste details na perfect te maken.
De bommen zijn van prachtige kwaliteit en alsmede de muziekkeuze.
Ik zat met bijna tranen in mijn ogen het filmpje te bekijken met de muziek eronder en in mijn gedachte hoe mooi het had kunnen zijn als alles af gegaan is.
ik weet zeker dat ik niet de enige ben die deze gedachte draagt.
Over de gesproken berichten over sabotage, dit is wel het lafste wat ze kunnen
doen in de vuurwerk wereld, als de nederlandse firmas zich tot dit niveau dalen wat is dan het volgende? Ik kan voor de rest niet veel meer zeggen dan probeer een ander schiet systeem als pyro one, daar hebben er vele hele goede ervaringen mee.
Ik weet zeker dat het de volgende keer wel gaat lukken en zal ook zeker de datum vast op mijn agenda zetten. en ben volgende keer weer present in Emmerich!!
Succes met de voorbereidingen!!!

Kevin

Laatst bewerkt:
De show was inderdaad een aanfluiting. De verwachtingen waren erg hoog, zeker als je de opbouw zag met al die rekken en ook de grote kalibers natuurlijk.
Op papier was het een waanzinnige show, we hebben niet voor niets verschillende plekken ingenomen om alles zo goed mogelijk op beeld te krijgen, maar in de praktijk ging het volledig fout. Zulke dingen gebeuren, maar helaas voor L&F is het niet de eerste keer. Dit had hun reputatie toch wel weer goed kunnen maken, maar dit is helaas volledig mislukt.

Ikzelf stond op het platform waar de mensen ook stonden voor het muziek en het schietsysteem. Het begon allemaal gezellig, iedereen had goede hoop en ging er echt voor zitten/staan, maar kan jullie vertellen dat dit al gauw omsloeg en de sfeer alles behalve optimaal was.

Het gebeurt, helaas wederom bij L&F, maar ben benieuwd of er nog iets over vrij komt m.b.t. het probleem.

De show was inderdaad een aanfluiting. De verwachtingen waren erg hoog, zeker als je de opbouw zag met al die rekken en ook de grote kalibers natuurlijk.
Op papier was het een waanzinnige show, we hebben niet voor niets verschillende plekken ingenomen om alles zo goed mogelijk op beeld te krijgen, maar in de praktijk ging het volledig fout. Zulke dingen gebeuren, maar helaas voor L&F is het niet de eerste keer. Dit had hun reputatie toch wel weer goed kunnen maken, maar dit is helaas volledig mislukt.

Ikzelf stond op het platform waar de mensen ook stonden voor het muziek en het schietsysteem. Het begon allemaal gezellig, iedereen had goede hoop en ging er echt voor zitten/staan, maar kan jullie vertellen dat dit al gauw omsloeg en de sfeer alles behalve optimaal was.

Het gebeurt, helaas wederom bij L&F, maar ben benieuwd of er nog iets over vrij komt m.b.t. het probleem.

Op FPM werdt er gerept over het schietsysteem.
Maargoed dit was niet de eerste keer volgens velen dat er een show van L&F fout liep.
Volgens Dieter lag het niet aan het systeem zelf maar het script, dus denk dat het genoeg zegt.

Reactie van Dieter op FPM:

Even over het schietsysteem.
Explo is een systeem wat al jaren op de markt is.
Het is een van de beter en betrouwbare systemen die er op het moment is.
Maar net als je computer thuis hij doet wat jij hem verteld.

Een aantal van jullie weten dat ik redelijk veel ervaring heb met verschillende systemen door de ervaring die ik bij Ron de Koster heb opgedaan en het werken voor buitenlandse bedrijven ( doe dit werk pas sinds 1995 ).
De gene die het programma schrijft is ook de gene die de fouten maakt en niet het systeem.
Daarbij komt ook nog dat als je deze show ff denkt te doen met een computer die je pas heb ( ik geloof 3 maanden ) je jezelf goed in de problemen helpt.
Ik persoonlijk heb zer veel ervaring met de Pyrodigital maar neem van mijn aan dat dit zeker 2 jaar heeft gekost om het redelijkerwijs te kunnen voor een show als Hajo hier zou hebben moeten doen.
Daarbij komt nog dat hij door collega's was gewaarschuwd over het complexe van de Explo maar hij deed het wel even.

Laatst bewerkt:
Ook ik ben diep bedroefd. Wij hebben op zich een enorm leuke dag gehad, alleen de show was een grote tegenvaller. Of het al dan niet aan een technische storing ligt laat ik in het midden, maar technische storingen mogen bij zo'n soort show gewoon niet voorkomen. Dit moet van tevoren 3-dubbel uitgetest zijn.

Mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Ik stond op de duwbak van het ponton dat het meest richting de brug lag. Ik had in overleg met de schipper mijn camera buiten opgesteld en aangezet en ben voor de veiligheid zelf in de stuurhut komen staan. Als er met een 12 incher op 30 meter afstand iets misgaat kan je maar beter een dak boven je hoofd hebben. De schipper zei nog, doe maar oordopjes in want het wordt zeer heftig. Tja, ik had ook al die 6, 7, 8, 10 en 12 inchers geladen gezien, dus ik was het daar wel mee eens. Maar ik heb van de grotere bommen er slechts 5 of 6 zien vertrekken, verder alleen fonteinen, blokken en single-shots. Dus die dopjes waren niet echt nodig. :sad:
Toen ik van het schip afging, bleek nog zeker 70% van de bommen in de buizen te zitten, echt heel jammer. Dit was een gemiste kans voor L&F om een streep door de geschiedenis die hen achtervolgt, te zetten. Helaas is dit mislukt...

Ook onze Duitse vrienden zijn zwaar teleurgesteld.
Hieronder een passage uit het forum van Feuerwerk.net

Citaat
Tja, dem muss ich mich leider anschliessen, des war schon ne Enttäuschung. Am Anfang funktioniert gar nichts, der erste Song war praktisch komplett ohne Pyro (bis auf einen einzigen roten bengalen am rechten Schiff), danach wurds auch kaum besser, mehrere Pausen im Feuerwerk, in denen gar nichts passierte...

Erst zum Schluss wurds etwas besser, wenigstens zündeten die großen Bomben vorschriftsmäßig. Trotzdem - des war keine Empfehlung für Emmerich oder für die veranstaltende Feuerwerksfirma...

Einde Citaat

We hebben inderdaad een leuke dag gehad. De show was alleen ver onder de verwachtingen. Natuurlijk is dit balen maar achjah wat kun je eraan doen.
Jammer zeker met hun gestelde doel.

Verder ben ik niet bekend met shows van L&F dus daar ga ik me niet over uitlaten.

Aah wat jammer, dat de vermoedens toch uitkwamen.
Dat dit bedrijf gewoon geen shows kan organiseren.
Het is weer het praatje van de dag geworden, en niet omdat de show zo goed is gelukt.
Het filmpje van afcajax is saai, zelfs zonder de ellenlange legen stukken.
Denk dat ik wel genoeg heb gezegd:wink:
:bye:

Nou dan zal ik ook maar eens reageren hiero...
Zoals iedereen waarschijnlijk met hele hoge verwachtingen naar Emmerich gereden, was gelukkig geen grote afstand voor ons maar toch...
Maar jammer genoeg niks van terechtgekomen...
Ik hoef verder niet meer uit te wijden over dat het slecht was en dergelijke zal ff paar leuke puntjes van de show die er ondanks alles toch ook wel inzaten...
Zo vond ik de waterbommen echt gruwelijk gaaf...
Salvootje van 4 golden spiders echt kickuh!!
Paar hele mooie 12inchers!!!
En de prefinale was ook wel behoorlijk goed...
Muziekkeuse was op zich ook redelijk al hebben ze het natuurlijk niet helemaal kunnen laten blijken...
Uhmmm geweldige kwaliteit candles heb ik gezien!
De fluiters ook echt super gaaf hoog echt heel mooi aantal hele whistle mines ook gezien...
En dan heb ik eigenlijk wel zo een beetje de hele show beschreven...

Jammer maar helaas laten we het daarop houden...
De dingen die ze hebben laten zien waren op zich niet heel slecht...
:bye:

wat jammer jongens dat het zo domper moest worden
helemaal voor diegene die er heen geweest zijn... ik had me verheugd op de filmpjes die een waar specktakel zouden afspelen... niet dus erg jammer ..

Denk maar niet dat dit de fout was van L&F zelf, sommige dingen heb je helaas niet helemaal zelf in de handen:sad:

Het waren in iedergeval top dagen. Mijn dank ook aan de mensen van L&F die ons in de gelegenheid stelde om dit van dichtbij mee te mogen maken.

Laten we zeker niet de mensen vergeten die deze show hebben opgebouwd. Het is maanden van voorbereiding. Alle buizen moeten geplaatst en gevult worden. Dit is een enorme klus. Als vuurwerker is er maar een beloning, het applaus na afloop van je vuurwerk.

Als dit dan niet komt omdat de show helemaal mislukt dan is dit een klap in je gezicht. Vooral omdat er zo ontzettend veel is blijven staan in deze show.
De oorzaak hiervan laat ik even in het midden.

Al met al was het wel een topdag, zo zag ik vele bekende en ook vele onbekende gezichten. We hebben de show van dichtbij mee mogen maken en dat beloofde
een pracht show te worden. Het heeft helaats niet zo mogen zijn.

En nog even dit.

Bij deze wil ik ook nog even de mensen bedanken die tegen mun autoruiten aan gespugt hebben. Ik ben door een getuige er acher gekomen wie dit gedaan hebben. Dat er kennelijk bepaalde personen zijn die zich verlagen tot dergelijk nivo en kennelijk dus nooit een hoger nivo gehad hebben, is bij deze wel weer eens een keer bewezen.

Anyways... Er komt een Herkansing voor Hayo, namelijk 1 September!!

Volgens het nieuwsbericht in de krant zou het vuurwerk mogelijk gesaboteerd kunnen zijn door concurrerende collega's uit Nederland door middel van het storen van de schietfrequentie :nuts:

Nah sorry hoor ik kan het bijna niet geloven (of is het een smoes), maar is de vuurwerkwereld dan al naar zo'n niveau afgedaald??

Hier het stuk uit de krant .. Grappig is dat de organisator van Kölner Lichter ze ook te kak zet :laugh:

Panne oder Sabotage ?

LICHTERGLANZ. 70 Prozent der Feuerwerkskörper zündeten nicht. Pyrotechniker Hayo Wolff spricht von einem Störsender als Ursache. "Publikum betrogen", sagt die Konkurrenz von "Kölner Lichter".
EMMERICH. Der große Lichterglanz war es nicht - eher ein Schimmer. Auffällig lang waren die Pausen beim Feuerwerk. Was die Besucher zu dem Zeitpunkt nicht wussten: Es gab eine Riesenpanne - oder gar Sabotage? Für den Feuerwerker Hayo Wolff wurde der Abend jedenfalls - wie er selbst sagt - zur Katastrophe.

"Es ist ganz viel schief gegangen. 70 Prozent der Feuerwerkskörper sind stehen geblieben", erzählt Wolff am Tag danach. "Wir hatten einen Störsender, wodurch unsere Funkübertragung vom Computer zu den Feuerwerkspontons nicht funktioniert hat." Das hätten Messgeräte angezeigt. "Deswegen haben wir das Signal auf eine andere Frequenz gelegt", so der 38-Jährige.

War es Absicht oder nicht, das Feuerwerk zu stören? "Man kann nicht sagen, wie es war", so Wolff.

Deutlicher wurde Stadtsprecher Herbert Kleipaß. Er sprach von "Sabotage", wobei er sich auf ein Gespräch mit Wolff bezieht. Möglicherweise hätten holländische Konkurrenten den glänzenden Auftritt des Kollegen verhindern wollen. Der war am Boden zerstört.

Feuerwerk soll wiederholt werden

Ganz andere Gründe sieht Werner Nolden, Veranstalter der "Kölner Lichter". "Schon beim Heranfahren der beiden kleinen Pontonschiffe war mir klar, dass mit den wenigen Aufstellplätzen auf den Pontons kein großes Feuerwerksspektakel gezündet werden kann." Nolden legt nach: "Das Feuerwerk selbst war eine der größten pyrotechnischen Pleiten, die ich je gesehen habe. Tausende Menschen und offensichtlich auch die Stadtverwaltung seien "mit einem drittklassigen Event hereingelegt" worden. "Die, wie ich finde, wunderschöne Rheinpromenade hätte eine etwas bessere Eröffnungsfeier verdient gehabt!"

Hayo Wolff wehrt sich. "Die Pontons waren ausreichend." Noldens "Kölner Lichter" seien Konkurrenz: " Es ist einfach, so etwas zu sagen, wenn es schief gegangen ist." Wolff möchte nun eine Wiedergutmachung. "Wir wollen die ganze Show nochmal machen in diesem Jahr." Dann geht er auf Nummer sicher - mit einer Kabelübertragung.

"Wir werden nun analysieren, woher der Fehler kam", sagte Hans Flock von CityProjekt, dem Veranstalter. "Wir und ,Laser Feuerwerk´ schenken der Stadt das restliche Feuerwerk für die nächste Veranstaltung. Einen Termin gibt´s schon: 1. September. (nk/M.V.) Mehr Bilder www.nrz.de

Pech of Sabotage?

LICHTERGLANZ. 70% van het vuurwerk ging niet af. Pyrotechnicus Hayo Wolff spreekt over een stoorzender als oorzaak. "Het publiek is bedrogen" spreekt de concurrentie van "Kölner Lichter".
De grote lichtglans werd het nicht, meer een flop. Opvallend met name waren de lange pauzes tijdens het vuurwerk. Wat de bezoekers op dat moment nog niet wisten: Er was een groot technisch defect - of was het Sabotage?? Voor de Pyrotechnicus Hayo Wolff werd deze avond zoals hij zelf zegt een katastrofe.

Er is héél veel fout gegaan. 70 procent van het vuurwerk is niet afgegaan, vertelt Wolff de volgende dag. We hadden een stoorzender, waardoor de draadloze radioverbinding naar de Vuurwerkpontons niet wilde werken. Dat hadden meetapparaten ter plekke aangetoond. Daarom hebben we het signaal op een andere frequentie ingesteld.

Was het express of niet, het vuurwerk te verstoren? Je kunt helaas niet zeggen, wie het was, aldus Wolff.

Duidelijker was stadswoordvoerder Herbert Kleipass. Hij sprak over 'Sabotage', waarbij hij refereert aan een gesprek met Wolff.
Mogelijk hebben Hollandse concurrenten het glanzende optreden van hun collega willen verstoren.

Vuurwerk moet herhaald worden

Vanuit een heel ander standpunt kijkt Werner Nolden, organisator van Kölner Lichter, naar het geheel. Al bij aankomst van de beide kleine Pontonboten was het me duidelijk, dat we met de beperkte ruimte op de schepen geen groot vuurwerkspectacel te zien zouden krijgen. "Het vuurwerk zelf was een van de grootste pyrotechnische catastrofes die ik ooit gezien heb. Duizenden mensen en naar het schijnt ook het stadsbestuur zijn met een 3e klas evenement te kijk gezet". De vrij mooie Rheinpromenade had wel een betere openingsvuurwerk verdiend.

Hayo Wollf verweert zich. "De pontons waren ruim voldoende", Noldens "Kölner Lichter" is concurrentie. Het is makkelijk zoiets te zeggen, wanneer het fout is gegaan. Wolff wil ook al te graag maar een 2e kans. We willen de hele show nogmaals overdoen in dit jaar. Dan gaat hij over op safe, namelijk met een ouderwetse kabelverbinding.

We zullen nu eerst analyseren waar de fout vandaan kwam, zei Hans Flock van CityProject, de organisator. Wij en 'Laser Fireworks' doen de stad het overige vuurwerk cadeau voor het volgende feest. Een datum hiervoor is al geprikt, namelijk 1 September.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan