Elegance [Compound]

Een absurd mooie compound, daar geen twijfel over. Echter voor het geld vind ik de compound qua tijdsduur echt te kort. Als ik meer dan €200 neer moet tikken, wil ik iets hebben wat minstens anderhalve minuut doorgaat.

En dat heb ik helaas met de meeste Riakeo blokken. Stuk voor stuk pareltjes, maar vaak van korte tijdsduur en dan is de prijs een sta in de weg. Ach wie weet ben ik dit jaar 1 van de gelukkigen die een Riakeo prijsvraag weet te winnen, want nogmaals, de blokken zijn wonderschoon.
Zo heb ik ook gedacht tot het moment dat ik de nadruk echt op kwaliteit ben gaan leggen en dan worden dit soort boxen ineens wel interessant. Jaren terug had ik nooit een Funke Fireball gekocht vanwege de prijs maar als je die een keer gehad hebt komt je tot het besef dat het z'n geld echt waard is en nu is het voor mij een no-brainer om die box te kopen.

Je moet natuurlijk wel het gevoel hebben dat de prijs in verhouding tot de kwaliteit staat en het moet uiteraard wel in verhouding met je budget zijn. Stel dat je 500 Euro uit wil geven dan zou ik ook niet beginnen met een box van 200 Euro, als je 1000 Euro uit wil geven wordt het al een ander verhaal.

Voor mij staat de prijs van deze box dus wel in verhouding tot de kwaliteit, uitgaande van een prijs van 180~200 Euro, en dan heb je echt iets moois in de straat zei het met een niet al te lange duur.

Een absurd mooie compound, daar geen twijfel over. Echter voor het geld vind ik de compound qua tijdsduur echt te kort. Als ik meer dan €200 neer moet tikken, wil ik iets hebben wat minstens anderhalve minuut doorgaat.

En dat heb ik helaas met de meeste Riakeo blokken. Stuk voor stuk pareltjes, maar vaak van korte tijdsduur en dan is de prijs een sta in de weg. Ach wie weet ben ik dit jaar 1 van de gelukkigen die een Riakeo prijsvraag weet te winnen, want nogmaals, de blokken zijn wonderschoon.
Ben het volledig met je eens. Daarbij komt dat dit ook een compound is die enkel onder perfecte weersomstandigheden het beste uit de verf komt. En die hadden we voor het laatst tijdens de coronajaarwisseling. Op een andere dag schieten tijdens windstil weer kan natuurlijk wel, maar dat zie ik zelf niet zo zitten.

Deze wil ik ook heel graag nog scoren. Helaas was ik vorige week net te laat en waren ze net voor mijn neus weg. Hopen op nieuwe kansen.

Poeh, eigenlijk een beetje over deze bak heen gekeken. Kwaliteit kost wat en ik ben wel een grote fan van de opbouw van deze bak. Het is eigenlijk niets meer dan een (zeer) goed uitgevoerde Willow maar de timing en shapes maken deze bak. Dit ga je never nooit voor elkaar krijgen met 2-3 lossen compounds in V-shape/W-shape. Deze staat in ieder geval dik gedrukt op de lijst.

Laatst bewerkt:
@Airforce : sla je slag. Vanmiddag online bij VWPD. Voor ca. €170.

Blijft goed geld, maar het is wel een pareltje. Ik zou hem met harde wind, net zoals de meeste goudbakken, lekker een jaartje laten staan.

Maar de video’s onder betere weersomstandigheden zijn heerlijk !

Zag deze voor het eerst op youtube.
Die video van Duitser windstil.
Prachtbak 👌🔥
Net ff dit hele topic doorgelezen.
Mooi om te lezen alle meningen en ervaringen.
Deze met de song dynasty erna lijkt me een dikke combinatie.
Leuk om te brainstormen 👍

Heb het al eens eerder gepost in een ander topic:

100% zekerheid heb je natuurlijk nooit, maar ik geloof niet dat Riakeo hun opgebouwde reputatie en naam in het geding zal laten komen of alleen als het risico wil lopen dat deze naam en reputatie minder wordt.

Als je kijkt met welke grote importeurs Riakeo samenwerkt en aan wie zij leveren (bijvoorbeeld Lesli, Jorge, Klasek en Zena), zullen ze dit risico echt minimaliseren.

Ik was eerst sceptisch over de kooiloze 1.4 G producten, maar de demo's en straat filmpjes zijn wel overtuigend. Het enige wat mij tegenhoudt is de erg hoge prijs. Als ik dan kijk dat je in Duitsland en België gekooide 1.4G en 1.3G compounds/cakes kan kopen tegen dezelfde of zelfs lagere prijzen, dan is de keuze snel gemaakt.

Maar het is ook net wat je mooi vindt. Als ik naar de Elegance kijk en vergelijk deze met de Dubai, dan is mijn keuze snel gemaakt qua "gouden compound".

Als de kwaliteit gewaarborgd blijft, dan blijft het gewoon hét topmerk in Nederland! Alleen ben ik bang voor evt prijsstijgingen in het najaar! Het is al duur zat! Deze bak voor v.a. 159,5 lager gaat het echt niet meer worden! Ik ben ook heel erg benieuwd naar evt nieuwe producten voor de Nederlandse markt!

Back
Bovenaan