Knettermans
VWC lid
Zo heb ik ook gedacht tot het moment dat ik de nadruk echt op kwaliteit ben gaan leggen en dan worden dit soort boxen ineens wel interessant. Jaren terug had ik nooit een Funke Fireball gekocht vanwege de prijs maar als je die een keer gehad hebt komt je tot het besef dat het z'n geld echt waard is en nu is het voor mij een no-brainer om die box te kopen.Een absurd mooie compound, daar geen twijfel over. Echter voor het geld vind ik de compound qua tijdsduur echt te kort. Als ik meer dan €200 neer moet tikken, wil ik iets hebben wat minstens anderhalve minuut doorgaat.
En dat heb ik helaas met de meeste Riakeo blokken. Stuk voor stuk pareltjes, maar vaak van korte tijdsduur en dan is de prijs een sta in de weg. Ach wie weet ben ik dit jaar 1 van de gelukkigen die een Riakeo prijsvraag weet te winnen, want nogmaals, de blokken zijn wonderschoon.
Je moet natuurlijk wel het gevoel hebben dat de prijs in verhouding tot de kwaliteit staat en het moet uiteraard wel in verhouding met je budget zijn. Stel dat je 500 Euro uit wil geven dan zou ik ook niet beginnen met een box van 200 Euro, als je 1000 Euro uit wil geven wordt het al een ander verhaal.
Voor mij staat de prijs van deze box dus wel in verhouding tot de kwaliteit, uitgaande van een prijs van 180~200 Euro, en dan heb je echt iets moois in de straat zei het met een niet al te lange duur.