El Torro [Compound]

Niet om te zeiken, maar omdat ik het serieus wil snappen even een losse flodder.

Vorig jaar in december stond ik met mijn neus op het schietveld tijdens de demo van Kaboom in Moordrecht. Daar werd met name Statement en Evo geschoten, waarbij Evo met vlag en wimpel won (en dat is zeker niet alleen mijn mening). Verder heb ik zelf geen ervaring met Statement in de straat (ook n.a.v. die demo).

Aan de andere kant zijn er best wat leden die Statement wel in de straat hadden staan en er erg enthousiast over zijn. Hoe kan dat verschil zo enorm zijn? Het was allebei productie en ook allebei dezelfde batch (in ieder geval hetzelfde jaar). Nu kan het weer (regen en wind) invloed hebben gehad tijdens die demo, maar daar zouden de Evo producten ook net zoveel last van gehad moeten hebben. Kan vocht zoveel verschil maken? Kwamen ze rechtstreeks uit een container?

Ergens namelijk wel jammer dat ik daardoor (mogelijk onterecht) een negatieve associatie heb met Statement.

Niet om te zeiken, maar omdat ik het serieus wil snappen even een losse flodder.

Vorig jaar in december stond ik met mijn neus op het schietveld tijdens de demo van Kaboom in Moordrecht. Daar werd met name Statement en Evo geschoten, waarbij Evo met vlag en wimpel won (en dat is zeker niet alleen mijn mening). Verder heb ik zelf geen ervaring met Statement in de straat (ook n.a.v. die demo).

Aan de andere kant zijn er best wat leden die Statement wel in de straat hadden staan en er erg enthousiast over zijn. Hoe kan dat verschil zo enorm zijn? Het was allebei productie en ook allebei dezelfde batch (in ieder geval hetzelfde jaar). Nu kan het weer (regen en wind) invloed hebben gehad tijdens die demo, maar daar zouden de Evo producten ook net zoveel last van gehad moeten hebben. Kan vocht zoveel verschil maken? Kwamen ze rechtstreeks uit een container?

Ergens namelijk wel jammer dat ik daardoor (mogelijk onterecht) een negatieve associatie heb met Statement.

Ik ben zelf niet op deze demo geweest, dus kan het je niet exact vertellen. Wat ik wel kan zeggen is dat het vaak een beleving is. Daarnaast heb je producten met kooi en zonder kooi, als je die na elkaar ziet kan dat een enorm verschil geven in beleving. Dan zijn er nog verschillen in stijghoogte van producten waardoor de uitwerking anders kan lijken. Dan als laatste, Evo en St8ment komt beide via GBV-WECO, maar wel aparte fabrieken en productieperiode. Het kan zijn dat sommige producten van een zelfde productiejaar in een andere periode zijn geproduceerd en daarom meer of minder vocht bevatten tijdens een demo. :)

Je bent niet de enige, ik stond daar ook met een aantal andere forum leden. En ik was na deze demo meteen klaar met die statement lijn. De lijn die door velen de hemel in werd geprezen, maar ook veel die hem ruk vonden. Daarom ben ik heel erg sceptisch wat betreft producten uit de lijn, en dus maar eerst een demo afwachten...

Als je dat filmpje nog eens bekijkt, is dit echt gewoon een top kwaliteit doos hoor! En een geniaal tempo en lekkere kleuren! St8ment, ik blijf het zeggen, heeft echt wel potentie hoor! Ik meen dat deze ook vergeven was in een van de prijsvragen hier op VWC, keek al met enthousiasme uit naar de ervaringen en video's!

Welke cake van deze box vinden jullie het mooiste? Ik vind het tempo van cake 1 echt geniaal; maak daar maar eens een 100sh van met als laatste cake puur 5 salvo's. Dus salvo's en normaal afgewisseld, afsluiten met enkel salvo's! Heb je een lekkere rammer te pakken hoor!

Hele mooie box die goed geprijsd is ! Ben benieuwd naar een demo en/of productie film.

Echt prima compound net op de demo bij Kuiper !
Zeker kanshebber om nog in de winkelmand te verdwijnen …

Zo deze compound verrast mij positief. Al diverse producten van St8ment in de collectie gehad maar viel vaak in de straat een beetje tegen. Deze kan op de lijst voor volgend jaar

Beide statement doosjes waren goed vanavond ook deze El Torro, met de actie dit weekend nog zeker een meepakkertje.

Toch wel overtuigd nu met het zien van die films, echt een toffe box voor een schappelijke prijs. Niet besteld, maar wie weet loop ik er nog ergens tegenaan. Staat al wel vast op het lijstje voor komend jaar.
En met name cake 1 vind ik erg prettig, al is ook de crackling aan het eind leuk uitgewerkt.

Leuk bakkie dit zeg. Blinkers prima, cracklimg willows hadden iets harder gemogen (op film). Heb m niet in t echt gezien nog.

Precies zoals verwacht. Klein doosje met grootse uitwerkingen, goede burst en heldere kleuren. Echt een topper uit de St8ment lijn. Dikke aanrader!

Deze ook gehad en was zeer te spreken over deze box mooie helder kleuren en grote boeketten zekkers een topper uit de St8ment lijn

Komende jaar maar eens meer produchten proberen uit de St8ment lijn Mist de prijzen het toe laten

Iemand deze gefilmd? Ziet er erg goed uit op de Kuiper demo, maar ben toch erg benieuwd naar beelden uit de straat.

Back
Bovenaan