Einde van producten in kooi.

Gezien de zitting vandaag schat ik in dat de rechter gaat bepalen dat kooiproducten die nog in de winkels liggen verkocht mogen worden. Of voor 1 feb 2026 de bunker uit moeten.
De importeurs mogen ze dan niet meer uitleveren aan de winkeliers.

Dat zou een middenweg kunnen zijn.
Klinkt als een prima middenweg. Hopen dat de beste man/vrouw er hetzelfde over denkt...

Iets zegt me dat we de rechter iig mee hebben. Argumenten waar de staat mee kwam waren zowiezo niet sterk en 'onze' advocaat en het betoog van Wolff/Broekhoff maakte daar heerlijk gehakt van.

Althans dit kreeg ik mee vanmiddag uit de vermakelijke chat met uiteraard onze eigen correspondent ter plaatse @Pietje PYRO .

Echt deze gast verdient idd een doosje uit de club.

Als het veiligheidsbelang boven alles staat waarom stelt de overheid dan voor om alles extra te gaan vervoeren samenvoegen (massa) en dat gebundelde gevaar elders te verkopen….
En waarom hebben ze dan de deadline van 1 okt naar 1 dec verplaatst?!

Zijn deze 2 punten ook benoemd trouwens nav van hun owzo grote zorgen om de veiligheid?

Het lijkt me dat als nu de argumenten van de Staat kansloos zijn in de rechtbank, dit ook kan met het algemene verbod. Zeker de voorwaarden die de VVD stelde zijn hier bij prooien voor een advocaat om op in te hakken..
Helaas, aan Wet Veilige Jaarwisseling kunnen we juridisch nu niks doen, dit hebben we al laten uitzoeken. Dat komt omdat dit een wet is en in Nederland kennen/hebben wij geen constitutioneel hof. Dus wij hebben geen rechter die wetten kan toetsen.

Kortom iedereen doet nu hyper over het eventueel terug draaien van een verbod op kooien,maar dat verbod op vuurwerk afsteken met O&N dat blijft overeind staan ?
Dan snap ik werkelijk niet waar iedere kruitsnuiver zich druk om maakt,puntje bij paaltje is dit jaar de laatste dat we officieel zelf vuurwerk mogen afsteken,en daar veranderd dus niks meer aan :frusty::cry:

Kortom iedereen doet nu hyper over het eventueel terug draaien van een verbod op kooien,maar dat verbod op vuurwerk afsteken met O&N dat blijft overeind staan ?
Dan snap ik werkelijk niet waar iedere kruitsnuiver zich druk om maakt,puntje bij paaltje is dit jaar de laatste dat we officieel zelf vuurwerk mogen afsteken,en daar veranderd dus niks meer aan :frusty::cry:
Zou wel fijn zijn als we nog een keer van de kooi-producten mogen genieten dit laatste jaar.

Nee dat klopt niet wat je zegt. Juridisch kunnen we er op dit moment niets aan doen. Maar Politiek wel. Eerst de verkiezingen afwachten. Ondertussen werken de departementen aan de invulling van de Initiatiefwet incl. amendementen. Als ze daarmee klaar zijn zal de gekozen invulling opnieuw aan de Kamers worden voorgelegd en dat is het momentum waarop er iets kan.

Mocht je kooi producten besteld hebben, dan is wel de collectie compleet. We weten allemaal hoe fijn het is als je al het bestelde vuurwerk uitgeleverd krijgt.

Dus snap aan de ene kant wel de enthousiaste reacties.

Laatst bewerkt:
Dat er nog mensen zijn die strijden vind ik super maar wat is dit toch een schertsvertoning dat vuurwerkverbod en nu dit gezeik weer, en dat notabene door hersenloze mensen in den haag die nergens maar dan ook nergens geen verstand van hebben.
We hebben hier jarenlang voor gevreesd en is nu werkelijkheid geworden en dat puntenplan van de vvd word natuurlijk vakkundig opgelost ten nadele van ons……en dat ze dit ook nog eens willen afpakken is te triest voor woorden.
Ik ben nooit voor geweld en vernielingen geweest maar laat in 2027 de zooi maar afbranden……en dan het liefst den haag want daar hebben ze het niet goed met ons voor…..nu niet en nooit niet.

Back
Bovenaan