Einde van producten in kooi.

Gezien de zitting vandaag schat ik in dat de rechter gaat bepalen dat kooiproducten die nog in de winkels liggen verkocht mogen worden. Of voor 1 feb 2026 de bunker uit moeten.
De importeurs mogen ze dan niet meer uitleveren aan de winkeliers.

Dat zou een middenweg kunnen zijn.
Klinkt als een prima middenweg. Hopen dat de beste man/vrouw er hetzelfde over denkt...

Iets zegt me dat we de rechter iig mee hebben. Argumenten waar de staat mee kwam waren zowiezo niet sterk en 'onze' advocaat en het betoog van Wolff/Broekhoff maakte daar heerlijk gehakt van.

Althans dit kreeg ik mee vanmiddag uit de vermakelijke chat met uiteraard onze eigen correspondent ter plaatse @Pietje PYRO .

Echt deze gast verdient idd een doosje uit de club.

Als het veiligheidsbelang boven alles staat waarom stelt de overheid dan voor om alles extra te gaan vervoeren samenvoegen (massa) en dat gebundelde gevaar elders te verkopen….
En waarom hebben ze dan de deadline van 1 okt naar 1 dec verplaatst?!

Zijn deze 2 punten ook benoemd trouwens nav van hun owzo grote zorgen om de veiligheid?

Het lijkt me dat als nu de argumenten van de Staat kansloos zijn in de rechtbank, dit ook kan met het algemene verbod. Zeker de voorwaarden die de VVD stelde zijn hier bij prooien voor een advocaat om op in te hakken..
Helaas, aan Wet Veilige Jaarwisseling kunnen we juridisch nu niks doen, dit hebben we al laten uitzoeken. Dat komt omdat dit een wet is en in Nederland kennen/hebben wij geen constitutioneel hof. Dus wij hebben geen rechter die wetten kan toetsen.

Back
Bovenaan