Einde van producten in kooi.

Jeetje, wat een kut artikel en totaal onprofessioneel, alleen al dit;

"‘Het is onbegrijpelijk dat het afkeurpercentage wéér is gestegen. De branche zegt dat ze haar verantwoordelijkheid neemt. Toch lijkt het tegendeel waar, aangezien er dit jaar weer meer producten niet voldoen aan de veiligheidseisen.’"

Dus, omdat het afkeurpercentage is gestegen concludeert men dat de branche haar verantwoordelijkheid niet heeft genomen. Waar slaat dit nu op? Sowieso is dit artikel door een rasechte vuurwerkhater geschreven, dat is wel duidelijk! :mad:
Omdat ze verwachten dat importeurs vuurwerk importeren wat wel door de keuring komt en dus het percentage omlaag brengt.

Zoiets is een ontmoedigen beleid.
Je pakt steeds een beetje af.
Ondertussen wordt het wel duurder.
Steeds meer mensen zullen zeggen van mij hoef het niet meer.
Net als de strengere regels met verkopen en de afkeur er gaan meer winkeliers weg met de verkoop dan erbij komen.
Dat is net als het weer bericht elk jaar heel dramatisch.
De inbeslagname van illegaal en dan fotos tonen van legaal.
Etc etc

HVLV doet goed werk!
Daarnaast is het noodzakelijk om op een minder vriendelijke manier onze belangen te beschermen. Nederlanders zijn er overwegend te laf en te makkelijk in en laten zich als lamme schaapjes naar de schlacht/pijnbank lijden.
En daar zijn velen het niet mee eens maar tijden veranderen, brutaliteit en weerstand geeft tegenwoordig aandacht en wellicht onze zin.

Als je hobby je straks door de 👃is geboord vraag je je zelf dan ff af.... heb ik er zelf alles aan gedaan om de traditie in stand te houden.

De mensen van de shops waar ik de afgelopen dagen mee heb gebabbelt tijdens het wachten gaan nog uit van iig een uitloopjaar.
Er is in ieder geval niets concreets heb ik het idee. Iig veel onduidelijkheid.

De mensen van de shops waar ik de afgelopen dagen mee heb gebabbelt tijdens het wachten gaan nog uit van iig een uitloopjaar.
Blijkbaar staan de importeurs daar anders in, aangezien heel veel producten nu al zonder kooi worden geïmporteerd.

Hebben winkeliers en producenten niet Lesli gewoon gesmeekt te stoppen met die kutkooien van hun? Echt wel een slag apart geweest hoor, met al die ijzerdraadjes er doorheen. Wat een ramp voor de Chinezen dat er in te moeten draaien (daar zat die Lesli-premie dus), maar die arme winkelier ook die dat dagen moest doen... Ik kan me voorstellen dat menig er gewoon met een slijptol op bezig ging

KAn ook nog niet,want de regering/de koning gaat zich er pas over buigen 2e kwartaal van komend jaar als ik het me goed herinner.
Dat stond ergens geschreven,of hier of ik heb t online in een filmpje gehoord.
Dus tot die tijd is t zowiezo koffiedik kijken ;)

Er zal vast nog wel een jaartje uitloop zijn, althans dat hoop ik. Veel nieuwe producten hadden al geen kooi meer dit jaar dus dat het klaar is met kooien is wel duidelijk. Helaas niet te zien in de prijs. Heb ook geen idee wat een kooi en heel die toestand kost hoor.

Het werd wel altijd geroepen dat dat flinke kosten met zich mee bracht.
Extra arbeid, materialen en grotere volumes.
Volgend jaar een 100s 30mm voor 99,95 als adviesprijs dus 😂

Nee volgend jaar gaan de prijzen gewoon weer 179,95/199,95 als adviesprijs zijn.. wel of geen kooi, dat maakt geen fl!kk€r uit

Ik vrees dat dit deze discussie hier nog niet beslecht is. Wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe kooiloze producten? Ik heb er niet zoveel gehad maar ik merk wel dat er veel verschil is. Bij de ene box denk ik hoop niet dat dit de toekomst is en bij de andere denk ik waar hebben we het over dit is top en geen verschil, of gewoon ok en maar iets minder.

Persoonlijk denk ik er iets genuanceerder over, ik dacht eerst dit gaat mij heel veel lol kosten, want ik ga geen bergen geld uitgeven aan ploppers. Ik denk dat ik me nog steeds uitstekend kan vermaken met de nieuwe producten maar ook de kosten rijzen de pan uit, er is geen prijsdaling zichtbaar ondanks dat er geen kooi meer is, er past meer in een container, je hebt de arbeidskosten van het kooien niet en de kosten van de kooi zelf. Waarom zien we geen lagere prijzen.

Omdat de kosten van arbeid, grondstoffen en transport wel steds verder stijgen. En de vraag naar hogere kwaliteit (en qc) meer aandacht, tijd en dus geld kost van fabrikant, trader en importeur. En de kosten hier voor alles stijgt voor importeur en winkelier, net als voor ons.

Dus tja, boel compenseert, helaas.

De Hardcore Helium was kooiloos gewoon geweldig hier! Dus het kan blijkbaar wel.

Ik hoop wel dat importeurs transparant zijn als ze bestaande producten aanpassen naar een kooiloze variant met minder burst.

Back
Bovenaan