Einde van producten in kooi.

De Zena importeur voor NL is Lesli, dus niet voor BE.
Het is allang niet meer zena waardig in ieder geval en dat geldt ook voor de andere merken die ze mogen voeren of zelfs hebben overgenomen..

Anyway als iedereen denkt dat iets geen zin heeft en de spullen blijven kopen dan veranderd er sowieso niets.

Daarom zei ik al eerder dat een winkel kan wel degelijk verschil maken maar die trappen er keer op keer in.. genoeg alternatieve importeurs.

Lesli en GBV ook trouwens vergeten wel even dat als alles steeds meer gelijkwaardiger wordt qua regelgeving de concurrentie ook makkelijker wordt....

Het is wachten op een degelijke concurrent die ze is een keer aanpakt.

Kooien mogen straks niet meer. Maar kan het niet zijn dat er een andere soort bescherming (ipv gaas kooien) omheen komt zodat de kwaliteit van de nu nog gekooide artikelen hetzelfde blijft?

Kooien mogen straks niet meer. Maar kan het niet zijn dat er een andere soort bescherming (ipv gaas kooien) omheen komt zodat de kwaliteit van de nu nog gekooide artikelen hetzelfde blijft?
Nee, alle 'extra maatregelen' worden niet meer toegestaan. Geldt dus voor kooien maar ook voor andere materialen.

Denk dat Lesli/vwt voorsorteert op de toekomst, zoals eerder al door VWfeestje gesuggereerd; minder shots per compound met meer nem per tube zodat totaal flash onder 5% blijft. Dan zou je dus verwachten dat door verminderd productvolume de prijs daalt, maar als je dan de markt bespeelt met Xqlusif dingen waar de rest tzt wel mee moet om qua concurrentie bij te benen... In die richting wrs. Dus minder shots voor zelfde geld uiteindelijk. Niet perse minder spectaculair siervuurwerk.
Daar ben ik persoonlijk niet zo zeker van, dat kleinere compounds dit kooienprobleem gaan oplossen.
Ik denk dat dit niet klopt.

Hoe dan ook: de afspraak met de overheid was om de focus te leggen op het zwaar knalvuurwerk, zoals de Cobra.
Hier doen ze net het omgekeerde: de harde kern van liefhebbers die hun netjes aan de regels houden, keihard aanpakken.
Dan moeten de dames en heren politici niet vreemd opkijken dat mensen een afkeer krijgen van de overheid.
Zeker na de 2 landelijke verboden tegen het Corona virus.

Voor velen hier bestaat hun collectie voor 80% a 100% aan gekooide producten, omdat deze het meest spectaculair en veilig zijn.
Voor mij is dat einde traditie met Nederlands consumentenvuurwerk.
Ik koop geen plofbakjes waar geen normaal boeket uitkomt.

Hier doen ze net het omgekeerde: de harde kern van liefhebbers die hun netjes aan de regels houden, keihard aanpakken.
Van die groep zullen ze zich nauwelijks bewust zijn, dus zo'n bewust focus zal niet spelen. En dat beetje beeld zal volkomen verstoord zijn door degenen die illegaal stoken, qua types vuurwerk en tevens stooktijden.
kooienprobleem gaan oplossen.
Oplossen zal het niet, weg is weg. Maar geitenpaadjes bewandelen om wat leuks aan te kunnen bieden, zal elke importeur wel oren naar hebben. Het is echt niet zo dat de hele traditie, en voor ons hobby, opeens aan de wilgen hangt ofzo... Overdrijven kan, nuanceren is beter.

Wellicht zeg ik iets geks.
Maar zou een demo voor de mensen die dit soort dingen bedenken en evt akkoord geven als nieuwe wetgeving,niet iets zijn om ze over te halen af te zien van dit soort domme besluiten ?
En dan bedoel ik een demo dmv 2 zeecontainers,beide gevuld voor x % ,1 met gekooide producten,de ander zonder.
En dat dan is in de hens zetten,zodat men kan zien wat het verschil is tussen beide,en kan ervaren dat producten met kooi waarschijnlijk minder schadelijk zullen zijn voor de omgeving,dan ongekooid spul.

Overigens ben ik er van overtuigd dat als de kooi in de ban gaat en men met kooiloos niet de zelfde effecten/burst/kwaliteit kan leveren,dat er weer een groep zijn spullen gaat zoeken over de grens.
Maar ik betwijfel of dat bij beleidsmakers hier in NL wel doordringt,dat dit "ongewenst neveneffect" iets is wat ze zelf creëren 🤔

Maar zou een demo voor de mensen die dit soort dingen bedenken en evt akkoord geven als nieuwe wetgeving,niet iets zijn om ze over te halen af te zien van dit soort domme besluiten ?
En dan bedoel ik een demo dmv 2 zeecontainers,beide gevuld voor x % ,1 met gekooide producten,de ander zonder.
En dat dan is in de hens zetten,zodat men kan zien wat het verschil is tussen beide,en kan ervaren dat producten met kooi waarschijnlijk minder schadelijk zullen zijn voor de omgeving,dan ongekooid spul.

Overigens ben ik er van overtuigd dat als de kooi in de ban gaat en men met kooiloos niet de zelfde effecten/burst/kwaliteit kan leveren,dat er weer een groep zijn spullen gaat zoeken over de grens.
Maar ik betwijfel of dat bij beleidsmakers hier in NL wel doordringt,dat dit "ongewenst neveneffect" iets is wat ze zelf creëren 🤔
Doe maar niet, als het met beide containers heftiger is dan vooraf verwacht verbieden ze gelijk alles...

Nee, want vuurwerk liefhebbers die weten hoe vuurwerk werkt, worden gewantrouwd en raar aangekeken door de overheid.
Want als jij weet hoe het lanceren en ontsteken in de lucht van een shell werkt, dan zal je ze ook wel thuis hebben liggen.

Geldt ook voor de schietsport, dat wordt al jaren tegengewerkt. Helemaal na het Alphen aan de Rijn incident. En zeg op sociale media niet dat je schietsport beoefend, want dan ben je de Sjaak.

Vraag. Producten zoals bv de full assault zitten zelf in een kooiloze doos maar worden per 2 oid gekooit verpakt in een omdoos.

Die producten kunnen dan toch makkelijk per stuk in de markt gezet worden?
Misschien dit jaar al omdat toevallig het design al is veranderd of is dat stom toeval.

Vraag. Producten zoals bv de full assault zitten zelf in een kooiloze doos maar worden per 2 oid gekooit verpakt in een omdoos.

Die producten kunnen dan toch makkelijk per stuk in de markt gezet worden?
Misschien dit jaar al omdat toevallig het design al is veranderd of is dat stom toeval.
Het aantal producten in een VPE aanpassen is zinloos aangezien het om het percentage flash gaat. Wanneer je dus bijvoorbeeld de Full Assault enkel zou verpakken dan is die vanwege het percentage flash nog steeds 1.3G en heeft een kooi nodig om 1.4G te worden.

Het aantal producten in een VPE aanpassen is zinloos aangezien het om het percentage flash gaat. Wanneer je dus bijvoorbeeld de Full Assault enkel zou verpakken dan is die vanwege het percentage flash nog steeds 1.3G en heeft een kooi nodig om 1.4G te worden.
OK duidelijk. Had al een beetje zo'n vermoeden maar dank voor de duidelijk uitleg knettermans.

Dat lijkt mij niet te kloppen. Een 1.3 product mag wettelijk gezien niet kooiloos over de toonbank gaan. En full assult gaat kooiloos over de toonbank per stuk

Back
Bovenaan