Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
We hebben ondertussen een heel document ingestuurd met daarin meerdere compromissen. O.a. de 25KG regel staat in dat document.HVLV? Hebben jullie eigenlijk al eens geprobeerd om de 25kg regeling te verruimen? Het verzwaren en vergroten van artikelen tbv de stabiliteit heeft grote impact op deze regeling..
Klinkt als een mooi compromis voor het weg laten van de kooiartikelen en dus minder "gevaarlijk" vuurwerk.. ofwel daar kun je makkelijk meer van in huis hebben zonder gevaar...
De compromissen zijn ook bedoeld naar de vuurwerkbranche toe want daar is na alle maatregelen nog niks van te zien. Er wordt gesproken dat door het afschaffen het voortbestaan de compromis is maar dat is inmiddels wel duidelijk dat het een wassen neus is...Ik weet nou niet of nog meer compromissen zo'n goed idee is. We blijven maar compromissen sluiten en het helpt niks. Het illegale vuurwerk wordt een steeds groter probleem, maar bij een groot gedeelte van de politiek lijkt de echte problematiek nog steeds niet duidelijk. En op basis daarvan worden wel weer beslissingen genomen. Zeer frustrerend ...
Welke compromissen zijn er dan gesloten waar de consument er niet op achteruit gegaan is dan ?Ik weet nou niet of nog meer compromissen zo'n goed idee is. We blijven maar compromissen sluiten en het helpt niks. Het illegale vuurwerk wordt een steeds groter probleem, maar bij een groot gedeelte van de politiek lijkt de echte problematiek nog steeds niet duidelijk. En op basis daarvan worden wel weer beslissingen genomen. Zeer frustrerend ...
Hey maar pas op! Wel binnen de 60-100cm straal hèDie 25kg regel is echt het minste waar ik me druk om zou maken. Nu zijn het de kooien, wat is het volgende? Voor de jeugd is het in ieder geval niet meer aantrekkelijk om het bij legaal te houden want die willen knallers hebben i.p.v. al dat spul wat een beetje knettert.
Dat bedoelde ik ook precies te zeggen met mijn verhaal. We leveren steeds mee in, maar uiteindelijk helpt het niets. Misschien is het zoals Exchange zegt, dat we daarom nu nog vuurwerk afsteken, maar ik hoop dat dat niet helemaal het geval is.Welke compromissen zijn er dan gesloten waar de consument er niet op achteruit gegaan is dan ?
Er is geen permanent compromis geweest zover ik weet voor het inkorten van afsteektijden,ook niet voor het afschaffen van vuurpijlen/rotjes/singleshots.
Ik vermoed ook niet dat dat gaat gebeuren voor het afschaffen van gekooid vuurwerk en daarmee een verlies in kwaliteit van siervuurwerk.
Wat ik nu ga zeggen,is mijn kijk op het verhaal,maar juist door steeds meer af te schaffen word de deur richting illegaal vuurwerk verder open gezet.
Al was het alleen maar omdat men hier steeds meer dingen verbied,die dus ineens illegaal worden,en die je dus nog wel over de grens kan krijgen.
Mensen willen die dingen die 1st ook hier legaal waren graag hebben,maar hier verbied de regering alles,dat is dan actie/reactie.
Kan de regering wel janken dat men af wil van illegaal vuurwerk,maar dan moet men is stoppen met alles verbieden en zelfs dingen terug draaien/niet uitgaan voeren.
Dan neemt de drang om het elders te gaan halen al voor een groot deel af.
Maar dat wil men in Den Haag nou juist niet zien en snappen,die leven in een heel andere wereld.
Al jaren geleden, toen veiligheidNL plotseling op de proppen kwam met erg dubieuze onderzoeksresultaten...Is/wordt het eigenlijk eens verteld aan de beleidsmakers, dat het feitelijk niet mogelijk is om met een rotje een hand te verliezen/dingen op te blazen etc? Ben hier wel erg benieuwd naar namelijk
Denk je nu werkelijk dat de beleidsmakers niet weten dat je met een rotje geen bushokje vernield of een hand eraf knalt?