Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier ook elke dag wel wat vuurwerk te horen.. afgelopen zondag leek weet beetje om oudjaaravond..
ik merk nu al dat meer word afgestoken word dan vorige jaar rond deze tijd.

kijk nu uit naar oudjaaravond :handsup:

Het is altijd moeilijk te vergelijken met andere jaren, maar ook ik heb het gevoel dat er meer wordt afgestoken. Erg veel cakes.
De doffe dreunen in de nacht zijn al helemaal goed aanwezig dit jaar. Super.

Veel siervuurwerk wordt er al afgestoken hier in Tilburg. Dagelijks gaat er wel een potje de lucht in en in het weekend al helemaal. Je kan echt merken dat mensen het beu zijn. Ik ken drie mensen die vorig jaar 'uit respect voor de maatregelen' niks hadden, maar daar dit jaar echt complete schijt aan hebben. Zelfs m'n oude buurman die eigenlijk nooit vuurwerk afsteekt is even naar Loots gereden toen hij is gaan tanken in België. Als iedereen 2 a 3 mensen kent die dit jaar wel vuurwerk af gaat steken dan beloofd het wat, aangezien het vorig jaar al veel was. Ik kijk er best met positieve zin naar uit! Uiteraard had ik meer sfeer gewild van de afhaaldagen, maargoed dat terzijde :bonk:

Elke dag hoor ik veel harde knallen de één nog zwaarder dan de ander. Je hoord duidelijk meer dan vorig jaar. Maar opvallend vind ik dat er nu gewoon elke dag boxen en cakes te horen zijn. Vooral na de winst van Max ging het los. Heb vertrouwen in oud en nieuw dat het gewoon goed komt.

Gisteren hier niet de eerste knallen gehoord maar wel zeker de hardste. Van mij mogen ze lekker knallen hoor maar liever niet meer zo hard midden in de nacht. Ben ook bang dat het één en ander opgeblazen is en beide zijn zo slecht voor de reputatie van vuurwerk. Dus volgende keer graag iets eerder en persoonlijk mag het dan wel nog harder gaan!

Normaal gezien is het hier vrij rustig totdat de verkoop dagen van start gaan. Mensen kunnen zich niet inhouden zodra ze vuurwerk in huis hebben. Nu halen mensen al veel eerder vuurwerk uit België of duitsland met kvk. Mensen hebben dus veel langer vuurwerk in huis liggen. Als diezelfde mensen zich niet in kunnen houden tot de 31e hoor je dus logischerwijs veel meer vroegtijdig afgestoken vuurwerk dan in een normaal jaar....

Ze zijn hier gisteren ook wakker geworden. Hoor nu regelmatig knetterlinten, knallers en net een straat verderop ging er een cake de lucht in :) Krijg er nu echt wel zin in!

knalt hier maar door, heerlijk als je weer koppijn hebt van de oververmoeidheid oa omdat je halve nachten wakker gehouden wordt door debiele kutdreunen. Elke nacht hetzelfde, zelfde plek, zelfde harde dreunen. Leuk, maar niet als je je slaap hard nodig hebt gvd

/rant

Geen idee wie het was, maar gisteravond was er iemand zo lief om ongeveer in mijn achtertuin een mooie box te stoken. Als je mee leest : dit mag herhaald worden hoor :cool:
Grappig is ook dat ik meteen erna twee appies kreeg met de vraag of ik het was geweest haha.

Snap die mensen niet die rond 03:00 zulke knallers afsteken. Blijkbaar is het iets wat bij iedereen voorkomt in verschillende steden.

Waarom doen ze dat zo vaak op die tijd, vaker dan de avond daarvoor?

Opvallend meer knallen te horen hier de laatste tijd, zowel losse knallen alsook cakes en boxen. Gisteravond en vanavond wat buurjongens die Cat-1 stoken, heerlijk op de achtergrond!

Snap die mensen niet die rond 03:00 zulke knallers afsteken. Blijkbaar is het iets wat bij iedereen voorkomt in verschillende steden.

Waarom doen ze dat zo vaak op die tijd, vaker dan de avond daarvoor?
Minder publiek op straat om ze te betrappen. En ze kunnen beter met minder slaap dan wat oudere mensen (die dan weer te weinig krijgen dus). Snap niet dat ouders ze zo laat nog op straat laten...

Minder publiek op straat om ze te betrappen. En ze kunnen beter met minder slaap dan wat oudere mensen (die dan weer te weinig krijgen dus). Snap niet dat ouders ze zo laat nog op straat laten...

Misschien zijn het de ouders wel en liggen de kids braaf op bed :D

Sinds wij triple glas hebben valt het steeds minder op omdat je veel minder hoort. Maar net even stukje buiten gelopen en wat een geknal zeg. Was gewoon verbaasd zoveel!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan