Eerste knallen al gehoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben zelf liefhebber vuurwerk, danwel met name siervuurwerk.

Om 20:00uur een aantal cakes/shells prima.
Maar iedere avond die doffe dreunen, gaat ook mij wel een beetje tegenstaan.

Voor mijn gevoel is de traditie al naar de kloten om het zo even te verwoorden. Ik doe zelf niet mee met de protesten, maar ik heb er weinig op tegen eigenlijk. Het is gewoon even om te laten zien dat de keuze van de overheid niet de slimste is.

Ik denk door het steevast iedere avond te doen, wordt een verbod alleen maar in de schoot geworpen..
dat wat nu afgestoken wordt is niet het vuurwerk dat straks verboden is..

Na bijna 42 jaar me altijd netjes gedragen te hebben in de maatschappij ben ik er nu gewoon helemaal klaar mee. Alle groeperingen (meestal een dikke minderheid van de bevolking) die het hardste roepen bepalen tegenwoordig alle beslissingen in ons land. Je keurig aan de regels houden helpt helaas gewoon niet want zolang de grote meerderheid alles maar accepteert blijven dit soort besluiten zoals aftrek hypotheek rente, pensioen leeftijd, belasting verhogingen, vuurwerk verbod en ga zo maar door genomen worden. In andere landen wordt er keihard gereageerd door de bevolking bij dit soort besluiten en hier klagen we wat maar doen we uiteindelijk niks.

Samenvatting: niet alles accepteren en meedoen aan het vuurwerk protest!

Misschien moeten ze het eens met een rook verbod of drank verbod of ski verbod of junkfood verbod proberen

Vanavond verschillende illegale knallers gehoord en zelfs een flinke shell gezien. Normaal is het in huizen vrij rustig (zaterdag tijdens protest amper iets gehoord bijv) maar vanavond gingen mensen iets meer los. Ik heb er geen problemen mee tho

Gisteren even verder op, om een uur of 23.30 een cake, niet al te groot, maar was wel gaaf om te zien :)

Gisteren rond 8 uur in de ochtend en pest klap niet normaal meer diepe harde dreun
en nee ik was het niet

Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag niks gemerkt hier in de omgeving van het protest, maar vrijdagavond wel. Ging stipt om 20:00 een box de lucht in! Gisteravond en vanavond ook weer wat losse knallen. Hopelijk gaat de 31e hier niet geruisloos voorbij, maar gaat er wel genoeg de lucht in. Een beter protest dan de 31e verantwoord stoken is er niet!

Valt mij op dat er 1 persoon is dat 23:45 iets de lucht in knal het nodige sier. Zelf ook wat afgestoken wat potjes om die persoon over te halen door te gaan. 31 december blijft niet stil ieder geval de buurvrouw liep met de cloud connected over straat en wat potten mooi kan ik rustig kijken.

Toch heerlijk om die kleine kinderen in het park zien rond te lopen om wat cat 1 af te steken.

Je ziet dan ook gelijk dat sommige mensen het niet kunnen waarderen.

In Eindhoven momenteel al een minuut of 20 non stop boxen en matten te horen.

Klopt, de politie is bezig met een oefening. Gaat er nu weer goed los.

Veiligheidsregio BZO Op Twitter: Als voorbereiding op de jaarwisseling oefenen onze collega's van de politie vandaag van 10.00u tot 14.00u met vuurwerk op ons opleidingscentrum in Waalre. Excuses voor de eventuele overlast.

Klopt, de politie is bezig met een oefening. Gaat er nu weer goed los.

Veiligheidsregio BZO Op Twitter: Als voorbereiding op de jaarwisseling oefenen onze collega's van de politie vandaag van 10.00u tot 14.00u met vuurwerk op ons opleidingscentrum in Waalre. Excuses voor de eventuele overlast.

Binnenkort weer videos van agenten die dozen vol zwaar illegale vuurwerkbommen, in vuurtonnen staan te vernietigen?

Tot nu toe was het hier echt vrij rustig qua knallen. Zelfs met de protesten hooguit een cakeje in de verte. Maar nu ineens al een tijdje flinke knallen en niet gek veel later een heli boven de wijk.. mag wat kosten allemaal.

In Rotterdam gaat het behoorlijk los sinds maandag. gisteren en vandaag eigenlijk best aan de lopende band behoorlijke klappen in de omgeving. Denk vooral shells en cobra's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan