Eerste knallen al gehoord ?

hier in groningen
wel wat te horen
voor al in het weekend harde knallen
af en toe een cake
en wat ik wel leuk vind is dat de lidl aldi en Hornbach vuurwerk verkoopt wat het hele jaar mag af gestoken worden
zo als fontijntjes flits paaltjes kleine knal ritsen grond bloemen
je ziet bij ons in de wijk al groepjes met jongen dik stoken
tof om te zien allen vraag ik mij af volgens mij hebben de zeikende mensen daar nog meer last van
waar door er meer klachten komen over vuurwerk
en ben ook echt benieuwt wat ome achtend zou zegen
maar ja krijg nu wel veel zin er in

zaterdag hoorde ik hier 4 extreem zware knallen, niet dat ze perse hard waren waar ik was, maar je hoorde aan de duur van de "donder" dat het echt zware shit was. Sterker nog, ik zag nadat ik al 3 knallen had gehoord (in een tijdsbestek van 10 minuten) ineens een flits in de verte, dus ik zeg tegen mijn maat "zag je dat??" 2/3 seconden later ineens brooomrommelrommelrooooommmm Die shit is echt HARD. Ik zou niet eens weten wtf dat wel niet geweest moet zijn.

Mocht er in het nieuws komen te staan dat er in Zoetermeer overlast is van geknal dan kan ik dat bij deze ontkrachten want het is hier zeer stil net als vorig jaar tegen alle andere jaren waar het al in oktober flink begon met bijna dagelijks geknal. Ik vind het zeer opvallend maar ook zeer verheugend om dit te constateren en hopelijk blijft dit zo en wacht iedereen net als vorig jaar tot 31-12 :)

Mocht er in het nieuws komen te staan dat er in Zoetermeer overlast is van geknal dan kan ik dat bij deze ontkrachten want het is hier zeer stil net als vorig jaar tegen alle andere jaren waar het al in oktober flink begon met bijna dagelijks geknal. Ik vind het zeer opvallend maar ook zeer verheugend om dit te constateren en hopelijk blijft dit zo en wacht iedereen net als vorig jaar tot 31-12 :)

Klopt, aan de andere kant ook zeer stil. Vorig jaar was het al iets stiller dan voorgaande jaren.
Ben benieuwd de 31e.

Hier slechts 2 knallen gehoord afgelopen weekend. Zeer weinig vergeleken met andere jaren hier ook. Ben benieuwd wat dit jaar weer de stand is van dat afschuwelijke boomknuffelaars-meldpunt dat na kerst weer open gaat. :thumbsdown:

Ik hoor meer knallen dan afgelopen jaren. afgelopen vrijdag zelfs een hele mooie shell gezien. Hoewel ik er geen voorstander van ben om voor oud en nieuw al vuurwerk af te steken en al helemaal geen shells gaf het toch even wat kriebels.

Ik moet zeggen dat het dit jaar heel rustig is tot nu toe. Normaal gaat het hier s'avonds altijd los rond deze tijd, dit jaar niet.

Ik weet niet wat er om 0130 uur zo'n 5 km verder de lucht in ging maar het maakte mij wakker, waren iets van 10 knallen en toen ik m'n raam open deed waren de knallen zo ontzettend hard en diep dat ik dacht dat TNO ontploft was ofzo. Nog nooit zoiets gehoord.

Klootviool van een paar deuren verderop liep vanavond al een pakje klein knalwerk leeg te strooien in z'n tuin.

Later op de avond werden dat steeds zwaardere knallers die de mafkees met z'n zatte kop vanuit z'n tuin op het parkeerterrein gooide.

En zojuist jast de idioot vanuit z'n tuin enkele shells de lucht in.

Ik snap werkelijk niet waar dit voor nodig is. En als ik er overlast van heb kan ik me goed voorstellen dat ongeïnformeerde mensen die niets met vuurwerk hebben zich er dood aan irriteren en liever vandaag dan morgen een verbod willen.

dat jullie hem dan niet proberen uit de buurt te trappen. Als het zo *** is dan maar een anonyme melding maken

Hier in de buurt lijkt t soms al oud en nieuw :p.

Knallen er flink op los, maar een enkele cake gehoord. Gisteravond was wel t toppunt waarbij de ramen hier aan het trillen waren van een doffe klap niet al te ver weg. (en ja de ramen trilde, ik overdrijf niet)

Hoe het ook zij, het zijn geen knetter linten hierzo.

Hier nu wel z'n beetje elke dag dat je iets hoort. Gisteravond nog een Uranus gezien van afstand, tenminste met die salut op het eind leek het wel op een Uranus.

Back
Bovenaan