Eenzame jacht op illegaal vuurwerk

Inderdaad MiniV daar stond ik ook van te kijken. Pure onzin dat een Cobra (welk nummer?) in je straat bij ontploffing je ruiten eruit kan blazen. Daar gaat je professionaliteit.
Verder ook triest dat men VWC niet de kans geeft om input te leveren voor dit artikel. Niet dat VWC zich zou mengen in een interview dat is gebaseerd op sensatie en overdrijven :wink:.

Ik wil niet veel zeggen, maar een journalist verkracht nogal vaak het originele interview en zet het er weer knullig op de site.
Ben ook wel eens geïnterviewd en de journalist in kwestie maakte het weer bonter dan dat het was.
Mijn originele tekst kwam ook niet overeen met wat ik zei.

Dus Tony zijn uitgesproken tekst kan best wel eens verdraaid zijn.
Daarom wacht ik liever op Tony's reactie voordat ik kwaad over hem spreek.

Artikel staat weer vol met onjuistheden en is enkel bedoelt om een negatief beeld te schetsen.
Ik mag aannemen dat Tony's worden zijn verdraaid, het valt me anders behoorlijk tegen.

Artikel staat weer vol met onjuistheden en is enkel bedoelt om een negatief beeld te schetsen.
Ik mag aannemen dat Tony's worden zijn verdraaid, het valt me anders behoorlijk tegen.

Mij ook zeker als je kijkt wat hij zelf in het verleden allemaal gestookt heeft. Daar is een c6 niks bij ;) ik vermoed dat zijn woorden verdraaid zijn.

Mij ook zeker als je kijkt wat hij zelf in het verleden allemaal gestookt heeft. Daar is een c6 niks bij ;) ik vermoed dat zijn woorden verdraaid zijn.

Ja, het is altijd hetzelfde.
Ik was zelf bijvoorbeeld aanwezig bij de opnames van BNN bij Xtremerides en we zijn zeker meer dan 4 uur bezig geweest en er was zeker 1 uur materiaal aan interviews waarin hij een mooi genuanceerd beeld schetste over de verschillende soorten illegaal vuurwerk, de onjuistheden in de media, de kick er van en ook nog eens hand in eigen boezem stak. Wat er van overgebleven is is een nog geen 5 minuut durende opname over filemon die wat illegaal vuurwerk gaat stoken, aangevuld met hier en daar een gesprekje.

De mening die wij als crew over dit stuk dragen is denk ik door een aantal crewleden duidelijk gemaakt en dat hoef ik dus niet meer te doen. Ik kan alleen zeggen dat t heel belangrijk is, wanneer je een interview houdt (heb er al verschillemde gehad over vuurwerk) je van de journalist eist dat je het te zien krijgt en mag aanpassen voor het gebruikt wordt. Op deze manier kan je ook gerechtelijke stappen ondernemen wammeer je naam misbruikt wordt in een artikel waar iets anders in staat dan jij hebt willen vertellen (ook daarmee heb ik ervaring)

Conclusie zal zijn, dat mocht dit meer voorkomen dat de topics over illegaal vuurwerk gesloten zullen worden en dat we geen komplete info meer kunnen verstrekken.

Dit wil ik niet en jullie ook niet, dus met elkaar de zorg dragen dat het keurig op het forum staat vermeld en geen dingen posten wat niet door de wet kan.

Is het niet mogelijk om in plaats van het weglaten van informatie, extra waarschuwingen te vereisen. Op elke pagina over illegaal vuurwerk een banner te plaatsen met de boodschap dat de pagina slechts informatief is en dat het verboden is en tot zwaar letsel kan leiden of iets dergelijks

Veel liefhebbers balen dan ook van het illegale vuurwerk dat ons land binnenkomt. Zoals oprichter Toon Gemmink van Freakpyromaniacs.com, naar eigen zeggen ’s werelds grootste vuurwerk community. „Als je in de straat een Cobra afsteekt, moet je uitkijken dat je ramen er niet uitvliegen. Dat is de reden dat steeds meer mensen tegen vuurwerk zijn. Jammer, want eigenlijk is de kwaliteit van het legale vuurwerk de afgelopen tien jaar enorm verbeterd. De variatie en de effecten zijn supergoed. Dat komt vooral doordat het aantal importeurs flink is gegroeid. Zij brengen dingen op de markt die er eerder nog niet waren.”
Jammer dat Tony zich altijd profileert als promoter van legaalvuurwerk terwijl hij eigenlijk is gedwongen tot het afteken/gebruiken van legaal vuurwerk. Want als je al zijn DVD's ziet weet je wel dat hij ook geen heilig boontje was(is):D

VWC kan gewoon niet zonder het illegale gedeelte. Een informatieve site moet volledig zijn, niet dingen weglaten. Ik vind het wel goed zo, laat het lekker staan.....

Back
Bovenaan