Een vuurwerkverbod voor burgers is een goed idee

wat is dit nu weer voor onzin!?
vuurwerk hoort bij het jaar, net zoals sinterklaas, of je verjaardag, trouwdag of de zomervakantie!

Die burgemeester van Schiedam? ga tog weg.Ik word er nu zo moe van, al die onzin, wat doen ze nou moeilijk over die ene dagje stoken.

Overlast? voor oud en nieuw? doe er wat aan dan! kijken of het lukt...

Edit: Heb de neiging om een brief te schrijven, en dan de gedachten van onze freaks, en andere ideeen ipv een totaalverbod.

Moet je die reacties zijn daarbij zien. Mijn vader zou zeggen: ''Het is de telefraaf dus dat kan je wel weer met een korreltje zout nemen''.

Die burgemeester van Schiedam? ga tog weg.Ik word er nu zo moe van, al die onzin, wat doen ze nou moeilijk over die ene dagje stoken.

Overlast? voor oud en nieuw? doe er wat aan dan! kijken of het lukt...

Er zijn zoveel dingen die onzinnig/onnodig zijn, maar waarom is vuurwerk dan diegene die weg moet?
Toevallig weet ik dat veel mensen knallenvuurwerk eng vinden, maar siervuurwerk mooi.
Veel mensen stemmen ja omdat ze: huisdieren hebben, al wat ouder zijn, er dingen van die persoon vernield zijn met vuurwerk, een ongeluk hebben gehad of omdat het van die hippy's zijn die zeggen dat we de natuur vermoorden...:bonk:

Ik snap niet waaarom jullie je zo druk maken deze nieuwsberichten zie je al jaren en hoe vaak is het echt gebeurd? ik ken me er geen 1 herinneren, vuurwerk zal zoals dit altijd in de media blijven zal echt niet veranderen.

Is die ene link al geplaatst: waarom er geen vuurwerkverbod komt?

En iedereen stemmen!

Edit: het is toch beter als er in polls blijkt dat er geen vuurwerkverbod moet komen?! Zometeen komt overal van, de meerderheid is voor een verbod. Gewoon lekker stemmen nu je toch online bent.

Er zijn zoveel dingen die onzinnig/onnodig zijn, maar waarom is vuurwerk dan diegene die weg moet?
Toevallig weet ik dat veel mensen knallenvuurwerk eng vinden, maar siervuurwerk mooi.
Veel mensen stemmen ja omdat ze: huisdieren hebben, al wat ouder zijn, er dingen van die persoon vernield zijn met vuurwerk, een ongeluk hebben gehad of omdat het van die hippy's zijn die zeggen dat we de natuur vermoorden...:bonk:

Natuur? moeten ze niet over zeuren, dan moeten ze maar regelen dat iedereen overstapt naar duurzame energie, als ze aan het natuur denken.

Inderdaad, de vandalen, pak die hard aan!

Schaf halt af als het gaat om vernielingen, nee laat ze lekker betalen, en dan het liefst door hun ouders, die dan enorm razend worden. En niks meer durven

Stelletjes *****, blijf gewoon van andersmans spullen af, ookal is het van de overheid.

Waarom moet de roteb hier in rotterdam, PERSE alle afval containers sluiten? voor oud en nieuw? waarom?
Het begint gewoon thuis! Manieren, want een kind die een beetje normaal is, die weet dat je niet een afvalcontainer in de fik gooit.

Ach, dit zal oneindig zijn, al die pols, zeurende mensen enzovoorts.

Maar niemand pakt mijn hobby af.. dat zeker!

Ook op nee gestemd, wel opvallend dat de percentages nog steeds op 61% ja en 39% nee staan na zoveel stemmen sinds de vorige tussenstand.

Aantal stemmen : 15264

Ja : 61%
Nee : 39%

Nja, ik heb bijna het idee dat er ergens iets fout gaat met berekenen, sinds het bericht van Ruben blijft het hetzelfde, nu al 16881 stemmen en nog steeds 61-39....

Jongens, kom op, schenk hier toch geen aandacht aan. Tuurlijk ff nee stemmen maar hier boos over worden en de zinloze discussie aan gaan heeft totaal geen enkele zin. Kom op we weten toch beter. Een verbod gaat er echt niet komen. In tegendeel, de regels worden dit jaar versoepeld.

Laat ze lekker mekkeren joh... Als je hier aandacht aan besteedt wordt je alleen maar bozer en uiteindelijk is het allemaal niet nuttig want een verbod dat gaat er gewoon niet komen. Basta.

Het is weer gewoon januari. Dan beginnen ze weer... En krijg je een hoop discussies doordat 1 ventje nu roept dat hij een verbod wil...

Relatief makkelijk doelwit waarschijnlijk.
Alcohol is vele malen problematischer dan zo'n beetje elk ander product, maar daar krijgen ze nog meer weerstand tegen, en ze zitten zelf ook aan de wijn natuurlijk, dus o wee als iemand aan hun pleziertje komt.
Net als de auto, veel mensen kunnen het prima met de fiets of benenwagen af, en anders wel met het o.v., dus eigenlijk is de auto bijna alleen écht nodig als je voor je werk bij de weg moet zijn, maar het is zo makkelijk natuurlijk, dus compenseren die sommige hypocrietelingen hun "overlast en vervuiling" door een makkelijk doelwit zoals vuurwerk aan te pakken.
Prima als ze tegen vuurwerk zijn, ieder z'n eigen mening, maar ze moeten toch echt eerst naar hunzelf kijken voordat ze anderen de les gaan lezen, en niet denken van "een ander moet maar inleveren, ik niet".
Een betere wereld begint bij jezelf toch?

Back
Bovenaan