Een vuurwerkverbod voor burgers is een goed idee

Misschien gewoon mailen en vragen hoe dit zit met die percentages, misschien worden die later pas bijgewerkt, als ze dat expres zo doen is het wel erg slecht van ze.

Aantal stemmen : 45484
Ja : 62%

Nee : 38%

dit had ik niet verwacht. vorig jaar was de uitslag heel anders

Er worden alleen procenten bij gerekend als je op ja drukt, als je op nee kan je net zo goed niet stemmen:P
Dit is gewoon weer zo'n vals trucje als altijd, zelfs ik als 13 jarige besteed hier geen aandacht aan;)

Inmiddels bijna 900 reacties op het Telegraaf-artikel. De zaak maakt nog steeds veel los en dat vind ik bedenkelijk, met het oog op de middellange termijn.

Uitgeknald?

Die pol van de telegraaf over het wel of niet mogen afsteken van vuurwerk door burgers is een mooie graadmeter over hoe een groot deel van de lezers hier over denkt.
Veel stemmers, 61% tot nu toe, is het met een verbod eens en terecht deze vorm van vermaak heeft zijn langste tijd gehad en mogen zij van mij zelfs helemaal gaan verbieden.

Geen ontploffende vuurwerkfabrieken waar ook ter wereld!
Geen dieren die in paniek zoek raken of zelf dood gaan door dit vermaak!
Geen vervuiling meer van de atmosfeer en op de grond, want nog steeds vind een groot deel van de bevolking het niet nodig hun gemaakte rommel zelf te verwijderen!

En geen gewonden meer door het gespeel en geëxperimenteer met vuurwerk waarbij kinderen en volwassen blind raken of lichaamsdelen moeten missen en zoals afgelopen oud en nieuw zelfs de dood hebben gevonden!

Ook ben ik van mening dat als men toch een goed oud jaar wil afsluiten en een vers nieuwjaar wil gaan beginnen al dat geld wat over de hele wereld letterlijk wordt verknald ook besteed zou kunnen gaan worden om te zorgen dat anderen ook een goed nieuwjaar tegemoet kunnen zien alleen al in Nederland is meer dan 65 miljoen euro de lucht in gegaan en tel je al het verknalde van de hele wereld bij elkaar kom je aan een mega bedrag waar veel nooddruftige mee geholpen zouden kunnen worden door een dak boven hun hoofd, educatie, voedsel en schoon drinkwater of noem maar op.

Ondertussen kunnen wij ons nog steeds overmatig lavend een nieuwjaar inluiden want de meesten komen hier niets te kort.

En zeg nou zelf dat vuurwerk of wel lawaai wat gemaakt moet worden om de goden goed te stemmen wat een flauwekul, help uw naasten dat stemt zeker goed, en u weet wie goed doet goed ontmoet.

http://www.wuz.nl/artikel/55823.Uitgeknald?.html

Toch weer een procentje verloren:

Aantal stemmen : 50229
Ja : 61%
Nee : 39%

Hmm, ik klik op de link en krijg de website van de telegraaf, maar ik kan de poll niet vinden :mad:. Heeft er misschien iemand een directe link naar die poll ?

@Torr, Helemaal onderaan de frontpage, naast het artikel van die blonde kruitheks :bye:

PS: Ik denk dat stemmen weinig zin heeft. Er gebeurd helemaal niets met die percentages. Men wil er kennelijk alleen stemming mee maken.

@Torr, Helemaal onderaan de frontpage, naast het artikel van die blonde kruitheks :bye:

PS: Ik denk dat stemmen weinig zin heeft. Er gebeurd helemaal niets met die percentages. Men wil er kennelijk alleen stemming mee maken.

Ben het helemaal mee eens.
Het lijkt mij weer de zooveelste b*llsh*t stemming waarbij de uitslag zelf gemanipuleerd word!!!

Klopt. Daarom moeten we ons maar niet teveel uit onze tent laten lokken.
Het valt in elk geval meer mensen op dat er iets niet pluis is, las ik net.

Ik volg de bijbehorende poll nu al de hele dag en het valt me op dat de percentages vanaf het begin af aan vrijwel gelijk zijn gebleven. Is dat niet bizar?

Kees, Aalsmeer | 22:47 | 10.01.11

Ja joh ik heb nee gedrukt en weer Ja 61 % en Nee 39%
Waarschijnlijk begonnen met 0% Ja en 0 % Nee en alle eerste mensen die Ja stemmen kregen een procent erbij

Stelletje azijnpissers...

Van 50.000 stemmen, is één procent 500 stemmen. Dus het kost zo'n 250 stemmen om de verhouding 61:39 te doen veranderen in 60:40. Dat is nogal wat, 250 stemmen. Zelfs als alle actieve VWC'ers zouden stemmen, verandert dat de verhouding misschien met slechts twee procenten. Ik vind Derk zijn conclusie dan ook erg voorbarig.

Desondanks vind het hoogst opmerkelijk dat er bij 7400 stemmers een verhouding is van 61:39
en bij 50.000 stemmers nog stééds 61:39 te zien is! Dat voelt niet goed.

Maar het voelt niet goed, ook al zou er niets met die percentages gebeuren. Die poll klopt niet en dat irriteert me, dus stemmen doe ik zowieso :mad:

echt ongelovelijk dit, zit net wat reacties te lezen van lezers, en sommige mensen halen echt t bloed onder je nagels vandaan. Als je lekker staat te stoken met oud en nieuw vind iedereen in de straat het prachtig, maar als je dit zo leest..:frusty: lang leve internet, in eens heeft iedereen een mening en durven zo wel alles te zeggen(lees:typen)
Aan de andere kant; voor mij een reden om komend jaar nog meer in te slaan...:D:devil:

Ik heb gisteren al een e- mail verstuurd naar de reactie van de Telegraaf in verband met de percentages die alsmaar gelijk blijven ondanks alle stemmen die erbij zijn gebleven. Ik kan mij er niet bij indenken dat het steeds precies op dat percentage kan blijven staan. Dan moet er iets niet kloppen in de software van de poll. Ik heb daar (uiteraard) geen reactie op gekregen. Een reactie krijg je, bijna, nooit bij de krant of andere media.

Back
Bovenaan