Een onprettig gevoel

ImmSamuel

VWC lid
Ik ben net een half uurtje binnen van wat cat. 1 stoken, gewoon grondbloemen die dus alleen het geluid van het spinnen maken, geen crackling of wat dan ook. Ik vind zelf dat ik een vrij ruime straat heb, zeker een meter of 20, en toch heb ik ontzettend gevoel dat ik mensen lastigval,

Ik ben hier ook een beetje bang voor met O&N, dat ik vanaf 18:00 uur non-stop buiten ben aan het stoken, tot middernacht. Waar ik dan vooral bang voor ben, is dat je 'mensen tot last bent'. Natuurlijk, het is gewoon binnen de toegestane tijden, maar het voelt gewoon niet fijn.

Meer mensen met deze (soortgelijke) gedachte?

Eigenlijk niet. Kijk, ik houd wel rekening met honden etc. Maar verder heb ik ook maar 8 uur...Mensen moeten zich van twee kanten inzetten.

Inderdaad, iedereen is zo anti vuurwerk dat je zelfs wanneer het toegestaan is een soort schuldig gevoel hebt.
Heb dit inderdaad ook met CAT1 , mensen die zeuren enzo.

Had precies hetzelfde afgelopen zaterdag. Gewoon wat Cat. 1 spul in de straat en je hebt meteen mensen voor de ramen. Nu ben ik zelf iemand die als ik wat hoor ook meteen voor het raam staat maar deze mensen deden het niet omdat ze het zo mooi vonden

Het is wel een reden waarom ik het niet doe. Meer vanwege de dikke rook van grondbloemen als je 10 tegelijk doet:P. 1 is ook albest wat rook.

Er is altijd wel iets te klagen...

Ik ben net een half uurtje binnen van wat cat. 1 stoken, gewoon grondbloemen die dus alleen het geluid van het spinnen maken, geen crackling of wat dan ook. Ik vind zelf dat ik een vrij ruime straat heb, zeker een meter of 20, en toch heb ik ontzettend gevoel dat ik mensen lastigval,

Ik ben hier ook een beetje bang voor met O&N, dat ik vanaf 18:00 uur non-stop buiten ben aan het stoken, tot middernacht. Waar ik dan vooral bang voor ben, is dat je 'mensen tot last bent'. Natuurlijk, het is gewoon binnen de toegestane tijden, maar het voelt gewoon niet fijn.

Jep, zeer herkenbaar. Op wat stille zilvervulkaantjes en grondbloemetjes na steek ik dan ook niks af. Voelt niet fijn, omdat ik continu het gevoel heb dat er buren gaan klagen o.i.d.

Voel ik me ook daarom geen cat 1 voor jan alleman me weer scheef aankijkt en de bonte hond van de straat bent.
Zelfs op oud en nieuw denk pot verdikkie iedereen kijkt scheef naar me

Waarom zou je je druk maken?Het is gewoon toegestaan en je kan toch een beetje afgelegen gaan stoken ben je niemand tot last.

C1 doe ik ook niet aan door dat zelfde gevoel. In de praktijk is er nogal wat onduidelijkheid over C1. Mensen weten niet dat het mag. Je weet niet wanneer iemand iets als overlast ervaart en wanneer die gene de politie belt. Dan kan je nog zo hard roepen dat het is toegestaan, men zal het altijd op overlast gooien en krijg je alsnog een boete van 100e. Ik vind het ook vreemd dat die wet is gebaseerd op een mening. Het is toegestaan mits je geen overlast veroorzaakt. Wat is overlast? Dat is per persoon verschillend en dus te vaag.

Ja het mag idd maar toch moet je overal uitleggen dat het om cat1 vuurwerk gaat en gewoon legaal is.
Ik heb er ondertussen gewoon schijt aan.. en met oud en nieuw moeten ze al helemaal niet beginnen...

Met c1 vuurwerk heb ik ook dat gevoel inderdaad.
Daar buiten komt ook dat het er een beetje ***lig uit zien als volwassen man zulk soort vuurwerk afsteken, maar dat terzijde :p
Op de dag zelf heb ik dit gevoel totaal niet en ga ik lekker los en sta ik de hele avond buiten :D

Ik heb idd het zelfde. Ik heb een boel cat 1 vuurwerk liggen en alles waar crackling op staat probeer ik niet af te steken alleen de stille fonteinen en grondbloemen. Heb idd het idee dat ik mensen lastig val ook al heb ik helemaal geen zeurende buurt en toch heb je het idee dat je iets doet wat niet mag. Af en toe steek ik dan een fontein aan waar dus wel crackling uit komt maar er niet opstaat of een harde fluit en dan heb ik meteen zoiets van oeps dat was niet de bedoeling.

C1 doe ik ook niet aan door dat zelfde gevoel. In de praktijk is er nogal wat onduidelijkheid over C1. Mensen weten niet dat het mag. Je weet niet wanneer iemand iets als overlast ervaart en wanneer die gene de politie belt. Dan kan je nog zo hard roepen dat het is toegestaan, men zal het altijd op overlast gooien en krijg je alsnog een boete van 100e. Ik vind het ook vreemd dat die wet is gebaseerd op een mening. Het is toegestaan mits je geen overlast veroorzaakt. Wat is overlast? Dat is per persoon verschillend en dus te vaag.

Nou van die boete valt in de praktijk wel mee hoor.:p Kunnen je niet veel maken met cat 1.

Dat is exact dezelfde reden waarom ik Cat1 ook links laat liggen, ook al "mag het". Zo'n rare regel, het mag tenzij er iemand belt voor overlast, dan krijg je een boete :bonk:

Last, wat is last? Het hele jaar schijtende en blaffende honden een middelvinger in het verkeer.
wij hebben maar 1 auto en de hele buurt minstens 2 toch sta ik altijd 3 buurten verderop geparkeerd.
kortom ik heb het hele jaar last van mensen en 1 dag in het jaar kunnen ze last van mij verwachten.

Tegenwoordig maken mensen zich echt veel te druk om van alles en nog wat leef gewoon.
Gelukkig leef ik in een dorp en afgelopen zaterdag waren ze hier 3 uur lang met carbid aan het
knallen geen politie gezien of gehoord.:D

Ergens begrijp ik jou gevoel heel goed hoor, begrijp me dus alsjeblieft niet verkeerd.

Vuurwerk is een grote en (meer dan een) leuke hobby. Het mag slechts 1 keer per jaar. We houden (tenminste ik wel) al rekening met tijden, huisdieren die buiten lopen, kinderen en een ieder die voorbij loopt, wat natuurlijk ook normaal is om rekening met elkaar te houden.

Moeten we nu ook al op onze tenen gaan lopen om het feit dat we slechts 1 keer per jaar onze hobby uitoefenen? En dat omdat nu de laatste jaren ineens mensen beginnen te klagen? Terwijl het een ik weet niet hoe oude traditie is?

Beste hobby genoten, geniet er toch van! Natuurlijk onder voorbehoud dat we rekening met anderen en elkaar houden! Er zijn ook zo veel mensen die het wel leuk en mooi vinden.

Nu ff de rollen omdraaien:

Maken alle mensen zich druk die hun hond overal maar laten poepen?

Dit om maar ff 1 voorbeeldje te noemen.

Geniet toch lekker die ene avond van het jaar van onze prachtige hobby!

Ik stook met o&a al een stuk minder door dit schuld gevoel
Ik voel me als een kat in het nauw op de grote dag.
Me 6 uur projedt doe ik al niet dit jaar , thunderkings laat ik al links liggen
Ik zeg altijd tegen mezelf.
Ieder diertje heeft zijn eigen pleziertje

Meen je toch niet?Zolang je rekening houd met andere als er bijvoorbeeld een hond aankomt of mensen dat je even stopt is al voldoende.Voor de rest gewoon stoken kan jou het verekken is 8 uurtjes overlast het is me wat.:bonk:

Ik heb idd het zelfde. Ik heb een boel cat 1 vuurwerk liggen en alles waar crackling op staat probeer ik niet af te steken alleen de stille fonteinen en grondbloemen. Heb idd het idee dat ik mensen lastig val ook al heb ik helemaal geen zeurende buurt en toch heb je het idee dat je iets doet wat niet mag. Af en toe steek ik dan een fontein aan waar dus wel crackling uit komt maar er niet opstaat of een harde fluit en dan heb ik meteen zoiets van oeps dat was niet de bedoeling.

Ik heb dit trouwens niet de dag zelf dan ga ik ook gewoon los vanaf 6 uur. Dan is het onze dag en dat pakt niemand me af.

Back
Bovenaan