Een onprettig gevoel

Met oud en nieuw heb ik nergens last van. Savonds knal ik de ene na de andere cake de lucht in, en ook overdag stook ik flink cat. 1
Heb niet het idee dat de buurt het dan erg vind. Een aantal mensen vondt het juist prachtig dat ik zo bezig was.

De rest van het jaar probeer ik het wel bij stil cat. 1 te houden, niet omdat ik bang ben voor klachten of de politie, laat ze maar komen, maar vooral om maar te zorgen dat mensen niets te zeuren hebben.

Zolang ze geen reden hebben om te zeuren gaan ze dat ook niet minder snel doen.

Is wel grappig trouwens, vorige keer een fluit ding van het Big Bazar pakketje (zie dat topic), en die ging aardig hard. Buren direct naar buiten met "dit is illegaal en ik bel de politie". Maar vorig jaar stonden ze wel te joelen als de flash rollen naar buiten worden gehaald :bonk:

Is wel grappig trouwens, vorige keer een fluit ding van het Big Bazar pakketje (zie dat topic), en die ging aardig hard. Buren direct naar buiten met "dit is illegaal en ik bel de politie". Maar vorig jaar stonden ze wel te joelen als de flash rollen naar buiten worden gehaald :bonk:

Ach ja hebben wij een keer meegemaakt in Amersfoort de hele tijd zeiken dat mens.Maar ik hoorde later dat ze om 12 uur helemaal bezopen was en toen was het zelf de grootste tokkie van de straat. :`)

Meen je toch niet?Zolang je rekening houd met andere als er bijvoorbeeld een hond aankomt of mensen dat je even stopt is al voldoende.Voor de rest gewoon stoken kan jou het verekken is 8 uurtjes overlast het is me wat.:bonk:

Ik heb ontzettend moeilijke buuren sinds dit jaar.
Ik probeer iedereen tegemoet te komen.
Maar je heb gelijk eigenlijk moet je er schijt aan hebben

Lekker schijt aan hebben.
Ik vier het in de gezamelijke tuin van een appartementencomplex in hartje gorinchem.
Vraag via brief of per woord altijd of mensen hun diertjes vanaf 18.00 willen binnenhouden ivm vuurwerk.
Elk jaar staat dezelfde zeikerd toch om half 1 weer te klagen.
Heb tegenwoordig zoiets van
1 dag per jaar . deal with it.

Bizar om dit te lezen van freaks notabene. Zolang ik legaal spul afsteek valt mij niks te maken. Het is een dag per jaar en zeikers kunnen van mij echt de pot op. Ik herken WEL dat iedereen wantrouwend uit zij ramen kijkt maar dat maakt mij zo woest dat ik des te harder doorstook. Ik zal me daar aan mijn eigen hobby gaan twijfelen. Nooit doen mensen!

Edit: ik hou verder altijd rekening met ouderen honden etc. Vat dit niet verkeerd op maar het moest er even uit.

Buiten de afsteektijden om houd ik wel extra rekening met de buren. Gelukkig hebben die het volle begrip voor mijn hobby. Dit wil ik natuurlijk wel graag zo houden dus ik heb ook wel zoiets van 'niet te veel gekke dingen buiten de afsteektijden om'. Ik ben vorig jaar zelfs pas een uurtje of 13:00 op 31 december begonnen met een paar pijlen en klein spul, waar ik normaal stipt 10:00 met de knalcakes buiten stond. Zelfs de buren schuin tegenover stonden al te stoken toen ik buiten kwam. 'Wat ben jij laat dit jaar joh!' klonk het. :D

Verder houd ik me dan ook nog steeds wel in tot 18:00, heb toch één buurman die nog wel eens kan zeiken. 2 jaar terug kwam hij boos naar buiten op 1 januari 02:01 uur. Ben toen ook maar gestopt, want je bent toch in het nadeel buiten de afsteektijden.

Maar alsjeblieft. 31 december 18:00 - 02:00.. Dat zijn onze uren! Dan mag het eindelijk en kun je stoken tot je een ons weegt. Ze kunnen bellen wat ze willen, maar dan zijn wij juist in het voordeel! Ze kunnen je niks maken. (Tenzij je illegaal stookt misschien)

Op de toegestane uren op Oud & Nieuw ben ik niet bang dat mensen het niet leuk vinden wat ik doe. Het is heel even toegestaan dus moeten ze maar niet zeuren. Koop een vuurwerkbril en zet hem de hele dag op als je buiten bent en er is geen gevaar.

Als er mensen en dieren voorbij willen lopen stop ik wel even, maar dan moeten ze zelf wel even stoppen als er toevallig nog een cake staat te vlammen.

Cat.1 steek ik ook niet af op straat door het jaar heen, veel mensen weten daar te weinig van af en ervaren het als overlast. Misschien als je Cat.1 echt leuk vindt dat je dan even naar buiten de stad rijdt en daar af steekt om je niet aangekeken te voelen.

Snap je gevoel wel maar kop op zeg. Heb er maar gewoon schijt aan. Het mag en daar mee basta.
Het helpt als je het met vrienden gezamelijk afsteekt.
Vorig jaar voor 18:00 uur ook nog met een zogenaamde overbuurvrouw zitten kissebissen over een lidl fonteintje.
Daar maken ze echt een stennis over, dat wil je echt niet weten. Al of je een moord begaan hebt.

Ik snap het gevoel, en dat wordt alleen maar gevoed door de berichten in de media.
categorie 1 stook ik probleemloos maar ik zoek wel ff een rustige plekje op.

Daar buiten komt ook dat het er een beetje ***lig uit zien als volwassen man zulk soort vuurwerk afsteken, maar dat terzijde :p
Hahaha ja ik wou het net zeggen, dat alleen is al de rede dat ik liever grondbloemetjes ga stoken waar niet zoveel mensen zijn :D

Ik herken het gevoel heel sterk, ik heb het hier eens meegemaakt dat ik politie aan de deur had die een melding hadden gehad dat er vuurwerk werd afgestoken toen ik in de achtertuin aan het klussen was en wat planken op de grond had gedonderd, wat waarschijnlijk dus als geknal van vuurwerk klonk volgens sommige :frusty:

Nu heb ik gelukkig wel het voordeel dat het lijkt alsof iedereen in mijn dorp meedoet aan de burgerlijke ongehoorzaamheid op oud&nieuw, en iedereen die ervan houd al single shots loopt te schieten vanaf 10 uur 's ochtends. Hierdoor valt het minder op als ik af en toe wat crackling lintjes en tolletjes afsteek op o&n overdag :cool:

Maarja, om nú al cat. 1 spul te gaan stoken is in mijn wijk geen goed idee want dan bellen mensen sowieso de politie, en dan sta je weer aan een stelletje bromsnorren uit te leggen dat het cat. 1 spul is en dat dit gewoon mag bla bla bla, en dan word ik weer gezien als de boef van de straat omdat er dan politie op m'n stoep staat, gaan de buurvrouwtjes weer lekker lopen roddelen, jullie kennen het wel :frusty:

Wat ik denk?

Iedereen die dit gevoel deelt (inclusief ikzelf :shy:)
Heeft respect voor zijn medemens!

Mensen die dit gevoel krijgen wanneer ze legaal toegestaan vuurwerk afsteken (vaak op een plek dat zelf niemand het horen of zien kan) - (ook al heb je zelf het gevoel dat het 20 km ver komt), houden rekening met een ander. RESPECT JONGENS !
Dit is DE JUISTE MINDSET!

Ik ervaar hetzelfde.. Misschien een stom verhaaltje.. maar toch:
Graag wil ik mijn GoPro instellingen optimaal hebben voor onze oudejaarsdag. Hiervoor heb ik genoeg Cat.1 spul liggen om even goed te testen. Laatst had ik wat happinessjes en grondbloemen en Morning Glories & sterretjes in mijn tas gedaan en op de fiets naar een afgelegen plekje gefietst met camera en statief om even wat test opnamen te maken. En toen ik er eenmaal was (middel of nowhere) zag ik auto's in de verte en een boerderij in de verte..(2 km) en tóch voelde ik mij crimineel.. Stom toch? :bonk:

Terwijl ik weet dát het mag. Ik weet dat ik er niemand mee tot last kán zijn. En tóch... doe ik het niet. Ben ik weer 5 km tegen de wind ik zonder resultaat naar huis gefietst.. Voelde me eigelijk best een sukkel.. Maar ook weer niet..

Wat velen al zeggen: Het is bij veel mensen niet bekend dat het mag worden afgestoken. Veel meldingen van 'vuurwerk overlast' komt denk ik van mensen die wat in de verte zien blinken en gelijk bellen zonder na te denken..

Maar nogmaals. Ik denk dat het wel een goed teken is als je dit gevoel hebt. Al is het natuurlijk vette onzin en hoef je dit gevoel niet te hebben van de overheid.
Maarja..

Jullie hebben gelijk; het is die éne avond per jaar, terwijl ik mij heel het jaar gedeisd houd en niemand tot last ben, mag ik die 8 uurtjes toch ook wel even gebruiken? Kortom, vanaf 18:00, gewoon vol gas (rekening houdende met dieren en omstanders).

Ik blijf nog steeds mij mijn cat. 1 standpunt. Ik heb helemaal geen zeurende buren/straat opzich; iedereen staat naar ons vuurwerk te kijken om 00:00. En toch, hoe legaal cat. 1 is, voelt het gewoon niet fijn. Dan maar nog 16 daagjes wachten, en dan even lekker de boel in vuur en vlam zetten :devil:

Aan deze situatie kan ik maar moeilijk relateren aangezien ik geen categorie 1 vuurwerk stook. Overigens vind ik dat je het onprettige gevoel moet koesteren omdat het immers pas half december is en omdat dit doorgaans flutvuurwerk is dat veel troep geeft.

dat gevoel heb ik meestal ook als ik met mijn dochtertje in tuin staat te stoken....
mijn naaste buren vinden allemaal prima en ook leuk maar mijn achterbuurvrouw heeft vroeger waarschijnlijk bij iknaaijouerbij club gezeten dus daar moet ik heel goed mee oppassen dus het zijn meestal kleine fonteinen en wondertollen voor de minste herrie....tis triest maar waar.
maar op oudejaarsdag staan wij altijd op een hele grote parkeerplaats en zijn dus niemand tot last en vorig jaar zijn wij begonnen om 10uur met cat1 natuurlijk en dan heb niet dat gevoel meer.
zelfs de politie kwam ff gezellig kijken bij de papa s en de kids.
we hebben daar gelukkig nog nooit 1klacht gehad van de mensen ze hebben ook geen last van ons....er gaan zelfs mensen voor het raam zitten en genieten de hele avond van onze hobby waarvan we de dag daarna altijd complimenten krijgen.....het kan dus wel.....

In mijn buurt is er laat ik het voorzichtig zeggen geen respect en tolerantie voor klagers en verraders, hoewel ik eigenlijk moeite mee heb met die dreigende cultuur komt het wat betreft vuurwerk en oud en nieuw wel leuk uit:D

Mijn hele achtertuin ligt vol met afgestoken cat 1 spul het lijkt wel een slagveld hahaha,
buurjongens komen bij mij aan de deur om met mij en mn zoontje wat aan te steken aangezien hun eigen vaders dit niet doen en iedereen vind het prachtig.
ik vermijd wel een beetje het crackling spul vanwege overlast voor mn buurhond.

Back
Bovenaan