[Dynasty] The Green Zone [Vuurpijl Ass.]

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Artikelnummer: 1955
Artikelnaam: The Green Zone
Bruto Gewicht: ...
Netto Kruitgewicht: ...
Aantal Schoten: ...
Effectomschrijving: Een pijlenpakket met verschillende pijlen variërend van 16,18 en 28 gram.
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Richtprijs: 49,95
O.a. verkrijgbaar bij: Vuurwerkland.nl

the_green_zone.jpg

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Gelieve dit NIET over te nemen zonder toestemming én bronvermelding.

Wij danken Wolff Vuurwerk voor deze informatie.

Laatst bewerkt:
1955 The Green Zone 20 vuurpijlen met een groen randje, advies 49.95

The green zone doet zijn naam eer aan, maar dat zit niet in de kleur..... ra,ra,ra....

Ik zie het staan... "Natuurlijk afbreekbare pijlen"
Maar op het plaatje zie ik gewoon plastic dopjes, die breken niet zo heel snel af:wink: zelfde geld voor de metalen die voor de kleurtjes zorgen.
Leuke zet van Wolff! Persoonlijk loop ik echter niet warm voor milieuvriendelijk vuurwerk.

Neemt niet weg dat 20 pijlen voor 49,95 geen slechte deal is!

Wie zegt dat het plastic dopjes zijn? Kan ook composteerbaar/biologisch afbreekbaar plastic zijn.
Wie zegt dat er metalen in zitten? Je kan genoeg effecten maken zonder metalen (denk aan goud-effecten of fluiters).

Hopelijk heeft Wolff aan een niet-plastic verpakking (puntzak om de pijlen) gedacht.
En aan gerecycled papier.
En aan FSC-gekeurde houten stokken.
En aan gegarandeerd kinderarbeid vrije fabricage.

Maar ik vind het in elk geval al knap dat Wolff deze stap zet :)

Inderdaad een hele goede zet van Wolff. Ik denk zelf dat er in deze tijd van duurzaam en energiebesparing enz. zeker wel vraag is naar 'groen' vuurwerk. Het begin is er nu in ieder geval.
De pijlen zijn niet heel spectaculair als ik zo de film zie, maar toch zitten er leuke kleuren in verwerkt. Denk dat je ook niet al te veel mag verwachten van het eerste milieuvriendelijke vuurwerk, toch?

Klopt inderdaad heren...het zijn geen plastic dopjes, maar natuurlijk afbreekbare dopjes! Erg leuk gevonden van Wolff!

Vind het nogal een forse prijs voor max. 28 grams pijlen.

Dat is het ook, maar ik denk dat je hier betaald voor de achterliggende gedachte. Ook denk ik dat natuurlijk afbreekbaar materiaal, FSC hout enz, gewoon duurder is dan de standaard materialen. Vind de prijs eigenlijk best meevallen.

Dat is het ook, maar ik denk dat je hier betaald voor de achterliggende gedachte. Ook denk ik dat natuurlijk afbreekbaar materiaal, FSC hout enz, gewoon duurder is dan de standaard materialen. Vind de prijs eigenlijk best meevallen.

Dat weet ik wel zeker. En het rotte is dat niemand kan garanderen dat het echt milieuvriendelijk materiaal betreft. Ik heb daar een hard hoofd in. Vergelijk het maar met dat zogenaamde biologische vlees van de AH, wat alles behalve zuiver biologisch is en in aanmerking komt voor jaarprijs misleidende producten.

Daarnaast zou dit een slecht zaak voor ons liefhebbers zijn. Als ze daadwerkelijk "schoon" vuurwerk gaan produceren en het de norm wordt, dan zien wij dat direct terug in de prijs. Anders gezegd: we mogen dan flink meer gaan betalen voor producten waarvan niet eens gegarandeerd wordt dat het daadwerkelijk veel schoner is.

Dat weet ik wel zeker. En het rotte is dat niemand kan garanderen dat het echt milieuvriendelijk materiaal betreft. Ik heb daar een hard hoofd in. Vergelijk het maar met dat zogenaamde biologische vlees van de AH, wat alles behalve zuiver biologisch is en in aanmerking komt voor jaarprijs misleidende producten.

Daarnaast zou dit een slecht zaak voor ons liefhebbers zijn. Als ze daadwerkelijk "schoon" vuurwerk gaan produceren en het de norm wordt, dan zien wij dat direct terug in de prijs. Anders gezegd: we mogen dan flink meer gaan betalen voor producten waarvan niet eens gegarandeerd wordt dat het daadwerkelijk veel schoner is.

Al er iets zuiver biologisch is dan is het zeker wel biologisch vlees van ah.
Ik weet niet waar jij de kennis vandaan haalt dat het niet zuiver is. Ik woon vlak naast een bio slager en die moet aan zeer strenge eko keurmerk voorwaarden voldoen, Zo hebben ze wekelijks controle en meten ze onder andere of er geen penicilline/antibiotica/pesticiden in zit. verder kijken ze naar hoe het vlees gekruid wordt. Zodat ze kunnen zien of er geen E-stoffen in verwerkt zitten. Dit is ook precies het probleem met The greenzone van Wolf. Er zit geen eko keurmerk op en er wordt dus niet getoetst of het wel aan de biologische eisen voldoet. Veel bedrijven gebruiken het alleen maar als marketing instrument maar kunnen het zelf niet verdedigen wat hun product nou zo groen maakt.

Bedankt voor je wijze woorden, Mfan...!

Ik begrijp niet dat nederlandse importeurs zoveel moeite hebben met het op de markt zetten van goede pijlen voor een goede prijs.

50 euro voor 20 van deze pijlen is een zeer forse prijs.

Ik ben een pijlenliefhebber, maar ook ik vind 50 euro teveel voor deze pijlen (voor zover op film te zien). Ik neem dan liever (voor minder geld zelfs nog) de Killing Arrow, maar die zijn dat ook niet "biologisch"

Milieuvriendelijk = Onzin. T is gewoon iets om ons meer te laten betalen voor minder. Dus, nee, ik koop deze pijlen niet, zeker aangezien je voor minder veel meer kan krijgen. En ja, de wereld gaat er toch aan, of we nou wat doen of niet.

Dat zou wel het laatste zijn, dat ik meer ga betalen voor vuurwerk omdat het milieuvriendelijker 'schijnt' te zijn.

Het feit dat bedrijven aan dit soort producten beginnen, steunt de linkse partijen alleen maar meer om Nederland 'vuurwerkvrij' te maken.
Evenals als de wenspijlen van lesli. Koop dan gewoon je vuurwerk en stort daarnaast wat geld op de rekening van doe een wens.

Het eerste wat je zegt kan ik me wel in vinden Tiele87, maar de vergelijking die je maakt tussen milieuvriendelijk vuurwerk en de wenspijl vind ik een beetje raar.

En toch vind ik dit best een goede actie om te kijken of dit soort vuurwerk ook aanslaat bij de grote menigte. Kijk, wij freaks weten dat er betere pijlen te krijgen zijn (noem een killing arrow, rocket boom en de NL zinkpijlen voor mijn part). Maar er zijn ook genoeg flut-pijlen op de markt. En zo heel slecht vind ik ze ook nog niet eens. En dat ze sneller vergaan dan de normale pijlen is dan ook mooi meegenomen. Daarbij heb je ook niet het gedoe dat je naderhand overal die plastic dopjes terugvind van al ke pijlen....hoewel dat ook wel weer zijn charme heeft :p

En op zich valt 2,5 euro per pijl ook nog wel mee hoor..de killing arrow kost bijvoorbeeld ruim 3 euro per pijl.

Het eerste wat je zegt kan ik me wel in vinden Tiele87, maar de vergelijking die je maakt tussen milieuvriendelijk vuurwerk en de wenspijl vind ik een beetje raar.

Ah, zal proberen het wat duidelijker te verwoorden.

Voor mijn gevoel is de wenspijl na aftrek van 1 euro te duur geprijsd.

'The green zone' is voor mijn gevoel ook te duur geprijsd. Als milieuvriendelijkere stoffen in vuurwerk goedkoper zouden zijn, dan was dit namelijk al wel gebeurd.

Beide producten hebben een bepaald 'positief' doel voor ogen en zijn daarin dus uniek. De één een stichting, de ander een milieuvriendelijkere wereld.

Het is ook geen onbekend gegeven dat inkoopprijzen nogal verschillen van verkoopprijzen. Dan had ik deze producten liever een stukje goedkoper gezien, door minder marge op deze producten te nemen.

Maar goed, zoals ik al eerder zei: Om biologisch afbreekbare producten sta ik niet te springen, aangezien dit linkse partijen positief zou kunnen verrassen, met de gevolgen daarvan in onze portemonnee. :wink:

Ah, zal proberen het wat duidelijker te verwoorden.

Voor mijn gevoel is de wenspijl na aftrek van 1 euro te duur geprijsd.

'The green zone' is voor mijn gevoel ook te duur geprijsd. Als milieuvriendelijkere stoffen in vuurwerk goedkoper zouden zijn, dan was dit namelijk al wel gebeurd.

Beide producten hebben een bepaald 'positief' doel voor ogen en zijn daarin dus uniek. De één een stichting, de ander een milieuvriendelijkere wereld.

Het is ook geen onbekend gegeven dat inkoopprijzen nogal verschillen van verkoopprijzen. Dan had ik deze producten liever een stukje goedkoper gezien, door minder marge op deze producten te nemen.

Maar goed, zoals ik al eerder zei: Om biologisch afbreekbare producten sta ik niet te springen, aangezien dit linkse partijen positief zou kunnen verrassen, met de gevolgen daarvan in onze portemonnee. :wink:

Hier heb je een aardig punt.

Mooi discussie punt voor de algemene sectie btw;
''het steunen van met name linkse partijen dmv dit soort alternatieven, wat niet ten goede komt voor het vuurwerk.''

Uiteindelijk diep triest als je er over nadenkt, dat allemaal voor dat ene dagje in het jaar..

Back
Bovenaan