Duitsland

Je mag tot 25 kg de grens over nemen weet alleen niet of dat per persoon of per auto is..

Verder mag je ook geen knallers mee nemen want strijkers mogen zowiezo en die vierkante knalletje mogen ook niet want die heb ook als goed is een strijkkop..?

Je mag per persoon 25kilo meenemen en niet per auto en idd wat wimpie al zegt als meneer agent een slechte dag heeft neemt hij alles in, maar meestal laten ze je wel gaan als je even tekst en uitleg geeft wat je allemaal bij je hebt en voor wie ( jij zelf of meerdere personen )Het meeste knalvuurwerk doen ze moeilijk over zoals die groene klei strijkers ( ook die bij sierpakketten in zitten ) en kubus kanonslagen, over rotjes of de xxl variant ervan hebben ze bij mij nog nooit moeilijk gedaan, maar ook dat kan per agent verschillen.

En over keuring van het vuurwerk moet er idd een nederlandse beschrijving op staan, als het in het Duits beschreven staat van hoe en wat is het verboden.

Je mag per persoon 25kilo meenemen en niet per auto en idd wat wimpie al zegt als meneer agent een slechte dag heeft neemt hij alles in, maar meestal laten ze je wel gaan als je even tekst en uitleg geeft wat je allemaal bij je hebt en voor wie ( jij zelf of meerdere personen )Het meeste knalvuurwerk doen ze moeilijk over zoals die groene klei strijkers ( ook die bij sierpakketten in zitten ) en kubus kanonslagen, over rotjes of de xxl variant ervan hebben ze bij mij nog nooit moeilijk gedaan, maar ook dat kan per agent verschillen.

En over keuring van het vuurwerk moet er idd een nederlandse beschrijving op staan, als het in het Duits beschreven staat van hoe en wat is het verboden.

Het is misschien wel per persoon maar je mag maar 25 kilo in je auto hebben liggen,net als 25 kilo in je huis. Anders zou je 100 kilo kunnen halen in een auto als je met 4 man gaat halen. Dat gaat niet op,dus het is 25 kilo per auto. En over de regels halen in het buitenland, het is verboden, dat ze het toelaten is iets anders.

Eind volgende week komt de vuurwerkfolder van TRINKGUT uit.
vandaag nog in de winkel geweest en ff nagevraagd.
het gaat hier om ELMPT bij roermond over de grens

Even zoeken op google. Feuerwerk prospekt 2015 en dan kom je op een Duits forum, hier staan alle folders die nu al uit zijn in DE

Ik ga binnenkort (15 december) naar Dusseldorf. Enig idee of ik op de kerstmarkt wat kan vinden? Of is er een winkel/bedrijf die in Dusseldorf die het hele jaar door vuurwerk verkoopt?

Ik ga binnenkort (15 december) naar Dusseldorf. Enig idee of ik op de kerstmarkt wat kan vinden? Of is er een winkel/bedrijf die in Dusseldorf die het hele jaar door vuurwerk verkoopt?

Vuurwerk is in Duitsland op dezelfde dagen als in Nederland te koop.

weinig kans joh misschien een beetje categorie 1 vuurwerk , maar het echte vuurwerk pas te krijgen op 29 , 30 en 31 december

Iemand een idee in welke winkels ze Lesli in duitsland verkopen?
Ik kan niets vinden van verkooppunten op hun site.. :)
Alvast bedankt

Romano

Ik kan dit jaar helaas niet 's morgens vroeg om 7uur naar de Aldi gaan, ivm een Nederlandse bestelling. Ik moet dus iets later gaan (uurtje of 9/10), is het dan nog de moeite waard om iets verder DLD in te rijden? Woon zelf aan de grens bij Emmerich/Elten, maar is het om 10 uur nog de moeite waard of zijn alle Reno's dan al zo'n beetje op?

Ik kan dit jaar helaas niet 's morgens vroeg om 7uur naar de Aldi gaan, ivm een Nederlandse bestelling. Ik moet dus iets later gaan (uurtje of 9/10), is het dan nog de moeite waard om iets verder DLD in te rijden? Woon zelf aan de grens bij Emmerich/Elten, maar is het om 10 uur nog de moeite waard of zijn alle Reno's dan al zo'n beetje op?

Jazeker, dat is altijd te moeite waard. Ik doe dat altijd, alleen al om de Nederlanders te ontlopen. Want er lopen figuren tussen... En het assortiment is goed voorradig, want de Duitsers nemen maar enkele producten i.t.t. tot Nederlanders (en ikzelf dus ook ;)).

is het 30 dec nog waard eigelijjk.
Vanuit delft eind rijden niet echt je geld eruit halen dus.
Maar gezien de fotos moet het toch wel een ardige sfeer zijn.
En welke winkels aldi lidl of iets dergelijks adviseren jullie dan nog de 30 dec

Jazeker, dat is altijd te moeite waard. Ik doe dat altijd, alleen al om de Nederlanders te ontlopen. Want er lopen figuren tussen... En het assortiment is goed voorradig, want de Duitsers nemen maar enkele producten i.t.t. tot Nederlanders (en ikzelf dus ook ;)).

Ja, snap ik. Ik weet wat voor een figuren er rondlopen, maar met de bestellijsten heb je er niet echt last van. Ik doel er meer op dat er om 10 uur (dan is het wel rustig denkik, zijn de meeste NL'ers al weg) nog voldoende Reno's zijn. Wil er namelijk 24 halen

Was er vorig jaar pas de 30ste echt alles was gewoon op voorraad in grote hoeveelheden. :D
Wel jammer van die bestellijsten dat sfeertje van vroeger was geweldig vechten voor je spullen. :rolleyes::p

Back
Bovenaan