Duitsland

Mensen kleine tip zoals ik nu op het weerbericht kijk gaat het vriezen dus denk aan de winterbandjes want die zijn verplicht in Duitsland als het vriest of bij sneeuwval je kunt er een leuk bonnetje voor krijgen als je ze niet op je auto heb zitten heb er zelf jammer genoeg ervaring mee��

40 a 80 euro, valt wel mee. Maar let wel op bij een ongeval ben je niet verzekerd. Dus alle kosten voor je eigen

Hou er rekening mee dat dit de boete is per band. x 4 = .....

En niet alleen als er sneeuw ligt.
Duitsland heeft het over winterse omstandigheden.
Als het vriest dan heb je winterse omstandigheden dus winterbandjes verplicht.

Dat moet je zelf weten natuurlijk. Ik kan ook zeggen kom maar bij mij in Halle in de winkel . Met wat korting zit je bekant aan het zelfde.

In de regio Emmerich Kleef wordt wel veel gecontroleerd.
Ik kom zelf uit deze grensstreek en ik rij de laatste verkoopdagen zelf naar vuurwerkvisie in Elten om mijn voorraden aan te vullen.
Ik zorg wel dat ik mijn bandjes er onder heb liggen . Ben al zo vaak aangehouden.

Daarbij komt idd het feit dat als je een aanrijding krijgt ( ook al is het niet jou eigen schuld ) je opdraait voor de schade .
Geen winterbanden is altijd fout.

Bij winterse omstandigheden is het gebruik van banden met wintereigenschappen verplicht. De verplichting in Duitsland is dus niet gebonden aan een bepaalde periode of gebied, maar aan de omstandigheden ter plaatse. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Heb je geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis. Winterbanden zijn banden met het sneeuwvlok-symbool. Het symbool M+S banden is niet beschermd, maar is in Duitsland toegestaan. Dat geldt ook voor all seasonbanden. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt tenminste 4 mm

Bij winterse omstandigheden is het gebruik van banden met wintereigenschappen verplicht. De verplichting in Duitsland is dus niet gebonden aan een bepaalde periode of gebied, maar aan de omstandigheden ter plaatse. Raadpleeg hiervoor het weerbericht. Heb je geen winterbanden? Blijf dan bij (verwachte) gladheid, ijzel of sneeuw thuis. Winterbanden zijn banden met het sneeuwvlok-symbool. Het symbool M+S banden is niet beschermd, maar is in Duitsland toegestaan. Dat geldt ook voor all seasonbanden. Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt tenminste 4 mm

Bedankt voor deze nuttige samenvatting en heel volledige omschrijving !
Ga zometeen even kijken. Ik weet dat ik geen winterbanden heb, maar of ik M+S / all-season en het aanbevolen profiel heb weet ik niet.

Is er iemand bekend met de Lesli Böse Nachbarin, Schwester en Schwiegermutter?
Zijn dit aanraders met een redelijkse burstknal?

Dat kan niemand zeggen,maar gezien de afgelopen jaren zal je een heel stuk Duitsland in moeten rijden wil je nog wat hebben.

Dat valt wel mee hoor gewoon dorpje verder pakken inplaats van die grens plaatsen denk dat 75 a 80% van de nederlanders de grens plaatsen pakt.

vaak kun je het beste gewoon aan de grensstreken daar werken ze met bestellijsten en is de kans dat het product uit verkocht is zeer klein!

Ik ga ook elk jaar naar Duitsland maar ik twijfel nu omdat ik geen winterbanden heb.
Het vriest nu momenteel al - 4 graden.
De boete is 80 euro als je word aangehouden.
Hoe groot zou de pakkans zijn.

Back
Bovenaan