Duitsland

Toondertijd was het volgens mij ook 1.1 want het werd gezien als munitie en dat valt onder 1.1

Ik heb ze vroeger heel veel gehad. Ik had ze met 4gr nem. Dat zijn nu de Zink 533. Nu vallen ze onder kat 4 en zijn verboden in duitsland tenzij je een vergunning hebt. Je kunt er nog wel aankomen maar dan via speciale adresjes.Alleen als je gepakt wordt met het pistool kun je een nachtje in de cel doorbrengen en een boete van 600 euro. (heeft mijn broer al meegemaakt hahaha). Dat was wel ***lig op oud jaars nacht. Ik kan me niet herinneren dat ze 1.1G waren. Ik denk eerder 1.3G, was destijds vanaf 18 jaar te verkrijgen bij de wapenhandelaar.

EDIT:

Deutschland

Vogelschreck ist in Deutschland pyrotechnische Munition der Klasse BAM - PMII. Lose abgepackt fallen sie unter der Lagergruppenverordnung in die Lagergruppe 1.1G, einzeln verpackt sind sie der Gruppe 1.3 zugeordnet. Entgegen den Gegenständen der Klasse BAM - PMI ist der Abschuss von Vogelschreck zu Silvester ohne entsprechende Genehmigung nicht zulässig. Vogelschreck sind Munitions-Erwerbsscheinpflichtig.

Hallo, ik ben op zoek naar een goeie winkel over de grens bij Leer. Had zelf al Pyrostation gevonden in Oldenburg. Bedoel een gewone shop, dus niet een Aldi of Lidl enzo. Heeft iemand een goeie tip, en wie heeft er ervaring met Pyrostation en online daar bestellen?

Heeft iemand nog tips qua vuurwerkwinkels als je in Twente de grens overrijdt, en die de laatste drie dagen vuurwerk verkopen(omgeving Munster/Osnabruck/Rheine)? Doel dan niet op de Lidl, Aldi, Kaufland en Posten Borse, maar meer de losse verkoop van groothandels/importeurs.

Vorig jaar bij Toschpyro in Osnabruck geweest maar dat viel behoorlijk tegen qua losse verkoop.
Las vorig jaar ook iets van een Weco doosverkoop, maar zou echt niet meer weten waar dat gehouden wordt.

Heeft iemand nog tips qua vuurwerkwinkels als je in Twente de grens overrijdt, en die de laatste drie dagen vuurwerk verkopen(omgeving Munster/Osnabruck/Rheine)? Doel dan niet op de Lidl, Aldi, Kaufland en Posten Borse, maar meer de losse verkoop van groothandels/importeurs.

Vorig jaar bij Toschpyro in Osnabruck geweest maar dat viel behoorlijk tegen qua losse verkoop.
Las vorig jaar ook iets van een Weco doosverkoop, maar zou echt niet meer weten waar dat gehouden wordt.

Die Fabrieksverkauf wat jij bedoelt is bij de Weco fabriek. Google maar eens op Fabrieksverkauf! :)

bij toschpyro is het makkelijker om van tevoren te bestellen dan heb je meer keuze daar dan met de losse verkoopdagen

ja klopt, dat wist ik, maar had toen de hoop dat ze wel iets meer als losse verkoop hadden.
Ik vind het juist de charme van het shoppen in Duitsland om in onbekende plaatsen iets leuks tegen te komen en niet vantevoren te bestellen en je doos met vuurwerk op te halen.

We maken er altijd een dagje uit van :)

Normaal gezien ga ik vooral naar de Duitse supermarktketens als de Lidl, Aldi en de Kaufland. het grootste deel van mijn collectie bestaat dan uit Weco/Helios vuurwerk. Over de andere Duitse merken zoals Keller en Comet ben ik niet zo te spreken. Nu is mijn vraag, verkopen ze ook Panda vuurwerk bij een Duitse discounter?

Toom bouwmarkt heeft normaal enkele Panda producten , maar meestal dezelfde sjizzel als Keller en Comet waar ik zelf ook niet zo warm van wordt .
Weco/Helios is kwa prijs/kwaliteit het beste , maar het moet dan weer per grote aantallen tegelijk wegbranden om de WOWW-factor te behalen. (mijn mening)
Ik gebruik het vooral als aanvulling tijdens de show en om een knettergekke finale te bereiken .

Back
Bovenaan