Duitsland

Ik ben gisteren ochtend 8:00 in meppen geweest eerst bij de aldi geweest daarna naar de Posten Borse en toen nog even bij de Lidl langs geweest.
Bij de aldi was het niet super druk ik denk 8 man bij het vuurwerk. bij de Posten Borse was niks te doen kon zo alles pakken wat ik wilde.
Toen naar de Lidl daar was het best druk allemaal graaiende nederlanders.
Heb alles kunnen krijgen wat ik wilde:

Aldi
10x Weco Poison
2x Nico Titan powershots
2x Weco kopernikus
2x Weco van Gogh

Lidl
6x Weco Aligator
1x Weco Ocean of Lights
2x Weco Laser
2x Weco „Power Box“

Posten borse
2x Helios Phoenix

Totaal 120 euro kwijt ongeveer denk dat ik zeker het dubbele kwijt was geweest in Nederland

Ik vond het vrij rustig in Duitsland dit jaar.

Iemand nog last gehad van grenscontroles? Las en zag verschillende controles in omgeving Twente.

Ze stonden gisteren vrijwel overal tussen Ter Apel en Winterswijk. Sowieso op de grote grensovergangen. Op de kleinere plekken waren het vliegende controles (uurtje staan, dan verderop weer een uurtje, etc). Volgens RTV Oost hebben ze slechts 100kg in beslag genomen. Lijkt me een nogal waardeloze 'score' voor zo'n groots opgezette grenscontrole.

iemand die ik ken is gister aangehouden bij de grensovergang bij enschede.Het vuurwerk is vastgelegd op foto's en mocht het houden en doorrijden. ( Er is hem eerst gevraagd of hij illegaal vuurwerk bij zich had, hij antwoorde met aldi vuurwerk)Er was hem verteld dat als hij meer dan 50 kg bij zich had een boete kreeg van 4000 euro
50 Kilo toestaan is op zich vreemd, aangezien het in NL sowieso max maar 25kg is. En een boete van 4000 lijkt me nogal uit verhouding voor de overtreding, maar goed, ik weet het niet zeker.

Vanmiddag in Uelsen geweest, er was niet echt veel.
Heb dit kunnen scoren:

- Black Ice
- Uranus
- Moonwalk
- Power Box

Helaas was de Aligator er niet meer.. Black ice daarvan lag het hele schap gewoon vol bij de Lidl.
K & K Markt had niet zoveel bijzonders daar dus niets gekocht. En Grenzlandmarkt was me te druk.

Tevens ook geen controles gezien.

Laatst bewerkt:
vandaag ook weer even een tripje gemaakt naar duitsland.
rond half negen aangekomen in Bunde, meteen door gereden hier was het al zo ontzettend druk.
doorgereden naar Leer (emsland centre), dit biedt parkeerplaats voor ong 750 auto's vorige jaren

is mij net zo vergaan alleen ben ik doorgereden naar weener hier was het ook ontzettend rustig..
net over de grens bij nieuweschans wel staande gehouden door 2 erg nieuwsgierige heren...... na het laten zien van het vuurwerk mocht ik doorrijden.........

Dit jaar niet kunnen gaan want begon vrijdag ochtend beetje hoesten en koud, en om 12 uur zat ik al te kotsen ect, dus gisteren lekker in bed blijven liggen en iemand gevraagd om mijn
bestelling op tehalen in NL.

MAar wat ik van mensen hoorde dat hier geen controle had gestaan (grensovergangen Groningen)

Ten eerste beterschap slofrotjes.
Ten tweede. zoals altijd bij nieuweschans de grens over en weer geen enkele wout gezieb

Ik was gister bij lidl in oberhausen, daar geen nederlander te bekennen en de schappen lagen nog allemaal bommetje vol.

Ik ben gister naar Geldern geweest. Lekker rustig, alles wa nog op voorraad en de Aldi/Lidl/Kaufland/Rewe lekker dicht bij elkaar. Volgend jaar rij ik weer gewoon rustig op de 2e verkoopdag naar Geldern.

Ja dat kan. Heten reibkopfknallers. Alleen daar zit geen flashkruit in zoals in Belgie, maar buskruit als bij Nederlandse rotjes. Het meenemen van strijkers naar Nederland is vanwege de strijkkop verboden. Knal valt trouwens tegen.

Na het succes in geilenkirchen waar geen kip te bekennen was, ben ik terug geweest met paar vrienden.
BIZAR genoeg hadden ze alles netjes op voorraad!!

1E DAG:
ALDI:
5 x reno
7 x miami
8 x monte carlo
3 x Sydney pijlen
1 x excalibur
2 x kapstadt

LIDL:
1 x titanium
6 x Aligator
3 x Black ice
4 x moonwalk
3 x fire fighter
2 x uranus
2 x speedbombs pijlen

KAUFLAND:
5 x dragon fire
7 x black arrow

2E DAG

ALDI:
3 x toronto
1 x Miami
5 x reno

LIDL:
1 x Black ice
4 x aligator
2 x Powerbox

Paar ribben uit mijn lijf ... Maar goed. De kleintjes zijn er ook al dol op!

Iemand toevallig geweest bij de LIDL in Selfkant/Tüddern (vlakbij de grens in Sittard)? Hoe is 't hier met de drukte/voorraad? Wil er morgen om 08:00uur zijn om eventueel een Blackice nog te scoren

Ja dat kan. Heten reibkopfknallers. Alleen daar zit geen flashkruit in zoals in Belgie, maar buskruit als bij Nederlandse rotjes. Het meenemen van strijkers naar Nederland is vanwege de strijkkop verboden. Knal valt trouwens tegen.

Volgens mij kun je die in Duitsland ook neit meer krijgen. Heb ze 2 of 3 jaar geleden voor het laatst gezien en staat me iets van bij dat ze ook in duitsland niet meer verkocht mochten worden

Back
Bovenaan