Duitsland

Sla denk ik maar eens een jaar Duitsland over. Als ik ga is het alleen voor de sfeer en eventueel de laser fontein ...
Vind de rest van het vuurwerk goedkoop, maar vaak niet bijzonder.

vandaag ook weer even een tripje gemaakt naar duitsland.
rond half negen aangekomen in Bunde, meteen door gereden hier was het al zo ontzettend druk.
doorgereden naar Leer (emsland centre), dit biedt parkeerplaats voor ong 750 auto's vorige jaren nooit geen plek kunnen vinden en nu?? er stonden 10 auto's.
eerst maar even naar de Aldi gereden erachter, hier waren 2 kippen en één hond.
hier wat pijlenpakketen, 7x poison, 2x neptun, 1x gladiator en 1 barracuda meegenomen.
toen naar de familia gegaan, vorige jaren stond je hier al vroeg in een rij van ong een uur wachttijd dit jaar konden we meteen met ons karretje aanschikken. ook hier wat pijlen meegenomen.
na het boodschappen doen (drank etc), nog even 500 meter doorgereden waarna we bij de lidl nog 2x alligator, 2x laser en wat knal spul voor me zwagertje. al met al met geweld de kofferbak dicht moeten doen, na nog 3 tray redbull en shit gehaald te hebben zijn we weer terug gegaan.
drukte?? ja direct over de grens, 10 km verder alle rust en amper een persoon gezien

Ik ben niet naar Bocholt gereden maar naar Rhede scheelt 10 minuten maar er was niks te doen.
Conclusie rij iets verder of ga naar een klein plaatsje dan is er nog genoeg te koop

Net ook in Duitsland geweest. Om half 7 bij de Lidl voor de deur in Nordhorn, en er was niemand. om 6:50 deuren open, alles op m'n gemak kunnen pakken. Toen we weggingen rond half 8 nog steeds niemand, vorige jaren wel anders.

totaal meegenomen:

8x Alligator
1x black ice
3x laser
2x moonwalk
1x powerbox

Ik vond het vrij rustig in Duitsland dit jaar.

Iemand nog last gehad van grenscontroles? Las en zag verschillende controles in omgeving Twente.

Ik vond het vrij rustig in Duitsland dit jaar.

Iemand nog last gehad van grenscontroles? Las en zag verschillende controles in omgeving Twente.

hoiiii...

iemand die ik ken is gister aangehouden bij de grensovergang bij enschede.Het vuurwerk is vastgelegd op foto's en mocht het houden en doorrijden. ( Er is hem eerst gevraagd of hij illegaal vuurwerk bij zich had, hij antwoorde met aldi vuurwerk)Er was hem verteld dat als hij meer dan 50 kg bij zich had een boete kreeg van 4000 euro..... klopt dit, iemand hier ervaring mee???
Ik zelf ben gegaan via arnhem/kleef en heb wel controle gezien maar ze waren niet actief.

Ik hoor jullie reacties wel en succes met het shoppen

Ach risico van het halen van illegaal vuurwerk.
De pakkans is zeer klein vind ik zelf dus wel de moeite waard.
Gewoon halen en genieten, ben je gepakt jammer dan volgende keer beter.

hoiiii...

iemand die ik ken is gister aangehouden bij de grensovergang bij enschede.Het vuurwerk is vastgelegd op foto's en mocht het houden en doorrijden. ( Er is hem eerst gevraagd of hij illegaal vuurwerk bij zich had, hij antwoorde met aldi vuurwerk)Er was hem verteld dat als hij meer dan 50 kg bij zich had een boete kreeg van 4000 euro..... klopt dit, iemand hier ervaring mee???
Ik zelf ben gegaan via arnhem/kleef en heb wel controle gezien maar ze waren niet actief.

Ik hoor jullie reacties wel en succes met het shoppen

Apart verhaal weer. Wat zal hun doel zijn? Inzicht krijgen in wat er over de grens gaat, of de handelaren eruit vissen? En dat met die foto's.. Idioot zeg willen ze later alles gaan kijken?

Wbt die 4000 euro boete; geloof ik niks van.

Ach risico van het halen van illegaal vuurwerk.
De pakkans is zeer klein vind ik zelf dus wel de moeite waard.
Gewoon halen en genieten, ben je gepakt jammer dan volgende keer beter.

Heeft niks met risico oid te maken, ik vraag me af waarom dit jaar opeens zo streng. Heel Twente loopt uit om vuurwerk uit Duitsland te halen en het wordt normaal gesproken gewoon gedoogd zonder enige vorm van grenscontrole(op bestelbusjes en vrachtwagens na dan). Heb het er wel is met verscheidende agenten over gehad, en die beaamde het gedoog verhaal.

Hier nog een foto van de kartonnen achter kaufland
image.jpg
En nog de drukte in de kaufland

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    159,4 KB · Weergaven: 0
Een vriend van mij is ook gegaan op verzoek van mij. Half 7 eruit, 8 uur bij de Aldi. Ze hadden weinig verschillende dingen zei hij, wel veel en goedkoop.
Voor 78 gekocht, 5 reno's, wat monte carlo's, zo'n doorlont ding en nog wat.
Ben benieuwd wat hij ervan vind.

Back
Bovenaan