Duitsland

Is het overigens zo dat alle filialen van LIDL, Aldi enz. in Duitsland vuurwerk verkopen? Ik zoek namelijk naar vuurwerkadressen over de grens bij Midden- en Zuid-Limburg. :)

Is het overigens zo dat alle filialen van LIDL, Aldi enz. in Duitsland vuurwerk verkopen? Ik zoek namelijk naar vuurwerkadressen over de grens bij Midden- en Zuid-Limburg. :)

Ja alle filialen,alleen er zit wel verschil in aldi sud heeft een ander assortiment dan aldi nord.

Ja alle filialen,alleen er zit wel verschil in aldi sud heeft een ander assortiment dan aldi nord.
Bedankt voor die info. Zo te zien moet ik bij de Aldi Sud zijn. Is het bekend wat de verschillen ongeveer zijn? Ik wil dit jaar namelijk de goedkope potjes van onder andere Weco zien te bemachtigen, zoals vele anderen. :D

Zijn er ook winkels bij de grens die online voorverkoop hebben en waar vervolgens op 29 decemer afgehaald kan worden? Dit zijn dan niet de supermarkten, maar misschien zijn er bekende winkels.

Als je naar echte vuurwerkshops gaat, ben je meestal wel een stukje duurder uit, ik zou zeggen, niet doen. De folders van de beide aldi's zou je ff bij de concurrent moeten kijken, of dat een lid hier nog wat heeft ;)

zijn die weco strijkers nog ergens te krijgen ik kon ze vorigjaar niet meer krijgen bij een grenzelland met die schnitzel snack bar er tegen over :)

Bedankt voor die info. Zo te zien moet ik bij de Aldi Sud zijn. Is het bekend wat de verschillen ongeveer zijn? Ik wil dit jaar namelijk de goedkope potjes van onder andere Weco zien te bemachtigen, zoals vele anderen. :D

Zijn er ook winkels bij de grens die online voorverkoop hebben en waar vervolgens op 29 decemer afgehaald kan worden? Dit zijn dan niet de supermarkten, maar misschien zijn er bekende winkels.

aldi sud heeft inderdaad een beter assortiment.Voor weco potjes kan je het beste bij de lidl zijn.

Ik weet niet echt waar ik deze vraag moet stellen dus doe ik het hier maar!
Vanaf wanneer verkopen ze in Duitsland vuurwerk?
Afgelopen jaar kon ik de 26e al halen in Oostenrijk, maar is dit in Duitsland ook het geval?

Ik weet niet echt waar ik deze vraag moet stellen dus doe ik het hier maar!
Vanaf wanneer verkopen ze in Duitsland vuurwerk?
Afgelopen jaar kon ik de 26e al halen in Oostenrijk, maar is dit in Duitsland ook het geval?

nee net zoals in nederland kan je alleen in duitsland op de 29e 30e en de 31e vuurwerk halen.
oostenrijk heeft dan waarschijnlijk andere regelgeving m.b.t vuurwerk verkoop

nee net zoals in nederland kan je alleen in duitsland op de 29e 30e en de 31e vuurwerk halen.
oostenrijk heeft dan waarschijnlijk andere regelgeving m.b.t vuurwerk verkoop

Oke bedankt, nouja zo veel mooier vind ik het vuurwerk niet eens bij de oosterburen, dus dan haal ik lekker in Nederland:wink:

Oke bedankt, nouja zo veel mooier vind ik het vuurwerk niet eens bij de oosterburen, dus dan haal ik lekker in Nederland:wink:
Het gaat vooral om de prijs van de producten. En ik denk dat ze vooral in doorlontprojecten tot hun recht komen. Als ik het goed heb mogen de potjes in Duitsland geen flash bevatten en dus wordt alles met buskruit gemaakt. Daardoor is de burst minder hard en zijn er ook maar kleinere effecten mogelijk. Dus als je zo'n potje los afsteekt is het niet zo'n spektakel. :)

Bovenstaande weet ik allemaal niet zeker, ik ga dit jaar zelf ook voor de eerste keer.

Het gaat vooral om de prijs van de producten. En ik denk dat ze vooral in doorlontprojecten tot hun recht komen. Als ik het goed heb mogen de potjes in Duitsland geen flash bevatten en dus wordt alles met buskruit gemaakt. Daardoor is de burst minder hard en zijn er ook maar kleinere effecten mogelijk. Dus als je zo'n potje los afsteekt is het niet zo'n spektakel. :)

Bovenstaande weet ik allemaal niet zeker, ik ga dit jaar zelf ook voor de eerste keer.

Ik ben gek van de weco detonater. Een heel klein potje maar je schrikt wat eruit komt!! Het is echt niet minder dan sommige nederlandse producten hoor..is mijn mening in ieder geval..groetjes

Hallo iedereen,

Heb een vraag, een die misschien hier niet gesteld moet worden, maar doe het toch maar.

Welke vuurwerkwinkel raden jullie me aan als ik vanaf Arnhem rijd in Duitsland? (Kan ik even orienteren, niet dat ik echt ga, dat is nog niet zeker).

Mag zover als Essen zijn, maar t best is net over de grens.

Net over de grens bij zevenaar heb je de winkel van hayo wolf zitten. In Elten die hebben een grote collectie en zijn erg klantvriendelijk en behulpzaam. Hier is hun site http://www.vuurwerk24.eu/ik ben hier nou 2 jaar geweest voor wat spulletjes, en ga dit jaar ook zeker weer langs.

Heb hier wat berichten verwijderd!

Knalpatronen worden niet meer verkocht in Duitsland. Tevens mogen zo ook niet meer op vuurwerkcrew besproken worden aangezien het onder de wapen en munutie wet valt.

Ontopic

iemand wel eens in Materborn bij kleve geweest om vw te kopen?

Gezien het overweldige aantal reacties :sad: lijkt het er niet op dat er weleens iemand geweest is berghe. Ik weet wel het e.e.a. over Kranenburg, Wyler en Kleve. Kan ik je ergens mee helpen?

Back
Bovenaan