Duitsland

De volgende Duitse advertentie is gespot. Deze keer is het reclame van de firma Knauber, een bouwmarkt-keten in de regio Bonn. Vooral interessant voor VWC'ers uit Zuid-NL of als je er in de laatste dagen van het jaar toevallig langskomt. Voor mij is het dit jaar de eerste keer dat ik een Weco 500gr. pot in een folder zie staan:

knauber_folder.jpg

En een link naar een filmpje van de nieuwe 500gr. Voodoo Star van Weco!

Laatst bewerkt:
weet iemand of er een vuurwerkwinkel in keulen/köln zit??

Ja, de Lidl en de Aldi verkopen zo ie zo vuurwerk.
Die zullen ook in Keulen zitten.
Ook zijn er andere winkel ketens die vuurwerk verkopen, maar ik niet welke.

Als je net de grens over rijdt bij Arnhem, daar zit ook een vuurwerk winkel.
Maar deze schijnt wel Nederlandse prijzen te vragen.
Ik weet even niet, in welke plaats hij zit.
Maar dat weten anderen wel.

In grensplaatsen zoals Elten, Emmerich, Wyler en Kranenburg zitten naast Duitse vuurwerkverkoopbedrijven zelfs Nederlandse bedrijven die Duits vuurwerk verkopen en soms zelfs NL-producten tegen lagere prijzen. Ff zoeken in Google op deze plaatsnamen i.c.m. de kreet vuurwerk levert voldoende resultaten op bijv. de Vuurwerkstunthal die zowel in Elst (NL) als in Wyler (Dld) zitten. Zij hebben zelfs een aparte NL- en Dld-folder. Een link naar hun website vind je hier. Een ander voorbeeld is de Vuurwerkshop.de

Winkels in de regio Köln ken ik helaas niet.

Laatst bewerkt:
Ik heb me een ongeluk gezocht, maar kon hier op het forum geen Lidl en Aldi folders vinden van vorig jaar... iemand die een linkje of een exemplaar heeft? Wil de prijzen wel eens definitief kunnen vergelijken met die van Toschpyro :)

De volgende Duitse folder is verschenen, deze keer van de Edeka. Zij verkopen voornamelijk producten van Nico.

edeka_folder_2010_deel_i.jpg

edeka_folder_2010_deel_ii.jpg

Voor de online-folder klik je op deze link.

Laatst bewerkt:
Zie ik daar een 500grams cake staan voor nog geen 18,- euro?

25330 Max. Power Explosion

Die Neue Liga! 500 Gramm
Netto-Explosiv-Masse! Mehr darf keiner!

36 Schuss-Groß-Batterie, nacheinander zündend, mit ultralaut zerlegenden riesigen
Effekt-Buketts mit unzähligen roten Sternen mit Silber-Glitzer, gelben Sternen mit Grün-
Glitzer, grünen Sternen mit Gold-Glitzer oder silbernen Sternen mit Rot-Glitzer, gefolgt von einem großartigen Finale aus goldenen
Chrysanthemen-Effekten.
Effektdauer: ca. 30 Sek.
Effekthöhe: ca. 40 Meter
Kaliber: 30 mm

500gram, 36 schoten en 1,2inch. Oftewel, net als elk ander Nederlands maximaal gevulde 36shots cake. Belachelijk goedkoop.

500gram, 36 schoten en 1,2inch. Oftewel, net als elk ander Nederlands maximaal gevulde 36shots cake. Belachelijk goedkoop.

Of nederland is eigenlijk belachelijk duur met zijn 500 gram cackes..... denk dat dat eerder het geval is ;)

Wel jammer dat dat hier niet kan....

Groeten Andre

Zie ik daar een 500grams cake staan voor nog geen 18,- euro? 25330 Max. Power Explosion. 500gram, 36 schoten en 1,2inch. Oftewel, net als elk ander Nederlands maximaal gevulde 36shots cake. Belachelijk goedkoop.

Ik heb mij inmiddels laten vertellen dat de Max. Power Explosion van Nico een omlabeling is van de 500gr. pot Out of Limits. Filmpje:

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Laatst bewerkt:
Gisteravond was er van de bekende Duitse bouwketen Hagebau een demo waarbij de nieuwe prijslijst van die winkel is meegegeven. Nog geen folder maar die komt binnenkort. Hier dus alvast wat voorpret:

attachment.php

Kent iemand een winkel in de buurt van Bocholt(duitsland) en Emmerich? ga langs beide...

btw mijn oom ging weleens naar de praxis daar in duitsland en die naam ook gewoon het hele jaar door vuurwerk mee?

Laatst bewerkt:
Hmmm niemand die een winkel weet in de buurt van bocholt ?

Hmm, Google is kennelijk lastig te gebruiken :wink:. Ik heb het volgende voor je gevonden, Bocholt heeft o.a. deze winkels die van 29 t/m 31-12 vuurwerk verkopen:

- Aldi
- Lidl
- Hagebau Frieling (zie lijst hierboven)
- Real
- Praktiker Baumarkt
- Baucenter Geukes
- Enz.

Als je in december via Google naar deze winkels in Bocholt zoekt dan zul je ongetwijfeld ook meer over hun vuurwerk-assortiment terug kunnen vinden. De Aldi- en Lidl-folders komen zoals bekend meestal pas rond de Kerst. Maar er zijn dus genoeg winkels!

Oh ja, het hoofdkantoor van Lesli voor de Duitse markt zit toevallig ook in Bocholt...

Back
Bovenaan