Dringen in Duitsland..?

ja misschien bedoel je die weco trektouwtjes. :D
Nee eventjes serieus, dat zijn vast die kubussen maar die zijn waardeloos uit Duitsland (de legale versie dan)

hebben ze het hele jaar door controles? ,of is dat alleen maar de laatste 3 dagen?
want sommige winkels verkopen in duitsland door het hele jaar heen wel wat vuurwerk.

Hattemer beboet vanwege aankoop Duits vuurwerk

HATTEM/ZUTPHEN - De 44-jarige G.W. uit Hattem had in een impuls wat vuurwerk gekocht in Duitsland. Hij werd op 22 december vorig jaar gesnapt met het vuurwerk en de politie zag dat de knallers niet aan de Nederlandse eisen voldeden.

W. vertelde de economische politierechter in Zutphen dat hij wel vaker boodschappen deed in Duitsland en dat hij dacht dat de regels voor vuurwerk in alle Europese landen gelijk waren. De strijkers, flowerbeds en de Romeinse kaars die hij had gekocht, hadden geen stickers dat ze voor particulier gebruik waren. Ook stonden de normale waarschuwingen voor de gebruiker er niet op.

W. vertelde dat hij daar niets van wist en dat hij dacht dat het vuurwerk in Nederland ook al te koop was rond die tijd.

De rechter vond dit echter erg naïef, omdat het vuurwerk in Nederland altijd pas twee dagen voor nieuwjaar wordt verkocht. "Vroeger kon je het altijd twee weken van te voren kopen", bracht W. daar tegenin.

De officier van justitie eiste 1000 euro boete, waarvan 400 euro voorwaardelijk.

De economische politierechter vond een groter voorwaardelijk deel op zijn plaats. Hij legde 1000 euro boete op, waarvan 500 euro voorwaardelijk.

bron:
http://www.destentor.nl/veluwenoord/

ik ben vorig jaar naar gronau gereden, lekker dagje rondlopen met een maatje en iedere winkel in waar ze vuurwerk verkochten.
Schlecker, lidl, aldi, miss etam(!!!):bonk: en nog wat kleding zaken en een soort van kruidvat...
Geweldig en allemaal spot goedkoop.
Cracklingcandles die 10 schoten crackling met knal produceren voor maar 1,50 p/s!
daar vragen ze hier 5 euro voor!
Ik heb er een zooi cakes gehaald en 2 pijlen pakketten...
voor ongeveer 80 euro.
Ik moest 2 keer naar de auto lopen samen met mijn maat om alles te verslepen hahahaha...

goed spul en weinig geld!!!
dit jaar weer:bye:

Ja kben dit jaar ook van plan om met trein nr gronau te gaan maar word er nog gecontrolleerd ofzo? eind november? of gebeurd dat verder niet?

I.d.d. net als in Nederland alleen de laatste 3 dagen van het jaar.

Ik ben de afgelopen 2 jaar naar Duitsland geweest voor vuurwerk en ben één keer bij de grens gecontroleerd.
Ik scheet bagger natuurlijk, maar ze konden mij niets maken omdat op veel vuurwerk in Duitsland ook een Nederlandse gebruiksaanwijzing staat en dit mag je gewoon invoeren (max. 10 kilo per persoon)

Als je je vuurwerk in tassen of dozen doet moet je het vuurwerk met Nederlandse gebruiksaanwijzing bovenop leggen.....:wink:
Bij mij keken ze tenminste alleen daarnaar, hadden ze alles eruit gehaald dan hadden ze ook nog 2 doosjes Corsair strijkers gevonden.....:D

En als je dit te link vindt, moet je gewoon met het openbaar vervoer gaan, sporttasje mee en inladen maar!!!
Lijkt mij sterk dat je dan gecontroleerd wordt, ze zullen toch niet een bus of trein stilzetten voor controle.

Laatst bewerkt:
hee jongens tnx voor informatie
ik ga zelf ook

maar ik begrijp het niet ..

wanneer is het er nou de 28ste of de 29ste ? :bonk:

ik neem dan aan van wel ...

maar weet je dus zeker dat vrijdag 28 december ze in duitsland al vuurwerk verkopen ?

want dan wil ik namelijk rond 9 uur gaan ofzo :)

alvast tnx

Neem aan van wle anders inschijven voor de lidl of aldi nieuwsbrief dan krijg je het wel in de mail waneer ze verkopen.

ik heb daar niet zon krantje van..

maar ja ik denk wel dat ze al de 28ste verkopen .. ik ga dan gewoon vroeg in de ochtend..

MISSCHIEN EEN REPLY VAN IEMAND DIE ER VORIG JAAR OOK GEWEEST IS ZODAT IK HET ZEKER WEET ? :) :idea:

Hoi hoi,

Gerwin heeft hier ervaring in. Dan zou je het aan hem kunnen vragen. Zie ook zijn topic over het Duitse vuurwerk legaal in Nederland hier!

Jha ben vorig jaar geweest en ze doen daar niet aan voorverkoop meeste winkels maken pas een week voor oud en nieuw reclame. Gewoon heen gaan een het beste er van hopen. Ook hier gelden de regels in nederland.

Max 10 kilo
allen de laatste dagen in het jaar 2007 = 28/29/31 dec
Knal vuurwerk is verboden in nederland dus mag je ook neit vervoeren.
Voor al het andere geld dat er een keuringsnummer + nederlands tallige handleiding opmoet zitten.

1 van de grote voordelen van duitsland is de lage prijzen van het vuurwerk :)

Zoals het letterlijk in de wet staat is dit!!!

Het kopen van vuurwerk in het buitenland is dus alleen toegestaan als het gaat om consumentenvuuwerk:

dat aan de eisen voldoet (moet dus bijv. ook voorzien zijn van Nederlandse handleiding en opschrift "Geschikt voor particulier gebruik");
en niet meer dan 10 kg ;
dat in de Nederlandse verkoopperiode over de grens wordt gebracht.

Laatst bewerkt:
tnx jonge

maar staat er op het meeste duitse siervuurwerk ( potten etc. )
geschikt voor particulier gebruik dan ?
of is dat maar heel af en toe ? :)

later

Back
Bovenaan