Elk jaar blijft het leuk om van een aantal single-shots een klein projectje te bouwen.
Dit is dan weer leuk om de dag mee te starten, bv als het 10 uur is.
Ik zal jullie laten zien hoe ik dit meestal doe.
Om te beginnen ga ik op zoek naar een geschikte lat waar ik de single shots op ga monteren. Belangrijk is dat je deze niet te smal en te dun kiest, een bredere lat werkt prettiger maar daarover zometeen meer. Mijn keuze is een lat van 10-15 cm breed.
De lengte bepaal ik door te bekijken hoeveel single shots ik heb.
Zijn dit er bijvoorbeeld 60, dan wordt de lengte de afstand van 30 single-shots naast elkaar, er komen dus 2 rijen op de plank uiteindelijk.
Hierna start ik met de single-shots klaar te maken. Dat wil zeggen de plakbandjes van de lonten, daarna plak ik elke lont opnieuw af met schilderstape. Zo verdraaien ze niet en kunnen er niet uitvallen. Tevens wordt elk lontje klein beetje ingekort dit voor een betere ontbranding.
Als alle single shots zijn gedaan, kunnen deze op de lat geplaatst worden.
Hoe gaan we dit doen? Simpel. Enige wat we nodig hebbben is een rol ducktape.
Zorg dat de volledige bovenzijde van je plank is bedekt met ducktape, die met de plakkant naar boven zit. Als je eerst 1 kant doet kun je het geheel mooi straktrekken en uiteindelijk vastzetten aan de andere zijde
Vervolgens kun je beginnen met het plaatsen van de single shots.
Je kunt ze op alle afstanden plaatsen, gewoon even aandrukken en ze zijn ook zo weer los te trekken. Je kan blijven verschuiven net zolang tot het voor jou optimaal is.
Op bovenstaande foto is het goed te zien. Plaats telkens 2 ss en zet deze gelijk vast.
Dit kun je weer doen door een stuk tape overdwars te trekken, over de voetjes vd shocks.
Heb je voldoende afstand tussen de voetjes dan kun je ook eerst alle ss plaatsen, daarna overdwars vastzetten. Heb je die ruimte niet, werk dan telkens per 2 ss verder anders moet je ontzettend gaan zitten klooien.
Verder zet ik elke lont vast op minimaal 2 plekken. Lijkt veel werk maar alles gaat aan, 100%. Het eindsresultaat werkt altijd prima en ziet er ook strak uit.
Voor mij is dit de fijnste manier om te werken met single shots, hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad.
Gr