Doorlont projecten - Foto's

Grappig filmpje, die ene mat (2:56) klinkt net of er een afwasbak met water leeg loopt :p
Hoeveel woog dat pijlenrek wel niet? Ziet er vrij klein uit voor al die pijlen :p

ja ik weet ook niet wat er gebeurde met het geluid wat dat pijlenrek woog geen idee maa hij staat wel goed vast op de grond ''ziet er vrij klein uit voor die pijlen'' ik snap je niet je bedoeld wat een kleine pijlen voor zo'n groot rek?? nou valt ook wel mee ik ga hem waarscheinlijk ook uitbreiden niet 8 buizen maar 16 ofzo en grotere sier pijlen is het best handig zon groot pijlenrek ;)

Laatst bewerkt:
Daar is ook niks mis mee, veiligheid boven alles.
Neemt niet weg dat ik het grappig vind om te zien wat sommige in elkaar steken. Zo zijn wij ook begonnen vroeger :devil:

Elk jaar blijft het leuk om van een aantal single-shots een klein projectje te bouwen.
Dit is dan weer leuk om de dag mee te starten, bv als het 10 uur is.

Ik zal jullie laten zien hoe ik dit meestal doe.

2ahds84.jpg

Om te beginnen ga ik op zoek naar een geschikte lat waar ik de single shots op ga monteren. Belangrijk is dat je deze niet te smal en te dun kiest, een bredere lat werkt prettiger maar daarover zometeen meer. Mijn keuze is een lat van 10-15 cm breed.

De lengte bepaal ik door te bekijken hoeveel single shots ik heb.
Zijn dit er bijvoorbeeld 60, dan wordt de lengte de afstand van 30 single-shots naast elkaar, er komen dus 2 rijen op de plank uiteindelijk.

Hierna start ik met de single-shots klaar te maken. Dat wil zeggen de plakbandjes van de lonten, daarna plak ik elke lont opnieuw af met schilderstape. Zo verdraaien ze niet en kunnen er niet uitvallen. Tevens wordt elk lontje klein beetje ingekort dit voor een betere ontbranding.

Als alle single shots zijn gedaan, kunnen deze op de lat geplaatst worden.
Hoe gaan we dit doen? Simpel. Enige wat we nodig hebbben is een rol ducktape.
Zorg dat de volledige bovenzijde van je plank is bedekt met ducktape, die met de plakkant naar boven zit. Als je eerst 1 kant doet kun je het geheel mooi straktrekken en uiteindelijk vastzetten aan de andere zijde :wink:

Vervolgens kun je beginnen met het plaatsen van de single shots.
Je kunt ze op alle afstanden plaatsen, gewoon even aandrukken en ze zijn ook zo weer los te trekken. Je kan blijven verschuiven net zolang tot het voor jou optimaal is.

Op bovenstaande foto is het goed te zien. Plaats telkens 2 ss en zet deze gelijk vast.
Dit kun je weer doen door een stuk tape overdwars te trekken, over de voetjes vd shocks.
Heb je voldoende afstand tussen de voetjes dan kun je ook eerst alle ss plaatsen, daarna overdwars vastzetten. Heb je die ruimte niet, werk dan telkens per 2 ss verder anders moet je ontzettend gaan zitten klooien.

25s09ky.jpg

Verder zet ik elke lont vast op minimaal 2 plekken. Lijkt veel werk maar alles gaat aan, 100%. Het eindsresultaat werkt altijd prima en ziet er ook strak uit.

Voor mij is dit de fijnste manier om te werken met single shots, hoop dat jullie wat aan deze tips hebben gehad.

Gr :wink:

Misschien wat vroeg maar hij kan maar vast klaar staan.. :)
Ben nog niet helemaal klaar maar dit duurt niet lang meer.

IMAG1373 (1).jpgIMAG1387.jpg

Projectje van 30 Royal Thunder Smoke.De bedoeling was om 10x 3shots in w-shape te maken. Maar zoals er te zien is ging dit niet volgens plan. Ik zal vanavond de goede foto erbij proberen te zoeken

Mini doorlont project met thunder smoke!
Helaas heb ik niet zoveel roze lont meer daarom het eerste gedeelte met visco lont verbonden.
33kvvxd.jpg

Fluit knal project, helaas ook met visco.
2uyr7le.jpg

Sier projectje, maar ze moeten nog verbonden worden. Heb geen lont meer xD
kew9cm.jpg

Had nog een beetje vuurwerk over, dus ben maar vast begonnen met knutselen..

4xHeavy legend 25, 3xFire emblem, 2xBeautifull leaves, 2xMaximum blast.
doorlont 1.jpg

5xZentax.
doorlont 7.jpg

6xTears of beauty, 2xScreaming salute.
doorlont 8.jpg

5xTears of beauty.
doorlont 2.jpg

4xHeavy legend 16, 4xHeavy legend 25, 3xHeavy legend 36.
doorlont 6.jpgdoorlont 5.jpgdoorlont 3.jpg

3xSecret salute.
doorlont 4.jpg

Dit is voor mij de eerste keer dat ik doorlont met quickmatch, dus op en aanmerkingen(tips) zijn altijd welkom..

Wat dacht je, ik koop gelijk maar 2km quickmatch en visco voor het geval dat :p ?
Ben benieuwd naar de uitwerkingen, zien er keurig uit :)

@Bikkel: Ziet er goed uit hoor,maar al die aftakkingen van QM zijn niet nodig naar mijn idee.Als je het doet zoals onderstaande tekening scheelt je een heel stuk QM en werkt net zo goed:
nfqnia.jpg

Wel zorgen dat je de lontjes altijd tegen de vlam in plaatst,dus niet met de vlam mee.

Back
Bovenaan