Doorlont projecten - Foto's

ik heb die mat met harde knallers op een open plek afgestoken, ik wist dat ik het kon verwachten, maar geen risico genomen iedereen op grote afstand toegekeken.

Ik denk dat jorisman bedoel dat als er 1 knaller afgaat, dat er dan heel veel kapot gaan. Dus eigenlijk gaat meer dan de helft dan kapot, zonder geknald te hebben.

Al vast enkele projectjes

Project: 600 babypijltjes
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Project: 19x Asian thunders & 17x Thunder king
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Project: 16x Whistling cake, 3x nitraatcake, 2x Miracle.
+ YouTube Video

REST VOLGT NOG!

Hierbij de filmpjes van mijn projecten.
Bij de romeinse kaarsen rekken was de vertraging tussen de rijen te lang, dus dat is iets om op te letten de volgende keer :p

15x Z104 candle rek
2010romeinsekaarsenrek3.jpg

+ YouTube Video

8x Z104 candle rek + 22x Flower Thunder

2010romeinsekaarsenrek2.jpg

+ YouTube Video

72 schots Flower Thunder Cake

Het ontwerp:

conceptdesign.jpg

Het resultaat:

2010snipersalutecake1.jpg

+ YouTube Video

Hoe heb je dat babypijlen rekje gemaakt wat op de laatste foto te zien is?
Heb je hier misschien meer foto's van?:rolleyes:

dat rekje had ik al dat was vroeger van me zusje om mee te spelen, haha.
maar verder heb ik dat gewoon met gaas aan gemaakt en daar lont in gespannen en vast gemaakt met soort van ijzerdraad. ik moet wel zeggen dat ik volgende keer sneller lont pak, want ik had viscolont. dat duurde me te lang :bonk:

Helaas, geen duidelijker foto op dit moment, zal nog wel eens door zoeken. Maar dat wat mijn alligator/piranha projectje. Deze kosten maar 4 euro per stuk in Duitsland.

ik heb eerst een standaartje gemaakt voor fan- shaped te zetten, dan heb ik ze er op gespijkerd want deze potjes zitten soort van steuntjes onder, Daarom kan je er een spijker in slaan. gaan ze niet vast pak je gewoon een lijmpistool en dan maar lijmen.

Weer een creatie van mijn kant (gemaakt door me broertje :bonk:) En alweer met single shots alleen deze keer doorgelont met quickfuse...

Op volgorde:

6x Thunder King - Herlat
6x Shock - B&W
6x Flower Thunder - BKV
6x Binkie - Marijn

Kijk en vergelijk :D

+ YouTube Video

Ik vind het goed gelukt alles is afgegaan en een lekker tempo! :rolleyes:

Ik heb dit jaar voor het eerst een paar doorlont projectjes gemaakt.
Simpele setjes van 4 cakes, achter elkaar.
Daarnaast ook 2 silver salutes zo gemaakt dat deze tegelijk afgingen.
Wat in de praktijk natuurlijk nooit gebeurd, maar dit keer wel (bij wolf zouden ze jalours zijn, tijdens de demo)
Dus ik heb de smaak te pakken, was een geweldige ervaring.
Volgend jaar wil ik het wel eens proberen met 2 of 3x een super 500.
En ook met meerdere siver salute's, of zelfs met exteme salute's.
Deze heb ik dit jaar voor het eerst gezien en beviel erg goed.

Heeft er iemand nog een link waar de lonten kan kopen en eventueel schiet kistjes? (lijkt me ook erg leuk)

Groeten Raymond

Had afgelopen jaar ook voor het eerst doorlont projecten gemaakt, en man wat heeft dit goed uitgepakt! Echt perfect.

Dit jaar gewoon weer simepl weg projecten maken, en ook eens proberen om steeds 2 500 grammers te combineren.

Voor een echte show ben ik nog niet klaar voor..:D

Waarom niet? Begin klein. Een showtje voor in de vooravond. Richt je op de kleine budget cakes, en leer daarmee voornamelijk het doorlonten en de juiste invulling/opbouw van een show onder de knie te krijgen. Het combineren van cakes/effect, waar jij nu mee bent begonnen, is slecht één aspect er van. Nog belangrijker is de opbouw naar een climax. En dát hoeft niet ingewikkeld te zijn.

En met klein bedoel ik; koop bij de bouwmarkt een plaat mdf of triplex, waar je alle cakes op vast lijmt en met elkaar doorlont van begin tot eind.

Je moet ergens beginnen. Dit is een mooie overstap van doorlont project naar vuurwerkshow.

Ik heb dit jaar voor het eerst een paar doorlont projectjes gemaakt.
Simpele setjes van 4 cakes, achter elkaar.
Daarnaast ook 2 silver salutes zo gemaakt dat deze tegelijk afgingen.
Wat in de praktijk natuurlijk nooit gebeurd, maar dit keer wel (bij wolf zouden ze jalours zijn, tijdens de demo)
Dus ik heb de smaak te pakken, was een geweldige ervaring.
Volgend jaar wil ik het wel eens proberen met 2 of 3x een super 500.
En ook met meerdere siver salute's, of zelfs met exteme salute's.
Deze heb ik dit jaar voor het eerst gezien en beviel erg goed.

Heeft er iemand nog een link waar de lonten kan kopen en eventueel schiet kistjes? (lijkt me ook erg leuk)

Groeten Raymond

Ik wil geen reclame maken of zo, maar ik heb afgelopen jaar bij http://www.dutch-pyro.nl/index.php men lont en ontstekers besteld. Van de 50 die ik had deed er maar 1 het niet. kan altijd gebeuren toch. Er staat nu alleen nog visco. Hij had verleden jaar ook snel lont. Hoop dat dat dit jaar weer binnen komt.
Een schiet kist kun je evt ook zelf maken is wel zo leuk om te zeggen dat je die zelf hebt gemaakt.

Waarom niet? Begin klein. Een showtje voor in de vooravond. Richt je op de kleine budget cakes, en leer daarmee voornamelijk het doorlonten en de juiste invulling/opbouw van een show onder de knie te krijgen. Het combineren van cakes/effect, waar jij nu mee bent begonnen, is slecht één aspect er van. Nog belangrijker is de opbouw naar een climax. En dát hoeft niet ingewikkeld te zijn.

En met klein bedoel ik; koop bij de bouwmarkt een plaat mdf of triplex, waar je alle cakes op vast lijmt en met elkaar doorlont van begin tot eind.

Je moet ergens beginnen. Dit is een mooie overstap van doorlont project naar vuurwerkshow.

Ja, kan een idee zijn inderdaad. Moet even kijken wat me budget is, maar ik denk eerlijk gezegt weer erg hoog..:D

Dit jaar had ik echt veel doorlont projecten, heb er zeker 30cake's voor gebruikt. Het waren dan niet super grote projecten, maar 2/3/4 cake's tegelijk, en als uitzondering dan het 10 uur project, met 7 cake's tegelijk. Van 16 shots tot 25shots.

Wat foto's van mijn doorlontprojectjes:

Finale 2008/2009:

Opening 2009/2010:

Finale 2009/2010:

Filmpje:
+ YouTube Video

Had dit jaar geen projecten, vierde het niet thuis, vandaar...maybe this year!

Laatst bewerkt:
Mascleta 2010-2011

Mascleta 2010-2011

Dit is ons doorlontproject van smiddags:
Was een groot spectakel. Heel det dorp kwam mee genieten!

Oordeel zelf.

+ YouTube Video

Back
Bovenaan