Doorlont projecten - Foto's

Mijn zelf gemaakte traca. Of ja, het begin er van. Helaas liep het uit op een gigantische flop. Ach ja, weer wat geleerd over hoe het níet werkt.

66703950.jpg

Zodra het ene stuk schiet lont de knaller bereikt en de knaller af ging, werd het ander stuk snellont, dat dus weer naar buiten gaat, niet ontstoken.

Dit kan 3 oorzaken hebben:
1. Ik heb de 2 stukken snellont niet ver genoeg in de knaller gestopt.
2. Ik had aan het uiteinde van de 2 stukken snellont een stukje papier moeten weg knippen zodat de blackmatch "bloot" de knaller in ging.
3. Ik had er niet 2 stukken snellont van moeten maken, maar gewoon dubbelgevouwen moeten laten. Zoals is te zien op het plaatje, links.

Had je niet gewoon beter normale traca's kunnen kopen dan?

Jawel. Maar ik had nog een extra 20 meter snellont over en wou een betere traca maken dan die van Pyrostar. Bedoeling was om te spelen met hardere en zachtere knallen. Soort van "melodietje" er in verwerken.

Ik begrijp je idee.
Denk alleen dat zoiets met 20m zeer lastig te realiseren is. Maar daar ben je nu zelf dan ook al achter.

Je had ook meerdere traca's tot 1 lange kunnen maken en die kunnen oppimpen met wat extra's natuurlijk

Mwah de lengte speelt toch geen rol bij het realiseren van dit concept. Het melodietje is weliswaar binnen enkele seconden weer voorbij, maar hoorbaar zal het wel zijn. Probleem was dat zodra de ene knaller af ging, hij niet verder ging.

Dat had ik ook kunnen doen, maar wanneer ik 15,- euro betaal voor 50 meter snellont en 8,- euro voor 20 "spaanse" vlinders, dan ga ik niet meerdere malen 12,- euro uitgeven voor een traca van 10 meter. :p
Ach ja, ik heb de geflopte traca bewaard, en heb een jaar tijd om uit te zoeken hoe het wel werkt.

Mwah de lengte speelt toch geen rol bij het realiseren van dit concept. Het melodietje is weliswaar binnen enkele seconden weer voorbij, maar hoorbaar zal het wel zijn. Probleem was dat zodra de ene knaller af ging, hij niet verder ging.

Dat had ik ook kunnen doen, maar wanneer ik 15,- euro betaal voor 50 meter snellont en 8,- euro voor 20 "spaanse" vlinders, dan ga ik niet meerdere malen 12,- euro uitgeven voor een traca van 10 meter. :p
Ach ja, ik heb de geflopte traca bewaard, en heb een jaar tijd om uit te zoeken hoe het wel werkt.

Denk dat je idd beter een lang lont had kunnen gebruiken ipv losse stukken. Dan is je lont al verder ontstoken voor dat vlinder af is gegaan.

Zodra het ene stuk schiet lont de knaller bereikt en de knaller af ging, werd het ander stuk snellont, dat dus weer naar buiten gaat, niet ontstoken.

Dit kan 3 oorzaken hebben:
1. Ik heb de 2 stukken snellont niet ver genoeg in de knaller gestopt.
2. Ik had aan het uiteinde van de 2 stukken snellont een stukje papier moeten weg knippen zodat de blackmatch "bloot" de knaller in ging.
3. Ik had er niet 2 stukken snellont van moeten maken, maar gewoon dubbelgevouwen moeten laten. Zoals is te zien op het plaatje, links.

Volgens mij is optie 2 inderdaad de enige manier. Je hebt 2 stukken snellont, knip bij beide uiteinden een 2cm. van het papier af aan 1 kant, zodat de blackmatch bloot komt, maar nog wel papier onder zich heeft. Sluit de visco van de knaller als het ware op tussen de 2 stukken blackmatch en tape dit af volgens mij zou ie dan wel goed door moeten lopen gok ik..

Even om het een en ander te verduidelijken. Ik heb gebruik gemaakt van knallers zonder eindstop. Touwtje bij het lont weggehaald, visco lont eruit, en dan de quickmatch daadwerkelijk in de knaller/huls gestopt.

De bedoeling hierachter is dat het ene stuk quickmatch de knaller in gaat, het flash ontsteekt en de ontsteking van het flash zorgt vervolgens ervoor dat het ander stuk quickmatch wordt ontstoken en naar de volgende knaller gaat. Maar bij dat laatste ging het dus mis.
Ik denk gewoon inderdaad beide stukken quickmatch een stukje bloot leggen, zodat in de knaller de blackmatch open ligt, én goed ver erin stoppen.

Hier dan mijn project, respect voor de andere projecten, mijn project valt een beetje in het niet bij de projecten van andere mensen, maarja, het is een project dus bij deze :)

1x China Thunder --> 2x China Thunder --> 5x Zink 902

+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Grtz jwtjuh :bye:

Ik vind m wel leuk. Simpel hoeft niet slecht te zijn.
Misschien volgend jaar maar nog een keer doen, maar dan uitbreiden tot 5 of 6 China thunders te gelijk, dus van 1 naar 2, 3, 4, 5 op een rij, en meerdere zinks als finale. Eventueel opvullen met kleine goedkope tail/mines cakes, of fluit cakes.

Lekker projectje hoor, die China Thunder vallen me reuzen mee, voor de prijs van 10,- euro wil ik er dit jaar ook wel wat meenemen. :D

Die zinks blijven geweldig he, heerlijke tail naar een ontzettend harde dreun!

Ik had een vraagje als ik en paar potten door wil lonten met roze lont moet ik dan gewoon met roze lont een lusje om de lont van de potten doen en dan vast zetten met tape?

mvg

Een lusje is prima, hoeft in principe niet eens. Zorg er in elk geval voor dat de rose lont en de visco lont in het VERLENGDE van elkaar liggen, en zeker een centimeter overlappen. Alleen elkaar KRUISEN is niet voldoende. Als de twee lonten elkaar goed raken, kun je het vastzetten met tape, tie-raps, draad...

bij deze mijn paar projecten

10 uur opening projectje

img00111201012302028.jpg

s0056.jpg

hier nog alligator projectje

img00104201012302005.jpg

de alligator project is me goed bevallen, volgend jaar een stuk meer doorlonten:cool:

Vond je het niet erg gevaarlijk om harde knallen in een heksenkring te doen. Uit ervaring weet ik ook dat als er een knaller af gaat alle knallers kapot knallen. Voor de rest heb je een mooi project met die alligator´s

Back
Bovenaan