Dooft jouw kaarsje langzaam?

Maak je geen zorgen, de popo heeft echt geen tijd op 31/12 om te kijken wie er vuurwerk afsteekt.. Prioriteiten zullen elders liggen.

Van te voren niet opvallen, dus niet stoken en je kunt gerust je gang gaan tijdens de jaarwisseling.
Is ook weer waar! En mocht je in de vooravond wat cakes af willen steken dan zeker niet op 1 vaste plek blijven😅

Heb een fiets met een grote Mand voorop dus daar passen wel wat cakes in.. denk dat ik gewoon wat rondjes door de buurt ga maken en om 00:00 wat compounds doe🤘🏼

Voor mij voelt ie op Nederlandse bodem volledig uit. De afgelopen jaren genoten van enorme collecties met de mooiste producten, alleen merk ik nu dat ik niet weet wat ik halen moet, wanneer ik het halen moet en of ik het halen moet. De voorpret is volledig weg. In plaats daarvan maar lekker veel tripjes maken en genieten van wat er wél kan.

Zoals @EHVuurwerk ooit schreef
Nou ik weet niet hoe hij die rekensom maakt, maar ik red dat niet voor dat bedrag...

Maar snap zn punt verder wel.

Nou ik weet niet hoe hij die rekensom maakt, maar ik red dat niet voor dat bedrag...

Maar snap zn punt verder wel.
Zuid Italië is wel goedkoop hoor. Tot voor kort redde je dat makkelijk. Appartementen kosten daar geen hol en een vlucht is misschien 110 euro retour.

Het kaarsje is zo goed als uit. Helaas. Baal er zelf ook onwijs van! Nul gevoel bij de countdown waar dat normaal altijd een blij gevoel opriep. Normaal over een 8 weken richting Duiven voor de kerstmarkt daar, maar moet er niet aan denken. Ik gun iedereen zijn enthousiasme over het cat1. Mensen die zeggen “het is weer net als vroeger met klein vuurwerk” begrijp ik persoonlijk ook niet. De leuke “kleine” dingen vroeger waren juist de kaarsen, rotjes, baby pijltjes en zonnen. Alles wat je nu ook niet meer kan krijgen. Vind cat 1 echt om te janken, juist vergeleken met 30 jaar geleden. Vind het vooral sneu voor mijn zoontjes, had ze graag een zelfde leuke vuurwerkjeugd gegund die ik ook gehad heb. Probeer het forum te blijven volgen maar niet vanwege de nieuwe cat1 producten of bezoeken aan importeurs. Update’s van nostalgische filmpjes zolang als dat het duurt. Tis gewoon echt klote!

Het kaarsje is zo goed als uit. Helaas. Baal er zelf ook onwijs van! Nul gevoel bij de countdown waar dat normaal altijd een blij gevoel opriep. Normaal over een 8 weken richting Duiven voor de kerstmarkt daar, maar moet er niet aan denken. Ik gun iedereen zijn enthousiasme over het cat1. Mensen die zeggen “het is weer net als vroeger met klein vuurwerk” begrijp ik persoonlijk ook niet. De leuke “kleine” dingen vroeger waren juist de kaarsen, rotjes, baby pijltjes en zonnen. Alles wat je nu ook niet meer kan krijgen. Vind cat 1 echt om te janken, juist vergeleken met 30 jaar geleden. Vind het vooral sneu voor mijn zoontjes, had ze graag een zelfde leuke vuurwerkjeugd gegund die ik ook gehad heb. Probeer het forum te blijven volgen maar niet vanwege de nieuwe cat1 producten of bezoeken aan importeurs. Update’s van nostalgische filmpjes zolang als dat het duurt. Tis gewoon echt klote!

Cat1 is gewoon armoe... na 5 minuten gooi je alles in de vuurton omdat er weinig aan is. Denk dat de meeste dat met corona ook hebben gedaan. Je koopt het omdat je vuurwerk wilt hebben maar na een paar minuten sta je jezelf af te vragen waarom je die troep heb gehaald.

Laatst bewerkt:
Ik probeer er maar een beetje positief in te staan. Meestal begin ik wel zo rond september, als het eerder donker wordt, met het kijken van de filmpjes van afgelopen seizoen. Als voorpret. Nu eens zien of ik daar nog plezier uit kan halen.

Sowieso toch ook benieuwd hoe het dit jaar gaat verlopen allemaal. Ik ga er vanuit dat er her en der nog wel wat moois de lucht in gaat. Alleen niet meer het plezier van zelf alles uitzoeken, verzamelen, demo’s en afsteken. Dus eigenlijk 80% van de hobby is weg.

Toch ook benieuwd hoe het gaat lopen op het gebied van de overlast en geweldsincidenten. Wordt het gezeik, of juist niet. Komt er nog ergens een vereniging rond? Etc etc.

En anders maar gewoon een lekker koude witte winter. Valt er nog iets te genieten.

Eerste post hier van mij....

Het kaarsje dooft deels wel, maar zoals velen ook zullen herkennen is het wel anders als je kleine kinderen hebt. Voor hun is er nog best veel plezier te beleven in cat1 en daar kun je ook heel erg van genieten.

Voor mezelf is het wel iets minder, maar nu funke in steeds meer winkels beschikbaar komt en wolff met nieuwe artikelen komt in cat1 dooft het kaarsje nog niet helemaal :)

Eerste post hier van mij....

Het kaarsje dooft deels wel, maar zoals velen ook zullen herkennen is het wel anders als je kleine kinderen hebt. Voor hun is er nog best veel plezier te beleven in cat1 en daar kun je ook heel erg van genieten.

Voor mezelf is het wel iets minder, maar nu funke in steeds meer winkels beschikbaar komt en wolff met nieuwe artikelen komt in cat1 dooft het kaarsje nog niet helemaal :)
Met kleine kinderen is het zeker leuk om F1 te stoken. Voor hen is de beleving van F1 net zo geweldig als F2 voor ons en als je je kinderen dan ziet genieten maakt het echt niet uit of dat met F1 of F2 is.

Daarnaast zijn er ook F1 artikelen die echt wel leuk zijn om te stoken, niet met o&n om 0.00 maar de rest van het jaar wel.

Met kleine kinderen is het zeker leuk om F1 te stoken. Voor hen is de beleving van F1 net zo geweldig als F2 voor ons en als je je kinderen dan ziet genieten maakt het echt niet uit of dat met F1 of F2 is.

Daarnaast zijn er ook F1 artikelen die echt wel leuk zijn om te stoken, niet met o&n om 0.00 maar de rest van het jaar wel.

Mee eens. Als kind heb ik heel veel plezier gehad met prachtige rode en groene Bengaalse lucifers van Schuurmans. De zwavelachtige geur in het doosje. Het afstrijken en in de hand houden en het staren in de mooie sissende vlam. Vuurwerk hoeft niet altijd groot te zijn om mooi te zijn. Zeker niet voor een kind.

Back
Bovenaan