Dooft jou kaarsje langzaam?

Ook ik merk een ander gevoel bij het struinen langs het forum. Ik probeer er nog wat van te maken en eigenlijk vind ik het ook wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben.
Het verbod en het gebrek aan de logica erachter raken me harder dan ik had verwacht… maar of mijn vuurtje dan dooft? Nee.
Noem me sentimenteel maar dat was de reden om het even te delen 😊 ik ben dus ook niet de enige..

Tnkx allen!

Tja, mijn kaarsje was al wat minder hard gaan branden. Afgelopen jaarwisseling (ondanks griep) wel een mooie jaarwisseling gehad.

Ik zie het allemaal wel. Jammer dat het forum (extreem) rustig is. Maarja, alles wat normaal in deze tijd gangbaar was, is dit jaar afwezig.

Ik merk wel aan mezelf, door dit debacle wat men vuurwerkverbod noemt, ik het eigenlijk wel geheel voor gezien houdt qua 'druk maken om de wereld'.

Ik vond mezelf altijd behoren tot de waakzame middenmoot: geinteresseerd in sociale dingen, de maatschappij, politiek etc.
Maar de laatste jaren is dat wel weg. Het boeit me allemaal niet meer. De wereld is compleet gestoord en niet alleen wat betreft vuurwerk.

Alleen nog druk maken om de kleine dingen waarop ik invloed heb. Vrienden, familie, de rest bekijkt het maar.

Of mijn kaars langzaam dooft, mijn antwoord daarop is nee. Ondanks de roep om een vuurwerkverbod of wat nog komen gaat, tijd zou het leren wat de toekomst brengt. Is mijn kaars nog feller gaan branden. In maart rustig shoppen in België om te kijken naar wat spulletjes.

Heb inmiddels een gehele lijst kunnen maken met diverse spulletjes erop om een mooi 2026/27 te maken. Heb er ook erg veel zin in.

Natuurlijk is het verbod niet logisch en heeft een bittere nasmaak, maar wil vuurwerk zien en besloten toch iets moois neer te zetten. Cat 1 is niet de oplossing maar ook daarvoor ga ik op pad naast F2 en in december rij ik naar Duitsland. En als Nederland nog mag verkopen is dat een leuk bonusdingetje.

Nee mijn kaars is nog lang niet gedoofd maar de toekomst zou het leren word wel ouder en merk dat ik minder uitgeef dan vroeger(los van het verbod)heb ik de laatste jaren kleinschalig gevierd en beviel me best op gebied van vuurwerk.

Mijn kaars brand nog even hard als normaal. Voor mezelf heb ik de gekke jaren wel gehad en draait het steeds meer om de sfeer. Twee jaar geleden hadden we echt veel en veel te veel vuurwerk, was daar toen zo klaar mee dat afgelopen jaar flink minder was qua hoeveelheid en dat is me donders goed bevallen. Dus met of zonder verbod, het zal dit jaar sowieso nog weer minder worden qua hoeveelheid. Ik hoef die gekke hoeveelheden niet meer, het voegt voor mij echt niets meer toe. Ik wil gewoon wat te stoken hebben in goed gezelschap, de sfeer is waar het om moet draaien. En daar veranderd voor mij niets in dus ik heb ook niet zon naar gevoel als velen hier.

Verder ging de focus op de buitenlandse tripjes de laatste jaren sowieso al omhoog, en met het vrijgekomen budget wordt dat alleen maar meer. Ik vind sowieso de tripjes ook mooier dan oudjaarsdag zelf, je haalt er qua vuurwerk beleving zoveel meer uit. Ik geef liever 400 uit aan een tripje Adelfia bv waar de dikste bommen je om de oren vliegen tm 16'' dan dat ik 300 uit moet geven voor een Great Wall. Maar dat is heel persoonlijk uiteraard, maar ik vind een tripje met je vrienden naar het buitenland veel meer bijdragen aan mijn hobby. En die hobby zal nooit overgaan, hij wordt juist sterker:yes:

Back
Bovenaan