Ik snap het gevoel wel en ook weleens gehad. Begon me op een gegeven moment af te vragen waardoor het nou kwam en het bleken alleen maar externe invloeden te zijn zoals meningen van anderen, het nieuws, het weer, de kosten en ga zo maar door. Ik vind het heerlijk om de topics te lezen, het 1 en ander uit te zoeken, met een maat al jaren het land rond te rijden om 1 boxje op te halen, vervolgens een oliebol 100km verderop en vervolgens nog een pot op een andere plek. Dit doen we al jaren zo, we leven ernaar toe, het is iets om naar uit te kijken, het is een ervaring, het geeft plezier en het geeft herinneringen die je bij blijven, het is iets 'jeugdigs' voor ons, iets onbezonnen en iets dat simpelweg plezier geeft. Dat er jammer genoeg veel meer mensen dan vroeger zijn die het idee van leef en laat leven en gun een ander ook iets, niet kennen, dat kan me werkelijk geen ene snars meer uitmaken als het om een paar uurtjes per jaar gaat, waar hebben we het dan over denk ik dan. Maar, ook de ellenlange uren op het forum rondstruinen, veel topics lezen want ik post nauwelijks wat en aan het eind van de spreekwoordelijke dagen uit te hebben gezocht wat je wilt afsteken, dan is de 31e een leuke dag waar familie en vrienden zijn, buren ook, de BBQ staat aan, muziek erbij, de oliebollen, appelbeignets en nog heel veel meer lekkers. Dan gaat om 1800uur het eerste lontje aan, dan sta ik erbij en kijk ernaar, met een heerlijk gevoel en denk voor geen seconde aan wat anderen ervan vinden. Ik doe het niet voor anderen en steek het lontje aan en geniet ervan. Maar, ook wanneer ik me om draai zie ik altijd, echt elke keer, meer dan genoeg mensen staan die er ook van genieten. Wat ik zeg is: focus alsjeblieft op het positieve, het negatieve raakt je over het algemeen 'harder' maar er zijn ook zoveel positieve invloeden. Waar ik van geniet: het voorbereiden, uitzoeken wat nu echt het product is dat je wilt zien, het forum doet veel, de drukte in de winkels en de dag weg met m'n maat. Heerlijk om dan de 31e ook met anderen wat gezelligheid te hebben. Ik geniet ervan en zal dat ook blijven doen, ook al is het maar met 1 of 2 potten. Ieder z'n manier toch.