Doe jij ook zo stoer je illegale vuurwerk afsteken? Dit zijn de consequenties

Status
Niet open voor verdere reacties.
ok, ik ga nog een keer proberen om je iets meer gevoel te geven voor argumentatie.
Dat doe ik nog 1 keer met een voorbeeld:

Toen ik 20 was, gooide ik een handgranaat in een weiland. Ik ging niet dood. Dus een handgranaat is niet gevaarlijk.

Als je dit leest denk je waarschijnlijk: wat een onzin. Terwijl het eenzelfde idee van argumenteren is als dat jij nu doet.
Ik hoop dat je inziet dat je manier van argumenteren niet altijd even handig is om iets te bewijzen.
GReetzz

Je vergeet dat jij het hebt over echte explosieven die gemaakt en bedoeld zijn om schade aan te richten, terwijl ik het over vuurwerk heb.

Wij juist als "liefhebbers" hier op het forum horen ons uit te spreken tegen illegaal vuurwerk. Wij moeten het goede voorbeeld nemen en laten zien dat je als liefhebbers kunt genieten van legaal vuurwerk. Natuurlijk is illegaal vuurwerk, neem shells, in mijn optiek het mooiste stuk vuurwerk wat er is. Ik denk ook dat menig gebruiker van het forum die mening met mij deelt. Als liefhebber zou je juist moeten zeggen dat de straffen op illegaal vuurwerk er niet toe doen omdat je als liefhebber toch legaal vuurwerk afsteekt. Een liefhebber houdt van vuurwerk maar steekt tegelijkertijd wel illegaal vuurwerk af die ervoor kan zorgen dat het vuurwerk wederom in een kwaad daglicht wordt gesteld. Ga dan maar eens bij jezelf na of je wel echt een liefhebber bent.[/QUOTE]

Weet niet of dat zo is. Het is vooral de manier waar mee er wordt om gegaan. Mensen die omdat ze larie hebben aan de regels met zwaar spul strooien.Expres vlakbij huizen,en ook nog dingen slopen,die zijn niet liefhebber waardig te noemen. Tenzij ze er zich van bewust worden,dat het niet langer zo kan,en het anders doen. Maar een freak die in z,n ellement is,en wat illegaals afsteekt,en rekening houd met de omgeving,die is zeker een liefhebber.

Wij juist als "liefhebbers" hier op het forum horen ons uit te spreken tegen illegaal vuurwerk. Wij moeten het goede voorbeeld nemen en laten zien dat je als liefhebbers kunt genieten van legaal vuurwerk. Natuurlijk is illegaal vuurwerk, neem shells, in mijn optiek het mooiste stuk vuurwerk wat er is. Ik denk ook dat menig gebruiker van het forum die mening met mij deelt. Als liefhebber zou je juist moeten zeggen dat de straffen op illegaal vuurwerk er niet toe doen omdat je als liefhebber toch legaal vuurwerk afsteekt. Een liefhebber houdt van vuurwerk maar steekt tegelijkertijd wel illegaal vuurwerk af die ervoor kan zorgen dat het vuurwerk wederom in een kwaad daglicht wordt gesteld. Ga dan maar eens bij jezelf na of je wel echt een liefhebber bent.
Weet niet of dat zo is. Het is vooral de manier waar mee er wordt om gegaan. Mensen die omdat ze larie hebben aan de regels met zwaar spul strooien.Expres vlakbij huizen,en ook nog dingen slopen,die zijn niet liefhebber waardig te noemen. Tenzij ze er zich van bewust worden,dat het niet langer zo kan,en het anders doen. Maar een freak die in z,n ellement is,en wat illegaals afsteekt,en rekening houd met de omgeving,die is zeker een liefhebber.

Als vuurwerkliefhebber moet je niet bang zijn om de grens tussen legaal en illegaal te overbruggen (ik denk niet dat dit het juiste woord hiervoor is).

valt me op dat er de laatste tijd veel discussies zijn en dat er soort van boos wordt gedaan tegen elkaar....allemaal boos dat o&n voorbij is?

valt me op dat er de laatste tijd veel discussies zijn en dat er soort van boos wordt gedaan tegen elkaar....allemaal boos dat o&n voorbij is?

Volgens mij botst het dat de een tegen illegaal is en de ander voor, het blijft vuurwerk dus ik vind de discussie's maar nutteloos.

Je vergeet dat jij het hebt over echte explosieven die gemaakt en bedoeld zijn om schade aan te richten, terwijl ik het over vuurwerk heb.

blijkbaar is het punt gemist. Het ging mij om de manier van argumenteren en niet zozeer om het voorbeeld. Maargoed, we hoeven het ook niet eens te zijn.
greetzz

Volgens mij botst het dat de een tegen illegaal is en de ander voor, het blijft vuurwerk dus ik vind de discussie's maar nutteloos.

Ik heb dit vaker geopperd en komt de sfeer echt niet ten goede.

Illegaal vuurwerk uitbannen van het forum is een oplossing

Anders de slaven van legaal het zwijgen laten opleggen en dat de mods harder ingrijpen. Met name deze groep geeft de illegale stoker de schuld van dat het vuurwerk verboden gaat worden en is zeer fel. FPM heeft illegaal vuurwerk toch ook gebanned van het forum waarom hier niet als er zo'n grote moeite mee is?

Ben het mat karol eens!
Of verban het illegaal of kap met het eeuwige aanvallen van de illegaal stoker!
Eerder kwam ik hier met plezier sinds sommige mensen alleen maar kunnen drammen en elkaar afzeiken vind ik het hier erg tegen vallen!
Heb respect voor elkaar of je nou legaal of illegaal stookt!

Je hoeft geen strijd te voeren van illegaal of legaal, het is vuurwerk,of het nou mag of niet dat moet niets uitmaken. Of het mee werkt in het verbod dat er illegaal vuurwerk word afgestoken, Neee. Het probleem is de schades en het tevroeg afsteken van vuurwerk, legaal of illegaal maakt niets uit.

Als ze komend jaar het voor elkaar krijgen dat er geen stukje illegaal vuurwerk in NL zou liggen heb je nog steeds het probleem van te vroeg afsteken (want aan legaal kom je net zo makkelijk)buiten daarvoor bestemde tijden, gaan ze kijken of ze met een singel shot kunnen slopen enz enz die gene die het willen doen vinden daar toch wel iets op.

Het ligt aan de mensen zelf,en aan de media. Toen ik vroeger 1990 1995 vanuit Belgie terug kwam rijden met een auto vol met shells lawinepijlen en toffee's zo dik als een pols,was dat probleem er ook al alleen niet in deze maten,het is erger geworden na dat er zoveel over gezeikt word,na de meldpunten. kortom na dat het aandacht heeft gekregen.

Ik hou zelf van al het vuurwerk waar een lontje aan zit,ik kan me kostelijk vermaken met mijn dochter met cat 1 vuurwerk maar net zo makkelijk met 2 en 3 of 4 maar net hoe het uitkomt,maar ik heb nog nooit wat gesloopt van een ander, wel van mijn zelf, maar dat is mijn eigen schuld en moet ik zelf betalen.

Maar goed om het af te ronden, kijk naar je zelf,wat jij leuk vind moet je doen wat een ander doet moet hij weten,ga een ander niet proberen te overtuigen van het geen waar jij voor staat,en houw het gezellig.Daarbij de definiete van illegaal is ook maar hoe je het bekijkt,we hebben een Europa met gelijke regels,dat Nederland zich daar niet aan houd,en alleen de vruchten wil plukken van een Europa en niet gewoon alles over neemt (zoals het bedoeld was) is ook op zekere zin illegaal.

Ik heb dit vaker geopperd en komt de sfeer echt niet ten goede.

Illegaal vuurwerk uitbannen van het forum is een oplossing

Anders de slaven van legaal het zwijgen laten opleggen en dat de mods harder ingrijpen. Met name deze groep geeft de illegale stoker de schuld van dat het vuurwerk verboden gaat worden en is zeer fel. FPM heeft illegaal vuurwerk toch ook gebanned van het forum waarom hier niet als er zo'n grote moeite mee is?

Waarom geen apart forumgedeelte wat verborgen is het voor normale lui en aan de hand van goed gedrag op het forum en minimum aantal posts deze toestaan voor de leden die willen?
Mensen die lopen te zeiken op illegaal vuurwerk hebben we niet nodig, maar illegaal vuurwerk houdt het wel spannend en net wat mooier dan het legale in mijn ogen.

Waarom geen apart forumgedeelte wat verborgen is het voor normale lui en aan de hand van goed gedrag op het forum en minimum aantal posts deze toestaan voor de leden die willen?
Mensen die lopen te zeiken op illegaal vuurwerk hebben we niet nodig, maar illegaal vuurwerk houdt het wel spannend en net wat mooier dan het legale in mijn ogen.

Ja dat is dus jouw mening. Maar er zijn lui en kan ze zo bij naam noemen die dat niet vinden en dat door mensen zoals jij Vuurwerk verboden gaat worden. Het is volgens hen jouw schuld dat vuurwerk onder vuur ligt. En dat nemen sommige members andere members zeer kwalijk en dat lees je vaker terug

Op een forum moet je elkaar respecteren. De één houdt van illegaal en de ander niet maar dat kunnen een paar members niet, eigenlijk best veel. Ook heb ik het idee dat de staf zelf ook weinig met illegaal vuurwerk te maken wil hebben dus waarom dan nog open laten?

Aan de andere kant, en dat zal denk ik wel de reden zijn en wat jij ook aangeeft Denjo
"maar illegaal vuurwerk houdt het wel spannend en net wat mooier dan het legale in mijn ogen"

Als je illegaal vuurwerk weg laat dan stort het in elkaar zoals bij AVP gebeurd is. Maar wat is je dan meer waard. "De echte vuurwerkliefhebbers" of een groot forum waarop je kunt discussiëren

Mensen dit is een vuurwerk forum dus ongeacht of het vuurwerk uit Nederland, België, Duitsland of polen komt. Ongeacht of het legaal of illegaal is, ongeacht of het consumenten vuurwerk of professioneel vuurwerk is. Het is en blijft vuurwerk

Naar mijn mening moeten de leden elkaar gewoon meer in hun waarde laten. En moeten de mods harder optreden tegen leden die in elk topic gaan lopen zaniken hoe illegaal het wel niet is.
Interesseert het illegale spul je niet. Reageer er dan gewoon niet op. Je bent niet verplicht om het te kopen of de topics te lezen. Houd het dan gewoon lekker bij het consumenten vuurwerk gedeelte.

Er zijn in ieder geval genoeg leden hier, die het wel leuk vinden om er informatie over te lezen. En ook denk ik dat het voor bepaalde stukken vuurwerk wel handig is om er informatie over te verstrekken.

Tja......wat is ´illegaal´ vuurwerk.

Zolang dat het in de categorie vuurwerk valt is en blijft het vuurwerk !
Andere landen vinden juist dat ons knalvuurwerk zo zacht is...ter vergelijking met hun.

Echt illegaal vuurwerk bestaat niet, het is geen toegestaan vuurwerk betreffende oa de kruitinhoud.
Dus dat woord is er toen lang geleden ingeslopen.

Wat ik wel wil opmerken hierover we moesten met alle druk meedoen aan 1 Europa, wij allemaal betalen aan 1 Europa, dan hebben we ook rechten 1 sterkte voor alle landen. En dan zou het best van mij mogen dat de knallers wat sterker worden.

Ja dat is dus jouw mening. Maar er zijn lui en kan ze zo bij naam noemen die dat niet vinden en dat door mensen zoals jij Vuurwerk verboden gaat worden. Het is volgens hen jouw schuld dat vuurwerk onder vuur ligt. En dat nemen sommige members andere members zeer kwalijk en dat lees je vaker terug

Op een forum moet je elkaar respecteren. De één houdt van illegaal en de ander niet maar dat kunnen een paar members niet, eigenlijk best veel. Ook heb ik het idee dat de staf zelf ook weinig met illegaal vuurwerk te maken wil hebben dus waarom dan nog open laten?

Aan de andere kant, en dat zal denk ik wel de reden zijn en wat jij ook aangeeft Denjo
"maar illegaal vuurwerk houdt het wel spannend en net wat mooier dan het legale in mijn ogen"

Als je illegaal vuurwerk weg laat dan stort het in elkaar zoals bij AVP gebeurd is. Maar wat is je dan meer waard. "De echte vuurwerkliefhebbers" of een groot forum waarop je kunt discussiëren

Hmm het is natuurlijk ook erg dat er met illegaal vuurwerk flink gesloopt wordt (dat zal een reden zijn voor een toekomstig verbod), maar in mijn ogen hoeft men niet de schuld bij een liefhebber te leggen die het illegale vuurwerk koopt en normaal afsteekt op de dag zelf. Dat men dit wel doet en hen verwijt is een kwalijke zaak naar mijn mening.
En vooral omdat een groot aantal leden die dit roepen wel degelijk illegaal afsteken en of dit voorheen gedaan hebben. Deze mensen roepen dat door illegaal vuurwerk er wel eens een verbod kan komen, maar hebben dit zelf in de loop van der tijd mee in de hand gewerkt en nu het verbod wel eens kan komen, is het allemaal de schuld van diegene die het nu nog wel doen. TRIEST.

Respect is soms niet te vinden op het forum dat klopt inderdaad. Iedereen en dan ook iedereen die niets met illegaal vuurwerk heeft, hoeft naar mijn mening dan ook niet topics lopen te vervuilen met onzin. Ik kan wel 1 iemand aanhalen. Hij heet hier Infinity en heeft in de eerste week van januari flink veel topics lopen te verzieken en het bloed van liefhebbers van het illegale vuurwerk onder de nagels vandaan weten te halen. Aangezien hij zelf al redelijk oud is, kun je hem al niet meer redden, maar ik denk door een speciaal mod team op te stellen die het Buitenlands vuurwerk gedeelte onder controle houdt, dat het dan nog best gezellig kan zijn.

Ik denk persoonlijk dat het weglaten van het prof gedeelte ook alles zal laten instorten op dit forum. Het consumenten vuurwerk is leuk, maakt 90% deel uit van mijn collectie, maar dat illegale is gewoon interessanter naar mijn mening. En daarom zou het goed zijn voor de liefhebbers om 2 gedeelten te doen. Het consumenten gedeelte zichtbaar voor iedereen en een gedeelte onzichtbaar voor iedereen die niets met buitenlands vuurwerk te maken heeft en vooral het zwaardere spul. Zodoende weerhoud je mensen die niets met dat vuurwerk te maken hoeven te hebben, maar geef je wel de ruimte aan liefhebbers die er wel om geven. Het zal de éénheid dan ook redelijk schaden, maar beter iets dan niets?

Of beter niets dan iets? Beide interessante vragen.

" Deze mensen roepen dat door illegaal vuurwerk er wel eens een verbod kan komen, maar hebben dit zelf in de loop van der tijd mee in de hand gewerkt en nu het verbod wel eens kan komen, is het allemaal de schuld van diegene die het nu nog wel doen. TRIEST"

Is inderdaad een hele goede. Neem bijvoorbeeld FPM die nog oude vuurwerk video's hebben van zware blokken en nu roepen dat het allemaal verboden moet worden. Nu het vingertje wijzen naar een Cobra 6 maar zelf hebben ze ook een video van een 300.000 klapper die 6 jaar geleden zeker niet legaal was.

Dit zijn inderdaad de mensen die nu roepen dat door illegaal vuurwerk hun hobby verpest wordt maar ze hebben zelf jaren lang mee gedaan aan de afbraak daarvan. Maar omdat ze nu in eens het licht zien moet de hele wereld het in eens van hen aannemen. Met die "Ex-Stroker" had ik het ook al een keertje mee aan de stok en dan verteld die doodleuk dat die zelf ook illegaal gestookt heeft en zelfs opgepakt is.

Zucht... Ik hoop dat de staf hier wat mee doet en ook inziet dat niet de hard roepende mensen gelijk hebben maar ook eens optreden tegen mensen die "pro-legaal" zijn in plaats alleen tegen mensen die zwaar vuurwerk vertonen

Al blijft natuurlijk nog wel de discussie, wat is vuurwerk nu. Om de simpele knallers aan te houden. Hoe bepaal je nu iets wat vuurwerk is. De één zegt een Big Boy is een bom en de ander vind het nog vuurwerk

Ik weet niet of het een eer is, vooral gezien je leeftijd.
Verstand komt met de jaren zeggen ze? Hoeveel jaar nog? :wink:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan