Uiteraard is die 60 uur dan aan de korte kant.
De straffen zijn in mijn inziens prima. Natuurlijk worden de maximumstraffen lang niet gehaald. Als ze wel worden gehaald, is dat omdat er veel bijkomende omstandigheden, strafverzwarende omstandigheden, zijn die ervoor zorgen dat je een hoge gevangenisstraf krijgt opgelegd (recidive, economisch gewin, gevaarzetting, etc).
We zitten in Nederland met een probleem waarin we willen dat er geen vuurwerkverbod komt, maar tegelijkertijd vinden we de straffen op illegaal vuurwerk wel erg hoog. Ik heb liever dat er hogere straffen komen op illegaal vuurwerk dan dat er een totaal vuurwerkverbod komt. Het is kiezen tussen twee kwaden.
Wij juist als "liefhebbers" hier op het forum horen ons uit te spreken tegen illegaal vuurwerk. Wij moeten het goede voorbeeld nemen en laten zien dat je als liefhebbers kunt genieten van legaal vuurwerk. Natuurlijk is illegaal vuurwerk, neem shells, in mijn optiek het mooiste stuk vuurwerk wat er is. Ik denk ook dat menig gebruiker van het forum die mening met mij deelt. Als liefhebber zou je juist moeten zeggen dat de straffen op illegaal vuurwerk er niet toe doen omdat je als liefhebber toch legaal vuurwerk afsteekt. Een liefhebber houdt van vuurwerk maar steekt tegelijkertijd wel illegaal vuurwerk af die ervoor kan zorgen dat het vuurwerk wederom in een kwaad daglicht wordt gesteld. Ga dan maar eens bij jezelf na of je wel echt een liefhebber bent.