Doe jij ook zo stoer je illegale vuurwerk afsteken? Dit zijn de consequenties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anders laten jullie elkaar gewoon lekker even in waarde? Dat iedereen een andere mening heeft weten we. Iemand proberen te overtuigen is even leuk, maar als iemand zich niet wil laten overtuigen dan houdt het op. Zou tof zijn als dit mogelijk is.

Jullie? Ik heb over niemand wat gezegd of aangesproken. Ik kan er niks aan doen als een ander zich aangesproken voelt.

Het gaat mij erom dat je op den duur iemands standpunt weet en dat je die ook kunt respecteren. Ik heb de discussie zelf niet echt gevolgd. Ik weet wel jouw standpunt en dat weten de meesten wel. Elke x een discussie weer aangaan kan leuk zijn, maar ook vervelend.
Dit gaat natuurlijk altijd twee kanten op, vandaar mijn opmerking. ;-)
greetzz

Het gaat mij erom dat je op den duur iemands standpunt weet en dat je die ook kunt respecteren. Ik heb de discussie zelf niet echt gevolgd. Ik weet wel jouw standpunt en dat weten de meesten wel. Elke x een discussie weer aangaan kan leuk zijn, maar ook vervelend.
Dit gaat natuurlijk altijd twee kanten op, vandaar mijn opmerking. ;-)
greetzz

Als ik mijn post terug lees zie ik echt alleen dingen die ik op mezelf kan betrekken, wat ook mijn intentie was. Ik vind mezelf hypocriet, als ik hier ga lopen roepen dat ik vind dat eigenlijk iedereen, AL het illegale vuurwerk zou moeten laten staan, om de traditie van consumentenvuurwerk te redden, maar dan wel met oud en nieuw zelf illegale spullen te stoken. Ik probeerde niemand aan te spreken/ een discussie op te starten.

Maar let it but sit... einde discussie, on topic.

Uiteraard is die 60 uur dan aan de korte kant.

De straffen zijn in mijn inziens prima. Natuurlijk worden de maximumstraffen lang niet gehaald. Als ze wel worden gehaald, is dat omdat er veel bijkomende omstandigheden, strafverzwarende omstandigheden, zijn die ervoor zorgen dat je een hoge gevangenisstraf krijgt opgelegd (recidive, economisch gewin, gevaarzetting, etc).

We zitten in Nederland met een probleem waarin we willen dat er geen vuurwerkverbod komt, maar tegelijkertijd vinden we de straffen op illegaal vuurwerk wel erg hoog. Ik heb liever dat er hogere straffen komen op illegaal vuurwerk dan dat er een totaal vuurwerkverbod komt. Het is kiezen tussen twee kwaden.

Wij juist als "liefhebbers" hier op het forum horen ons uit te spreken tegen illegaal vuurwerk. Wij moeten het goede voorbeeld nemen en laten zien dat je als liefhebbers kunt genieten van legaal vuurwerk. Natuurlijk is illegaal vuurwerk, neem shells, in mijn optiek het mooiste stuk vuurwerk wat er is. Ik denk ook dat menig gebruiker van het forum die mening met mij deelt. Als liefhebber zou je juist moeten zeggen dat de straffen op illegaal vuurwerk er niet toe doen omdat je als liefhebber toch legaal vuurwerk afsteekt. Een liefhebber houdt van vuurwerk maar steekt tegelijkertijd wel illegaal vuurwerk af die ervoor kan zorgen dat het vuurwerk wederom in een kwaad daglicht wordt gesteld. Ga dan maar eens bij jezelf na of je wel echt een liefhebber bent.

Een echte liefhebber, zoals ik, heeft zowel de lef als de hersens die nodig zijn om zowel legaal als illegaal vuurwerk veilig af te steken. Geloof me, die zie je niet meer hier.

Een echte liefhebber, zoals ik, heeft zowel de lef als de hersens die nodig zijn om zowel legaal als illegaal vuurwerk veilig af te steken. Geloof me, die zie je niet meer hier.

Is dat zo ??? jij kent iedereen hier en weet wat ze doen.???

Sinds wanneer heb je lef nodig om illegaal vuurwerk af te steken?
Die 96 achter je naam... Is dat je geboorte jaar?

eerlijk gezegd geloof ik er geen ruk van. Er zijn hier genoeg mensen die het lef en de hersens ervoor hebben om dit te doen. Ik ben er een van. Maar dat ik het lef en de hersens heb wil niet zeggen dat ik het ook doe. Ik houd het lekker bij legaal omdat ik siervuurwerk het mooiste vind en ik denk dat in Nederland genoeg moois te halen is.

overigens ben je verschrikkelijk aan het generaliseren en persoonlijk houd ik daar niet zo van. Uit alle posts van iemand kun je nog niet altijd precies weten hoe en wat.
greetzz

eerlijk gezegd geloof ik er geen ruk van. Er zijn hier genoeg mensen die het lef en de hersens ervoor hebben om dit te doen. Ik ben er een van. Maar dat ik het lef en de hersens heb wil niet zeggen dat ik het ook doe. Ik houd het lekker bij legaal omdat ik siervuurwerk het mooiste vind en ik denk dat in Nederland genoeg moois te halen is.

overigens ben je verschrikkelijk aan het generaliseren en persoonlijk houd ik daar niet zo van. Uit alle posts van iemand kun je nog niet altijd precies weten hoe en wat.
greetzz

Dat begrijp ik, maar de echte vuurwerkliefhebbers willen ook eens andere soorten vuurwerk uitproberen, zoals nitraten en vlinders.

wederom generaliseer je. Je zegt echte liefhebbers willen andere soorten uitproberen. En dat is een aanname die nergens op gebaseerd is in mijn ogen. Alsof een liefhebber van Nederlands vuurwerk geen echte liefhebber kan zijn.

Dat is alsof je geen echte postzegelverzamelaar bent als je geen chineze postzegels verzameld en alleen maar Nederlandse.
Het betekent dat er differentiatie is in verzamelingen net zoals er differentiatie is in liefhebbers. Je hebt liefhebbers van harde knallen, je hebt liefhebbers van mooie sierpotten etc.
greetzz

wederom generaliseer je. Je zegt echte liefhebbers willen andere soorten uitproberen. En dat is een aanname die nergens op gebaseerd is in mijn ogen. Alsof een liefhebber van Nederlands vuurwerk geen echte liefhebber kan zijn.

Dat is alsof je geen echte postzegelverzamelaar bent als je geen chineze postzegels verzameld en alleen maar Nederlandse.
Het betekent dat er differentiatie is in verzamelingen net zoals er differentiatie is in liefhebbers. Je hebt liefhebbers van harde knallen, je hebt liefhebbers van mooie sierpotten etc.
greetzz

Je ziet generalisaties waar ze niet (bedoeld) zijn. Er wordt veel beweerd dat niet-Nederlands vuurwerk te gevaarlijk is. Als je iemand kent die dat beweert, stel deze vraag: Als het zo gevaarlijk is, waarom wordt het dan in andere landen gewoon verkocht?

ik reageer gewoon op wat jij zegt. Dus als ik zeg dat jij generaliseert doe ik dat op basis van je eigen woorden. En niet op eventuele aannames die erachter schuil gaan.
greetzz

overigens beetje flauw:
Er wordt beweerd dat roken dodelijk is, waarom verkopen we het dan nog?
Juist, er gaat heel erg veel geld in om.

Laat toch gaan Tjopper,als iemand van 17 jaar denkt dat hij het allemaal weet,en al zoveel ervaring heeft op het gebied van vuurwerk en hoe anderen hier er mee omgaan krijg je dat toch niet uit zijn kop.

Maar laat ik je dit zeggen er zijn er bij die in een jaar meer illegaal vuurwerk de lucht in jagen dan jij in je hele leven hebt gedaan,(aanname) aangezien je 17 bent en schat dat je hooguit 5 jaar illegaal vuurwerk afsteekt en dat een jongen van 17 in de afgelopen 5 jaar niet zo heel veel geld zal hebben gehad.

(leuk hé voor een ander denken)

Laat toch gaan Tjopper,als iemand van 17 jaar denkt dat hij het allemaal weet,en al zoveel ervaring heeft op het gebied van vuurwerk en hoe anderen hier er mee omgaan krijg je dat toch niet uit zijn kop.

Maar laat ik je dit zeggen er zijn er bij die in een jaar meer illegaal vuurwerk de lucht in jagen dan jij in je hele leven hebt gedaan,(aanname) aangezien je 17 bent en schat dat je hooguit 5 jaar illegaal vuurwerk afsteekt en dat een jongen van 17 in de afgelopen 5 jaar niet zo heel veel geld zal hebben gehad.

(leuk hé voor een ander denken)

Ik kan nog herinneren dat ik, toen ik 8 of zo was, met wat vrienden in Landgraaf nitraten af had gestoken. En ja, ik deed mee. Ik heb nog steeds twee handen en 10 vingers, dus illegaal vuurwerk is helemaal niet gevaarlijk.

ok, ik ga nog een keer proberen om je iets meer gevoel te geven voor argumentatie.
Dat doe ik nog 1 keer met een voorbeeld:

Toen ik 20 was, gooide ik een handgranaat in een weiland. Ik ging niet dood. Dus een handgranaat is niet gevaarlijk.

Als je dit leest denk je waarschijnlijk: wat een onzin. Terwijl het eenzelfde idee van argumenteren is als dat jij nu doet.
Ik hoop dat je inziet dat je manier van argumenteren niet altijd even handig is om iets te bewijzen.
GReetzz

Ik kan nog herinneren dat ik, toen ik 8 of zo was, met wat vrienden in Landgraaf nitraten af had gestoken. En ja, ik deed mee. Ik heb nog steeds twee handen en 10 vingers, dus illegaal vuurwerk is helemaal niet gevaarlijk.

Verstand komt met de jaren zeggen ze,als ik jou zo hoor klopt dat als een bus.

Wat een drukte jongens...

Zijn er nu feiten, waar kan ik dit trouwens allemaal vinden. Vuurwerkgerelateerde zaken? Ik wil dit jaar namelijk eigenlijk gewoon een paar zaken volgen voor de fun en dan niet via de kranten maar ergens op een site waar zaken gepubliceerd worden. Strafeisen en supersnelrechten en zoals dit de richtlijnen hoor je vaak maar de daadwerkelijke veroordelingen blijven achterwege?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan