[discussietopic] Vuurwerkverbod per 2020

We moeten ook de positieve dingen benoemen! Komend jaar is alles op tijd binnen zijn want meer inkopen zal niet tot nauwelijks nodig zijn :angel:. En alles wordt droog uitgeleverd ook een klein pluspuntje.

Dit is stiekem een goede test voor ze om het permanent te maken...

Ben ook benieuwd of de boa's écht het verschil zien tussen cat 1 vuurwerk en andere.

Na een ochtend overspannen te zijn geweest komt er nu een soort rare gelatenheid over me heen. Het stadium van woede ben ik al gepasseerd.
Er resten slechts vragen, vragen over dit hele jaar, dit land, de makke bevolking. Het totale gebrek aan realiteitszin. Het gaat veel, veel verder dan vuurwerk.
Elke vezel in mijn lijf schreeuwt dat er iets niet klopt, de puntjes verbinden maakt het nog duidelijker. Dit is dictatuur. Dit heeft niets meer met vrijheid te maken. Alles wat ons als volk met elkaar verbind moet kapot, en wat niet lukte zonder een grote crisis duwen ze nu door. Ziekelijk.

Houd de moed er in, het is tijdelijk; nu weten we waar we komende jaar voor moeten knokken.
Misschien is het een idee (voor de branche) om cijfers van SEH's over letsels wel/niet vuurwerk gerelateerd onafhankelijk te achterhalen. Ik vertrouw ze voor geen meter en zie gebeuren dat de media gaat verkondigen dat alles 100% perfect verlopen is met de jaarwisseling terwijl de SEH's volstromen met letsels door alcohol/drugs, agressie, etc. (zoals elk jaar).
Oftewel: hou de media/overheden scherp in de gaten met wat ze gaan uiten in Januari. Met rozengeur en manenschijn cijfers gaan ze schermen om het verbod van tijdelijk naar altijd te manipuleren.

Nu eerst uithuilen.

https://www.rijksoverheid.nl/binari...inetsbesluit-tot-tijdelijk-vuurwerkverbod.pdf

Hoe zou dat objectief te meten/onderzoeken zijn? Een samenwerking tussen de vuurwerkbranch/overheid? Om het objectief mogelijk te maken?

Verder ben ik erg blij dat Cat. 1 nog mag, toch iets om mee te spelen. Echter de Nederlandse knettermatten maken meer geluid dan een simpel rotje haha. Hoe gaan ze dat doen met de handhaving?

Al de hele dag last van me lichaam, en nu weet ik waarom.

Word 31-12 even een overdosis anti depressiva nemen, anders leef ik 1-1 niet meer.
Drugs of alcohol is zo niet aan me besteed. Gelukkig zijn er altijd nog de meldingen.

Sjonge sjonge wat triest ik kan en wil het niet bevatten. Hoe zal dit aflopen een verbod? Zware overlast door vuurwerk en geweld? Of wordt het stukken rustiger zodat Links kan zeggen volgend jaar zie nou wel. We zijn beter af zonder vuurwerk.

Ik verheerlijk geweld niet, keur het af maar misschien wanneer het helemaal uit de hand loopt zijn we volgend jaar beter af. Erg he dat ik zo moet denken.... sorry.

Heb echt met verbazing de aanloop naar het verbod gevolgd. Hoe media alles naar hun eigen hand draaien, hoe de politiek blind is voor de echte cijfers en beslissingen maakt op aannames en onzin en hoe hard het volk ook roept er geen gehoor wordt gegeven aan redelijkheid en logica. Daarnaast valt het me op dat veel mensen letterlijk zo mak als schapen alles aannemen wat het nieuws en de overheid ze voorschotelt. Maar gelukkig dat er ook een groot deel van mensen die zich nooit laten horen opstonden voor dat pleziertje het einde van het jaar. Tevergeefs blijkt nu.

Ik wil graag wegblijven van complottheorieën etc, maar dit lijkt zo vooropgezet dat ik begin te twijfelen aan een verborgen agenda.

Dank aan iedereen die zich heeft laten horen en sterkte aan alle liefhebbers, in het bijzonder de leveranciers en winkels.

Ik zou eigenlijk gewoon gaan afsteken, maar ik zit niet te wachten op een strafblad aantekening.
Zit ik dus ook niet zo op te wachten...wordt stiekem stoken; box/cake per keer en weer even naar binnen, kleinste kans op heterdaadje. Niet rustig om 00u aan een stuk door stoken dus... Bah. Hoe minder hoe beter, is m'n gevoel nu.

Even dit stukje van de officiële bekendmaking:

De maatregel zal bovendien genotificeerd moeten worden bij de Europese
Commissie. De notificatierichtlijn kent een spoedprocedure voor de situatie dat
een lidstaat vanwege een ernstige en onvoorziene situatie in zeer korte tijd
technische voorschriften moet uitwerken om deze onmiddellijk daarop vast te
stellen en in werking te doen treden. In zo’n geval geldt de standstill van drie
maanden niet, maar moet wel gewacht worden op de bevestiging van de Europese
Commissie dat deze ook van mening is dat er sprake is van spoed. Het streven is
dat zo spoedig mogelijk contact hierover met de Europese Commissie plaatsvindt.
Het kabinet beraadt zich verder op de mogelijkheden om de handhaving van het
tijdelijke vuurwerkverbod te versterken.

Betekent dit dat het plan niet doorgaat als de Europese Commissie er niet in mee gaat? Scheld me maar uit voor optimist, maar vroeg me dit even af.

Ik moet hier echt van bijkomen.. geen woorden voor eigenlijk.. gevoel van boosheid en teleurstelling momenteel de overhand :mad::thumbsdown:

Ik kom er nu dus zo keihard achter dat dit het enige was wat ik doe of heb gedaan in mijn leven dat het dichtst kwam bij wat men een "passie" noemt...en dat wordt zo even weggerukt. Lekker. Het hele jaar zwoegend doorworstelen naar die ene dag/avond...filmpjes kijken, bestellingen doen, lijstjes maken en dan de opbouw naar de avond der avonden, de leegte erna...en dan opnieuw.
Andere hobby's kan ik makkelijk even zonder of laten vallen of verlies ik tijdelijk interesse in, maar deze valt me heel erg hard op m'n dak... Had ik ook eens een passie...en in mijn beleving creëer je niet zomaar een nieuwe. Er valt echt een leegte in mijn bestaan.

Oh? Waarom verlaagden ze dan laatst die coronaboete van 370 naar 95 zodat je daar geen aantekening meer van kreeg? Hele discussie over. Volgens mij ligt die grens bij 100 ofzo

Gewoon 1 jaartje wachten, dan gaat het weer terug naar vanouds! Dit jaar even keurig de regels volgen en niks afsteken, en volgend jaar zal het weer mogen, daar heb ik alle vertrouwen in!

Back
Bovenaan