Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Houd de moed er in, het is tijdelijk; nu weten we waar we komende jaar voor moeten knokken.
Misschien is het een idee (voor de branche) om cijfers van SEH's over letsels wel/niet vuurwerk gerelateerd onafhankelijk te achterhalen. Ik vertrouw ze voor geen meter en zie gebeuren dat de media gaat verkondigen dat alles 100% perfect verlopen is met de jaarwisseling terwijl de SEH's volstromen met letsels door alcohol/drugs, agressie, etc. (zoals elk jaar).
Oftewel: hou de media/overheden scherp in de gaten met wat ze gaan uiten in Januari. Met rozengeur en manenschijn cijfers gaan ze schermen om het verbod van tijdelijk naar altijd te manipuleren.
Nu eerst uithuilen.
https://www.rijksoverheid.nl/binari...inetsbesluit-tot-tijdelijk-vuurwerkverbod.pdf
Ik ook denk dat het nu echt einde der tijden isTijdelijk? Landelijk een hard hoofd in, en gemeentelijk al helemaal!
Ik ook denk dat het nu echt einde der tijden is
Zit ik dus ook niet zo op te wachten...wordt stiekem stoken; box/cake per keer en weer even naar binnen, kleinste kans op heterdaadje. Niet rustig om 00u aan een stuk door stoken dus... Bah. Hoe minder hoe beter, is m'n gevoel nu.Ik zou eigenlijk gewoon gaan afsteken, maar ik zit niet te wachten op een strafblad aantekening.
Whaha werkte het maar zo1 over 12 losgaan het is ten slotte alleen voor dit jaar bedoeld. Kunnen ze je geen reet maken.
De maatregel zal bovendien genotificeerd moeten worden bij de Europese
Commissie. De notificatierichtlijn kent een spoedprocedure voor de situatie dat
een lidstaat vanwege een ernstige en onvoorziene situatie in zeer korte tijd
technische voorschriften moet uitwerken om deze onmiddellijk daarop vast te
stellen en in werking te doen treden. In zo’n geval geldt de standstill van drie
maanden niet, maar moet wel gewacht worden op de bevestiging van de Europese
Commissie dat deze ook van mening is dat er sprake is van spoed. Het streven is
dat zo spoedig mogelijk contact hierover met de Europese Commissie plaatsvindt.
Het kabinet beraadt zich verder op de mogelijkheden om de handhaving van het
tijdelijke vuurwerkverbod te versterken.
Even dit stukje van de officiële bekendmaking:
Betekent dit dat het plan niet doorgaat als de Europese Commissie er niet in mee gaat? Scheld me maar uit voor optimist, maar vroeg me dit even af.