digitale burgerinitiatief verbod vuurwerk

Er is iets wat ik niet begrijp.
De teller van de petitie voor verbod werkt wel en blijft doorrekenen.
Op dit moment hebben ze al 7.241 handtekeningen.
En de petitie voor het behoud van vuurwerk staat de hele dag al op 136 en blijft daar op staan.
Wat is er godsnaam aan de hand? Worden we tegengewerkt?

Volgens mij kan de site het gewoon niet aan en worden op de één of andere manier de andere petities op non-actief gezet.
Krijg nu zelfs op alle ondertekeningen pagina's;
Parse error: syntax error, unexpected T_SL in /var/projects/petities.nl/production/domains/petities.nl/sites/www/views/petitions/petitions_detail_signatures.php on line 42

Ik heb ze al gemailt met de vraag wat er aan de hand is want er is een mailing uit gegaan van avp en het lijkt me sterk dat die maar zo weinig stemmen oplevert.

Vindt het ook een beetje vaag dat ineens dit op het eerste rijtje van de nieuwsberichten staat;
Burgerinitiatief en een petitie in reactie daarop

01-01-2009

Vandaag is er een burgerinitiatief tegen het afsteken van vuurwerk door niet-professionelen gestart en in reactie daarop is een petitie gestart tegen het verbieden van vuurwerk.

De verdeeldheid in twee kampen lijkt op die over het "Vroeg op stap"-initiatief van bezorgde moeders uit Friesland die pleiten voor het vervroegen van het uitgaansleven door discotheken eerder te laten sluiten. In reactie daarop werden ook twee petities gestart die samen ongeveer evenveel ondertekenaars hadden verzameld.

Dit laatste is niet vergelijkbaar, want het burgerinitiatief heeft de meeste steunbetuigingen.

overzicht op Startpagina van alle petities in Nederland
Vindt het enigzins overkomen als een slinkse manier om de betreffende petitie constant onder de aandacht te houden.
Want op deze manier staat de petitie wekenlang op de frontpage van petitie.nl
Zou de webmaster ook tegen vuurwerk zijn? Getuigd niet echt van neutralliteit.

dat betekent dat we moeten gaan kiezen voor een andere aanpak
we kunnen nou alles wel over internet willen regelen maar zoals je merkt kan je worden
gesaboteerd . we zullen dit even moeten volgen en mischien naar dehaag met zen allen

kijk trouwens even lang genoeg naar zijn pasfoto/avatar...hoe moet je zo'n politicus serieus nemen?!

Inderdaad ja, daar stemmen mensen dus op;

davidrietveld_anim.gif

(Plaatje heeft 3 animaties, even geduld)

Jongens, jullie hebben een aantal uiterst goede reacties geplaatst, bravo
Goede gefundeerde meningen.

Jammer dan weer de volgende reactie van Rietveld himself:
16 Januari 2009 (Email) (URL)

Jan Willem, Rien en Siem: delen jullie naast dezelfde mening toevallig ook een computer? Ik kan namelijk ook de ip adressen er bij publiceren, zodat iedereen kan zien dat deze reacties vanaf hetzelfde adres komen. En heb je de petitie van de VVD ook 3 keer ondertekend?

Voor wie ook wil reageren:
http://www.davidrietveld.nl/pivot/entry.php?id=1651

waar slaat dat nou weer op
volgens mij had hij zen medicijnen vergeten in te nemen :mad:
dit is echt zo eentje die echt niet tegen zijn verlies kan
wat een kerel bah :mad:

Laatst bewerkt:
Binnen de partij Groen Links zijn er gelukkig toch ook nog mensen die het helemaal niet eens zijn met de actie van Bonte.

Reacties van partijgenoten kun je lezen op hun forum:
http://forum.groenlinks.nl/viewtopic.php?id=2289&p=1

De volgende reactie van een Groen Linkser vind ik zeer pakkend:

CITAAT
Vuurwerk is een traditie, die we niet zo maar over boord moeten zetten. Heel veel mensen hebben er een immens plezier in. Het is de taak van de overheid om er op toe te zien dat het binnen aanvaardbare grenzen blijft. Maar die grenzen moeten op Oudjaarsdag wat ruimer zijn dan op andere dagen. Oud&Nieuw kent een lichte vorm van anarchie. Laat dat a.u.b. zo blijven. Vernielingen moeten daarentegen streng aangepakt worden.

Wat anders is het gelazer dat al met Sinterklaas begint. Daar zou veel strenger tegen opgetreden moeten worden. Oud jaar duurt één dag, geen twee maanden. Wie er die dag geen zin in heeft trekt zich even terug.

Centraal vuurwerk ipv vóór je huis? Dank je, liever niet. Wel eens aan gedacht wat er gebeurt als daar in de menigte een onverlaat een stuk vuurwerk afsteekt?

Resurgence, het spijt me om te horen dat je al vroeg getraumatiseerd bent door een bengel. Maar ik denk dat als je op die leeftijd met je vader een blaffende hond was tegengekomen, je misschien je hele leven bang was gebleven voor honden. Geen reden om tegen honden in het algemeen te zijn, toch?

In mijn jeugd was het net zo roerig. We trokken met bussen carbid door de straat en hadden grote kerstboomvuren (en gevechten)

EINDE CITAAT

Ik stoor me er altijd zo erg aan dat de tegenstanders van vuurwerk totaal niet relevante feiten gaan opnoemen, bijv. "jaarlijks 1 miljard schade tijdens o&n", ja hallo, wat heeft dat met vuurwerk te maken, hoeveel % daarvan komt door vuurwerk (bitter weinig), hoeveel daarvan komt uberhaupt door legaal vuurwerk, is de gebruiksaanwijzing wel opgevolgd etc.?
Of "door vuurwerk zijn er 1100 gewonden gevallen", ja, en hoeveel daarvan komt door het niet aan de gebruiksaanwijzing houden, hoeveel door illegaal vuurwerk, hoeveel door alcoholgebruik, etc.? Dat zeggen ze er maar even niet bij, want als dat vrij zou komen zou iedereen zien dat een vuurwerkverbod voor consumentenvuurwerk 0,0 gaat helpen.

De "feiten en cijfers" die ze continu maar weer gebruiken in hun lastercampagnes zijn totaal niet relevant. Ik kan ook wel gaan zeggen dat dagelijks 600 zwaargewonden in het verkeer vallen (ca. 220.000 per jaar, is een feit) en dat ze daarom auto's maar moeten gaan verbieden. Dan zeg ik er voor het gemak even niet bij (doen de tegenstanders van vuurwerk ook niet) hoeveel er daadwerkelijk door auto's komen, en bij hoeveel gevallen er fouten door de bestuurder zijn gemaakt, bijv. onoplettendheid en alcohol. Dan word het opeens minder logisch om het te verbieden.
Op die manier winnen de tegenstanders dus zieltjes, door informatie achter te houden en met niet relevante informatie te gaan schreeuwen (naast sommige glasharde leugens die ze er ook wel eens in willen vertellen, zoals dat Nederland één van de weinige landen zou zijn waar het afsteken van vuurwerk door consumenten mag gebeuren). Net als het roepen van "vergelijkbare situaties", zoals "in Irak zijn in 3 jaar minder Nederlandse soldaten met oogletsel dan met 1 dag vuurwerk afsteken", tjah, met vuurwerk afsteken zijn in de afgelopen 100 jaar ook minder schotwonden voorgekomen dan in 1 dag oorlog, totáál niet relevant/vergelijkbaar dus.

Waarom zo'n kruistocht tegen vuurwerk, en niet tegen roken en alcohol? Omdat ze het zelf gebruiken zeker, hypocriete zooi. Niet dat ik zou willen dat alcohol en rookwaar verboden worden (ookal drink ik niet vaak en rook ik niet, ik ga andermans plezier niet verpesten "omdat ik het niet gebruik"), maar als vuurwerk verboden zou worden, dan zou dat wel een zéér logische stap zijn dat ook te verbieden als je kijkt naar overlast/vervuiling/maatschappelijke lasten van komen etc. (evenals motorsporten, schaatsen, en het verplichten aan mensen de meest zuinige auto op de markt te kiezen), word net een communistische dictatuur in Nederland, waar je niks meer mag en de overheid wel beslist wat goed of niet goed voor je is, zo word het wel als het aan groenslinks en het cda ligt.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan