Dieren en vuurwerk

Thematrainingen
Uniek in Nederland! Thematrainingen.

Thematrainingen zijn trainingen op een bepaalde dag en tijd waarbij iedereen die dat wenst kan inschrijven. Je hoeft daarvoor geen cursus gevolgd te hebben.

Tijdens de thematrainingen pakken we een bepaald gedrag aan dat van te voren in de agenda wordt vermeld. U kunt daar vrij op inschrijven en zodra uw betaling binnen is, bent u verzekert van een plaats.

Zelf dient u een lijn mee te nemen (eentje waarmee u de hond ook kunt vastleggen eventueel) en voldoende voertjes t.b.v. beloning en een speeltje van de hond. Slipkettingen niet toegestaan.

Thema's zijn:

Thema: Laat de boel maar knallen
Doel: uw hond wennen aan vuurwerk (zowel geluid als geur)
Wat kunt u verwachten: we gaan uw hond een associatie laten maken tussen iets leuks (speeltje, voer) en het vuurwerk waardoor de hond niet meer bang is voor vuurwerk danwel niet bang wordt voor vuurwerk. Alle honden in alle leeftijden kunnen hieraan deelnemen. Voor honden die reeds een angst voor vuurwerk hebben ontwikkelt is er een aparte les (informatie hierover op aanvraag). De groepen zijn klein omdat we willen voorkomen dat de honden door middel van het sociale leeraspect elkaars angsten overnemen danwel versterken.
Duur: 5 lessen waarvan de eerste les theorie zonder hond
Dag: 1 groep op zaterdag en 1 groep op zondag (vol = vol helaas ivm de hoeveelheid vuurwerk dat wij ter beschikking hebben, leden van de hondenschool krijgen voorrang bij gelijktijdige inschrijving)
Start: half november 2008
Inschrijven: vanaf 1 september 2008 tot 1 november 2008
Kosten: € 100,00 per deelnemende hond
Groepsgrootte: max. 5 honden

http://hondencentrumheidi.nl/?lid=1&id=41

Mijn hond (Dobermann kruising Duitse Dog) is totaal niet bang voor vuurwerk.
Hij slaapt gewoon de hele dag dus heeft hij er weinig last van:p

Op Marktplaats worden wel een aantal luister cd's aangeboden die je op kan zetten zodat je hond/kat/?? kan wennen aan het vuurwerk geluid.

Ik had zoiets dacht ik al op het nieuws gezien dat ze dit wouden doen maar kan me vergissen..
Het is echt een heel goed idee dat ze hier aandacht aangeven.
Alleen ben ik bang dat voor vele mensen 100 euro te veel is om je hond aan vuurwerk te laten wennen.
Toch vind ik het een heel goed idee, en nu maar hopen dat je het vaker ga zien.

Wij hebben 2 honden en tijdens Oud en Nieuw altijd genegeerd.
Anders denken ze ook. Mooi elke keer als er geknalt word, dan mag ik op schoot of word ik geaait of krijg ik een koekje.
Dus gewoon negeren en hun gang laten gaan. :bye:

Haha m'n vader is dierenarts, erg irritant want k kon niets afsteken tot 1 uur 'smiddags ofzo omdat hij toen nog ff ging werken dus telkens kwamen die klanten langslopen met dieren enz. :rolleyes:
en ja al dat gebruikelijke moet je doen: niet troosten, om twaalf uur in donkere kamer (voor de lichtflitsen) en mét kattenbak.

Bij ons is vuurwerk en huisdieren niet zo'n groot probleem.

We laten onze hond op oud en nieuw uit op de normale tijden, heel toevallig zijn half 11, half 4, half 8 en half 12 erg rustig op oud & nieuw. Dus genoeg tijd.

Verleden jaar werd een kat van ons wel bang en is die daarom overgereden, was een uber schat die 2 uber schatten heeft achtergelaten voor ons. RIP KITTY:(

En jah, eigenlijk is onze hond zelfs dol op vuurwerk, kost me kei veel moeite om te zorgen dat die NIET aan het vuurwerk komt. Hij beschouwt het als speeltje namelijk.

m'n hond, een golden retrever gaat altijd mee naar de jacht en als hij een knal hoort, door het jaar heen of op oud 'n nieuw wordt die alleen maar blij van, gaat die voor het raam staan en naar buiten kijken :P al waren er een paar lui uit de buurt met een cobra 6 en stak voor het huis af, ja daar was ze wel een beetje van geschokken. Maar het is wel leuk op 12 uur, gaan we met de rest van de straat de straat op (wat een zin:wink:) hond aan de lijn, ook mee naar buiten, gaat die braaf zitten. En dan kun je rustig siervuurwerk schieten :D je ziet haar ook gewoon kijken en met de ogen volgen. het is dat ze geen ooh en aah kan zeggen want anders hoorde je haar door heel twente heen. ze geniet, net als ik :D

gr. Pyro Power

wij hebben een kat die blijft zelfs in een oorlog doorslapen.ik heb zoon hekel aan mensen die uit huis komen om te vragen of je wel even op kan houden met vuurwerk afsteken jullie ook?

Ik heb zelf 2 American Bulldogs:)
1 van bijna 4 en 1 van net 1 jaar maar,bij mijn reu van bijna 4 was het vuurwerk erg wennen.
Hij was er erg bang voor en blafte de hele avond door.
Ik ben naar een honden trainster gegaan en vroeg haar of ze ook met vuurwerk trainde en dat deed ze.
Heb deze cursus gevolgt en nou staat die vrolijk te kwispelen voor de ramen en vind alles best:D
Mijn puppy heeft haar eeste oud en nieuw meegemaakt met nog 6 American bulldogs en ik dacht,nu gaan we het krijgen maar,nee,die vonden ook alles best. Alleen,als er een fluit fontein werd afgestoken zat die pup van mij wel ff te kijken van,heeeeeeeeeee wat is dat.:wink:

Heb 2 Pussy's:rolleyes: (Teefjes)

Zijn totaal niet bang voor voor Vuurwerk die slapen geloof ik nog gewoon door als er een Expold naast hen af gaat:blink:

Maar aan 1 dier heb ik wel echt een hekel: Dat bonte dier

Ik heb 3 konijnen, die erg bang voor vuurwerk zijn. Een maand van tevoren, zonder dat er ook maar 1 knal is geweest, voelen ze O&N weer aankomen en worden ze onrustig. Bij de eerste knallen rennen ze als een gek door het hok (dit doen ze ook bij onweer).
Op 30 december zet ik ze binnen. Dan komen de knallen, ook binnen raken ze soms in paniek en gaan ze elkaar bijten. Het lijkt of ze een keer getraumatiseerd geraakt zijn, maar ik heb nooit gestookt in de buurt van de konijnen. Op nieuwejaarsdag liggen de dieren na te shaken alsof ze een zonnesteek hebben. Een weekje later zijn ze weer gewoon helemaal rustig.

ik heb 1 hond een jack russel mijn hond is totaal niet bang voor vuurwerk!
ik kan er gewoon uitlaten en vuurwerk afsteken te gelijk dit doe ik trouwens niet!! want dan rent ze er achter aan zoals een rotje bijv..
ze staat zelfs voor het raam te kijken waar al die knallen nou vandaan komen:p egt een heel leuk gezicht ik zal is een foto maken met O&N :D

mischien noch een tip voor mensen die wel met dieren zitten die bang zijn zet gewoon water voor ze klaar en wat te eten en gewoon negeren dan komt het allemaal goed

..Rik777

Laatst bewerkt:
Wij hebben 2 Jack Russel Terriers. Eentje is helemaal niet bang voor vuurwerk. Hij blaft alleen altijd wel als hij knallen en fluitjes hoort maar dat is juist uit enthousiasme. Het liefst gaat hij rondrennen met brandend vuurwerk bij wijze van spreken :p

De ander is wel bang, die kruipt zo ver mogelijk weg. Gaat niet echt blaffen maar gaat enorm trillen ('shaken' zeggen we hier thuis altijd) en zoekt dan met zijn staat tussen de benen een plekje waar niemand hem kan vinden :p

Angst voor vuurwerk; voorkomen is beter dan genezen

Oud en nieuw, het lijkt nog zover weg. Een feest waarbij de komst van het nieuwe jaar gevierd wordt. Maar niet voor iedereen is deze periode een feest. Al weken, soms maanden van te voren, lopen er kinderen op straat rond met vuurwerk dat afgestoken wordt. Voor veel honden (en eigenaren) is dit ieder jaar dan ook weer een periode van stress.

Omdat voorkomen van angst voor vuurwerk beter is dan genezen, bieden wij speciale vuurwerkcursussen aan voor u en uw hond bij Hondencentrum Chimié te Leek (Groningen).

Tijdens de puppycursus laten we de honden sowieso al kennis maken met vuurwerkgeluiden. Wanneer een hond al een angst voor vuurwerk heeft ontwikkeld, kunnen er individueel afspraken gemaakt worden.

Kijk op de website voor de adresgegevens!

www.hc-chimie.nl

Werkzaam in: Drenthe, Groningen, Friesland
Werktijden: zaterdag

http://link.marktplaats.nl/127818929

Ik heb hier een bitch thuis zitten, is ook erg bang voor vuurwerk.
Gaat niet trillen, maar word onwijs stil en gaat zielig doen.
Ze kijkt dan vanachter de ramen naar het vuurwerk.
Tip: Laat je vriendin nooit schrikken met vuurwerk (negatieve gevolgen)
:bye:

Heb 2 konijnen in de achtertuin niet bang voor vuurwerk. maar me zus was zo dom geweest om een rotje naast het hok te gooien gelukkig bleven ze rustig. verder gedragen ze zich zoals gewoonlijk bij o&n

Angst bij gedomesticeerde dieren is vaak afhankelijk van de reactie van de verzorgers.

Onze 2 rottweilers zijn er gelukkig niet bang voor. De jongste , de reu rent zelfs op het vuurwerk af. Ze vinden het allemaal best dat wij afsteken. Maar zodra we een ronde lopen en er steekt iemand iets af wat dicht in de buurt komt bij ons dan moet je flink aan die riem trekken. Wil niet weten wat er dan gebeurd zeg!

Heb zelf een hond, en moet toch toegeven dat ik medelijden heb als ik aan het knallen ben:angel: Mijn hond is al snel bang door baasjes in het verleden:sad:
Hier begint het knallen begin december, hoe graag ik ook vuurwerk voor me ogen heb, enigszins vind ik het wel (te) vroeg gezien de dieren omstreeks.
Maar de laatste dagen van het jaar houd ik mezelf ook niet af van het knallen:handsup:

Back
Bovenaan