Dieren en vuurwerk

Keep niet direct die hele fles leeg, want ook katten kunnen alcoholvergiftiging oplopen, maar probeer eerst een beetje en als dat niet helpt nog wat enz, enz.............

Ik doe altijd 2 a 3 eetlepels p.k. (per kat)

Ik zeg het nog maar ff, voordat ik allemaal schadeclaims krijg per 1 januari :rolleyes:

Ik dacht al gelukkig ben ik jouw kat niet!:p wordt daar beetje dronkengevoerd whaha.
Maar ik denk dat het heel erg slecht is voor een kat of niet?

Ik dacht al gelukkig ben ik jouw kat niet!:p wordt daar beetje dronkengevoerd whaha.
Maar ik denk dat het heel erg slecht is voor een kat of niet?

Volgens mij is het inderdaad niet echt geweldig voor je dieren. Alcohol is namelijk gewoon vergif. Ik zou gewoon van die kalmeringsmiddeltjes doen of zo'n hypnose sessie (lol)

ik heb zelf een konijn, maar hij heeft er totaal geen last van.
toch zetten we hem elk jaar in de schuur met een soort van deken over het hok, zodat er niet veel licht/stank in het hok kan komen, en natuurlijk voor vallende pijlen oid (zal never nooit door het gaas komen, maar toch het gaat om het gevoel :rolleyes:).
verder heb ik ook nog een aquarium, maar die hebben er zowieso geen last van :D.

Als ik een hond zie als ik sta te stoken stop ik altijd eventjes met stoken, totdat de hond een hoekje om is/ honderd meter verder is.
als iemand toch een rotje heeft afgestoken, per ongeluk natuurlijk, ga ik er meestel op staan zodat er alleen een klein plofje te horen is.

Vincent.

enkele tips van mijn kant zijn:

- heb nooit medeleiden met je hond, vaak als je aandacht aan een dier gaat besteden als hij bang is, en je laat zien dat je medeleiden hebt, word de hond nog banger. Omdat hij denkt dat er echt iets ernstigs is

- Laat de hond nooit buiten rond lopen als je vuurwerk afsteekt, honden die niet bang zijn zien het vooral als spelen en willen nogal is achter vuurwerk aanrennen. De gevolgen zijn dan niet te overzien

- Doe de hond altijd in de woonkamer tijdens de jaarwisseling, als dieren de kans zien om naar buiten te rennen, is er de kans dat je ze nooit meer terug ziet

- en zoals al vaker is besproken, ben je vuurwerk aan het afsteken en je ziet mensen met dieren aan komen lopen. Stop dan even en ben niet zo'n eikel om express nog een stuk vuurwerk die kant op te gooien

Verder heb je ook nog speciale vuurwerk cursussen voor honden

Zo geeft bijvoorbeeld de gezelschapsdierenkliniek in roosendaal een cursus
klik hier voor de website

ik heb zelf geen hond of kat al zou ik die graag willen,
Ik heb wel een parkiet, als mijn parkiet een kanl hoort dan doet hij nog vrij normaal,

Maar hoe dichter naar 1 januarie ( 0:00 uur ), lijkt het wel of hij het aanvoelt,

Hij gaat dan helemaal onder in kooi in een hoekje zitten, en dan bibbert/trilt hij ook helemaal, vind ik best zielig dat beesie is ook al 9 jaar,

Ik heb in mijn wijk wel veel bewoners met honden, en ik wacht zo ie zo even als ik zie dat er een hond, kind, of oudere aan komen,

En als ik zie dat er geen rekening mee wordt gehouden dan stap ik op die persoon af en ga ik hem even de wijze les leren,

STEEK GEEN VUURWERK AF ALS JE ZIET DAT ER HONDEN, KATTEN, & MENSEN AAN KOMEN !!!

ik heb zelf geen hond of kat al zou ik die graag willen,
Ik heb wel een parkiet, als mijn parkiet een kanl hoort dan doet hij nog vrij normaal,

Maar hoe dichter naar 1 januarie ( 0:00 uur ), lijkt het wel of hij het aanvoelt,

Hij gaat dan helemaal onder in kooi in een hoekje zitten, en dan bibbert/trilt hij ook helemaal, vind ik best zielig dat beesie is ook al 9 jaar,

Ik heb in mijn wijk wel veel bewoners met honden, en ik wacht zo ie zo even als ik zie dat er een hond, kind, of oudere aan komen,

En als ik zie dat er geen rekening mee wordt gehouden dan stap ik op die persoon af en ga ik hem even de wijze les leren,

STEEK GEEN VUURWERK AF ALS JE ZIET DAT ER HONDEN, KATTEN, & MENSEN AAN KOMEN !!!

Ik vind persoonlijk r.e.s.p.e.c.t, voor iedreen en dus ook voor,

HONDEN, KATTEN, EN MENSEN !!,

Dieren niet bang voor vuurwerk dankzij cd

VORDEN - De Graafschap Dierenartsen adviseert de eigenaren van honden en katten om zo snel mogelijk te beginnen met vuurwerktherapie voor hun huisdier.

Al het geknal in de maand december levert de dieren namelijk stress en angst op. De Graafschap Dierenartsen raadt een alternatieve vuurwerktherapie met een cd aan.

Op deze cd staan vuurwerkgeluiden die de hond of kat heel langzaam laten wennen aan het geluid van vuurwerk. In combinatie met een medicijn is het dier minder bang voor het lawaai. Verder wordt vuurwerk tijdens de therapie gekoppeld aan iets positiefs, zoals spelen of eten. De training neemt elke dag tussen de vijf en vijftien minuten in beslag.

De eigenaren van de dieren kunnen er ook voor kiezen om alleen kalmerende medicijnen te geven, maar dit is eigenlijk een noodoplossing: het dier blijft bang voor vuurwerk. De combinatie van medicijnen en de cd zorgt er volgens de dierenartspraktijk voor dat de angst verdwijnt.

De praktijk heeft ook een aantal algemene tips: houdt de dieren binnen, ga naast de hond of kat zitten, associeer vuurwerk met iets lekkers en het kan helpen om de muziek harder aan te zetten en gordijnen dicht te doen. Voor meer info: tel. 0575 587880.

http://www.destentor.nl/zutphen/2225241/Dieren-niet-bang-voor-vuurwerk-dankzij-cd.ece

Ja hier had ik vorig jaar ook al iets over gelezen, vind het maar overdreven om je dier te trainen tegen deze geluiden..

Wij hebben zelf katten, en deze zijn verplicht om vanaf 30 december binnen te blijven. Hebben ze ook niet veel moeite mee, in de kou zijn ze niet zo graag buiten en door de knallen al helemaal niet.:wink:
:bye:

Zelf had ik vlede jaar een parkiet die ik op nieuwjaars dag ineens dood vond.
of dit met 't vuurwerk te maken had of dat het ouderdom (was al 4 jaar) was durf ik niet echt te zeggen. :)

Verder wil ik laten weten dat er mensen zijn die hun kat nog in de middag van O&N of de dagen ervoor buiten laten lopen (zelf snap ik die mensen niet maar goed).
Ik raad dus aan kat(ten) binnen te laten want ik heb mensen dingen zien doen met katten die niet mensenlijk te noemen zijn! :mad:
Een kat + lawinepijl of iets wat er op lijkt, zegt genoeg.

WHaha...:D

Sorry hoor, maar weer zo'n dierenarts die met "vuurwerktherapie" voor dieren aankomt.
Ik snap echt niet dat mensen hierin stinken, en die dierendokter maar incasseren...

De meeste dieren zijn gewoon bang voor vuurwerk en volgens mij los je dat echt niet op door ze voor de radio naar een vuurwerk cd te laten luisteren.

Geef ze nou maar gewoon een beetje advocaat zoals ik eerder al aangaf, dan heb je d'r echt geen kind meer aan en ze gaan er echt niet dood aan.
Neem er dan trouwens direkt zelf ook een......:biertje:

njah ik heb er opsig weinig last van onze hond is afgekeurd voor politie hond dus ze reageerd nie op een knalletje of zo paar jaar trug maat en ik waren vuurwerk aan het afsteken komen er jeugd aan die mij nie mogen en zo en toen ginge we naar binne en evenlater zaten ze alle maal vuurwerk bij ons achter te gooien die hond licht daar tegen de raam ze sliep gewoon verder mjah als je naar de hond van me moeder kijkt die was als pup bij mensen die jaagde op wild njah is dus knalletje gewend maar savonds om 12 uur was hij echt bang

en dat met die kat-lawine pijl mensen zijn gewoon ziek die zow iets doen:x als hun vinden het tog ook nie prettig als er zown pijl op hun geschoten word :x

Wij hebben een klein vogeltje, bij vorige O&N was hij pas een paar weekjes oud. Toen s'vonds de eerste knallen begonnen deed hij vrolijk mee! Nu nog probeert hij de knal zo goed mogelijk te immiteren. (Hij praat alles na wat hij hoort... Hij kent ook al hele liedjes uit zijn hoofd niet normaal! :P)

Ik had ook een parkiet ja (jaren terug inmiddels al weer). Wij verplaatsen de kooi naar een ander kamer of douche, een stuk weg van de straatkant waar geknald werd zeg maar. En dan deden wij een doek over zijn kooitje heen om de flitsen enz te verminderen.

Is misschien ook een tip voor mensen met een vogel die overstuur raakt.

Wij hebben hier 2 katten en die beginnen al zenuwachtig rond te lopen als het eerste vuurwerk in de garage word gezet op de eerste verkoop dag.

31 december houden we ze altijd binnen anders zie je ze misschien niet meer terug.
als het echte stoken begint in de buurt (avond) dan doen we ze op zolder, met rolgordijnen (laat geen licht en dus ook geen flitsen door) dicht en de radio aan.

Als al het bezoek rond 4uur weg is komen ze naar beneden om te eten en zijn ze het allemaal al vergeten.

TIP van de week:

Laat je dieren wennen door een week van te voren elke dag de VWC dvd's met ze te bekijken hehe:p

mijn hond is ook bang voor vuurwerk. Ze gaat dan onder de tafel zitten. we hebben daar tijdens de vuurwerkperiode altijd een matje liggen. Dar gaat ze altijd op zitten als er vuurwerk afgestoken wordt xD

Wat je moet doen is niet reageren zie mijn dierenarts. Daardoor worden ze allleen maar banger.

Als je hond als de dolle rond gaat rennen (zoals die van mijn oma) geef ze dan een kalmeringsmiddel.

Klopt niet op reageren dan wordt het aleenmaar erger. Beste methode is gewoon muziek draaien de hele dag dat lijd ze af van de meeste knallen maarja dat helpt niet tegen het zware spul en 24:00 uur

Back
Bovenaan