Dieren en vuurwerk

Mijn hond net weer een pilletje gegeven, het geknal doet hem weinig binnen en heeft de oogjes dicht:D maar als we hem uitlaten is het wel even moeilijk maar ja kort rondje dat ie ff wat doet en dan weer terug.

Als er een dier langs komt lopen, knal ik even niet. Easy as that, die paar seconden!

indeed, gewoon niet knallen dan. Behalve om 0:00-0:30, dan vraag je er gewoon om :P
Nog nooit een hond buiten zien lopen om die tijd ook dan he :P

Vandaag nog zo'n hond gezien die gewoon helemaal zich schrap zette zo van 'tot hier en niet verder' :P
Werd daar niet echt in de buurt afgestoken, maar wel keiharde knallen van alle kanten van iets verder weg :sad:

Onze boeit het niks. Ze blijft gewoon rustig slapen. Alleen vind ze het niet leuks als wij met de alle naar buiten gaan om 12 uur. Dan wilt zij ook mee.

nou.. mijn poezen.. nogmaal zijn ze best wel boos op elkaar en dat soort dingen..
en met O&N, de hele dag samen in een doos liggen:p

onze hond heeft ook nergens last van, alleen bij egt harde knallen begint hij te blaffen , als hij voor het raam vuurwerk ziet, bijvoorbeeld een romeinse kaars wilt ie er het liefst achteraan rennen :P, maar als ik als stoker overdag honden met hun baasje tegenkom, stop ik wel even met knallen, tot ze weer een stukje verderop zijn!

Ik ben benieuwd hoe onze nieuwe hond gaat reageren dit jaar, hij loopt wel elke dag in de werkplaats bij ons.. dus aan kabaal is ie wel gewend. Ga er niet vanuit dat hij bang is voor het vuurwerk, maar we zullen zien of hij tegen mijn geknal kan, hahaha:p

Heb een filmpje gevonden op youtube over Diervriendelijk vuurwerk wat zogenaamd geen geluid maakt....

Nouw kijk zelf maar naar het filmpje (gewoon pure oplichtterij)
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Ehmmm duhhh, het vuurwerk moet toch ook de lucht in gaan? Daar heb je al een burst voor nodig.

Mijn schildpadden hebben vrij weinig emotie xD
Ze zijn een beetje duf... Maar ze doen niet moeilijk om een paar knallen.
Zouden ze eigenlijk iets kunnen horen?

Ik heb wel een keer gehad dat de hond van de buren helemaal over stuur naar buiten kwam rennen, en een (kleine) cake omstoten. Geluk gehad dat hij al bijna over was, en het alleen maar comets waren :)

Bij mij in de buurt altijd gezeik over dat ik teveel vuurwerk afsteek, en dat de huisdieren er last van hebben, Deze hond had er in iedergeval geen last van, die vond t wel best :D
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Heb een filmpje gevonden op youtube over Diervriendelijk vuurwerk wat zogenaamd geen geluid maakt....

Nouw kijk zelf maar naar het filmpje (gewoon pure oplichtterij)
movie

Er is ook een filmpje van vrouwen vuurwerk van de Welkoop/Boerenbond, toevallig is deze pot hetzelfde. Een vorm van oplichterij inderdaad, je betaalt voor een romeinse kaars pot van 48 shots 10 euro, terwijl je voor 5 euro een 96 shots hebt. Onder de naam vrouwen of dieren vuurwerk wordt het dan verkocht en trekken ze er 2 a 3 keer zoveel geld uit. Onzin, want waar jij om 0:00 uur vrouw of diervriendelijk vuurwerk afsteekt, heeft de buurman misschien een Chainthunder klaarliggen. :bonk:

Overigens nog even over onze hond. Hij is overdag eigenlijk vrij rustig, maar om 0:00 uur wordt hij wat onrustig en nerveus, wat natuurlijk begrijpelijk is. We geven hem verder geen pilletjes o.i.d. en laten hem van te voren ook niet naar vuurwerk geluiden luisteren of wat dan ook. We behandelen hem gewoon normaal zoals altijd en gaan hem niet extra aaien, want vergeet niet: je eigen gedrag heeft een sterke invloed op een hond.

Laatst bewerkt:
Ik vind het altijd asociaal om vuurwerk af te steken als er dieren in de buurt zijn... Gelukkig denkt iedereen met wie ik vuurwerk afsteek er hetzelfde over.

me cavia is al bijna 7 en die heeft er geen last van me konijn boeit het ook niet en de duitse herder van me vriend vind grondbloemen juist leuk xd

Als er iemand met een hond komt is het altijd sochtends de meeste mensen laten hun hond met een lege maag tot 12 uur en dan de allerlekkerste snacks geven zodat zijn aandacht ergens anders op is.
Wij roepen altijd uit respect keihard HOND !!! Dan wachten we netjes en gaan we verder maar waar ik geen respect voor heb is mensen die zeiken dat het niet mag of mensen die zeuren dat het te hard en teveel is.
We hebben nu een stookplek waar niemand zeurt en waar elke knal zo lekker is echt peerfect en ook geen honden, ja als ik ff loop zie ik er wel eens eentje maar goed.

En ik haat 14 jarige MANNETJES die met nitraten en vlinders alles kapotmaken wat ze zien. Politie wil ik niet maar ik zeg wel dat ze het niet nog een keer moeten doen want dan hebben ze problemen , dan maar ff langs hun ouders. Die moeite doe ik wel.

Laatst bewerkt:
@dikkeeric ik vind je post een klein beetje een racistische ondertoon hebben er zijn net zo goed Nederlanders die de boel lopen te slopen. Ik snap het hele punt over donker getinte mensen dan ook niet.

Ehmmm duhhh, het vuurwerk moet toch ook de lucht in gaan? Daar heb je al een burst voor nodig.
De burst zorgt voor een break die de sterren als waren in het rond gooien. De lift zorgt ervoor dat de shell/ bombette etc.. de lucht in gaat.
Onze hond is echt spookbang. Maar nu hebben wij van die druppels waardoor hij een stuk minder bang is. Maar het is nog steeds niet om aan te zien. Om een hond in een hoekje te zien hyperventileren enzo.:sad:

De burst zorgt voor een break die de sterren als waren in het rond gooien. De lift zorgt ervoor dat de shell/ bombette etc.. de lucht in gaat.
Onze hond is echt spookbang. Maar nu hebben wij van die druppels waardoor hij een stuk minder bang is. Maar het is nog steeds niet om aan te zien. Om een hond in een hoekje te zien hyperventileren enzo.:sad:

Misschien een tip voor aankomende jaarwisseling, Laat het licht binnenshuis aan en zet muziek op -> wat harder dan normaal. Zo verbloem je de flitsen en het geluid van het vuurwerk al voor een groot deel! Misschien dat dit helpt!

@dikkeeric ik vind je post een klein beetje een racistische ondertoon hebben er zijn net zo goed Nederlanders die de boel lopen te slopen. Ik snap het hele punt over donker getinte mensen dan ook niet.

Hmmm nee vind ik niet , meerendeels omdat ze het ook echt zijn.
En ik heb niks tegen negers ik vind gewoon dat die mannetjes hier aangepakt moeten worden je weet heel goed welke ik bedoel. En ik vind ze onwijs brutaal en irritant dat ze een bijnaam krijgen wil niks zeggen dat ik racistisch ben. Ik ga met donker getinte mensen om en zelfs die noemen hun zo :)
Sorry als je dacht dat ik een rasist was.
Ik heb de post ff ge-edit.

Back
Bovenaan